Legyen automata, férjen bele a család, legyen átlagár alatt!
Piaci körkép: automataváltós családi autók 1,79 millió forint alatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A családi autó leginkább kényelmes kell legyen, annak pedig sokak számára alapfeltétele az automata váltó. Ilyeneket kerestünk.
Lassan itt az iskolaév, sokan most keresnek olyan autót, aminek egyik legfőbb dolga lesz, hogy a gyerekeket elvigye az iskolába. Olyat, amivel nem lesz vádli-zsibbasztó a dugóban ácsorgás. Mert egy dologban biztosak lehetünk: amint elkezdődik a tanítás, azonnal csengetnek az autósoknak is, hatalmas torlódások várhatók, ugyanis a nyáron elkezdett útfelújítások zöme még tart. Milyen autóval nem lesz annyira fájó a torlódásokban ücsörgés, illetve araszolás? Leginkább elektromossal, hibriddel, de ha ilyenekre nincsen pénz, akkor bármelyik automataváltós modell megváltást jelent már.
Ezúttal a használtautó-piac átlagárának számító 1,79 millió forintig kerestünk a Használtautó.hu rendszerében 8 évnél nem idősebb, családi használathoz elegendő méretű modelleket a Használtautó.hu adatbázisában. Ennél fiatalabbat elvétve találhatnánk ugyanis a kitűzött összegért és a vázolt elvárásoknak megfelelően, a 9, illetve 10 éves viszont már sokak számára fájóan idős lenne. Ennyi pénzért sincs dömping, de azért csaknem 100 autó közül választhatunk. Igaz, a kínálat méretben az olcsó autó szinonimájának számító Suzuki Swifttel kezdődik. A már viszonylag modern, 1,6 millió forintért 2009-esként is megkapható kisautó 2008-asként 1,33 millió forinttól kapható. Fontos tudni, hogy nem valódi automata, hanem csak robotizált váltója van, amiben elektrohidraulikus vezérlés hagyományos kuplungot mozgat, az pedig ugyanúgy el tud kopni, mint egy kézi váltós autóé. A rendszer nem is túl gyors, de az alapigényeknek megfelel - a számos egyéb robotváltósra is ugyanez igaz.
Ha elég egy ötajtós, nem mellesleg nagyra nőtt kisautó is a családi igények kiszolgálására - amire 5-15 éves, azaz babakocsit, utazáskor pelenkákat már nem igénylő, de még nem is túl nagy gyerekek mellett simán van is lehetőség, akkor Fiat Grande Puntót, vele azonos alapokra épülő Opel Corsát, Chevrolet Aveót, Citroën C3-ast, Ford Fiestát, Mitsubishi Coltot, Peugeot 207-est, de még akár Toyota Yarist is választhatunk. Méret kapcsán utóbbi a legkisebb, mindössze 3,75 méter hosszú, ami előny lehet belvárosban parkoláskor, hátrány azonban, ha térre van szükség. Egy viszont biztos, méretéhez képest nagyon ügyes kisautó a Yaris, benzinmotorral és CVT-váltóval, valamint 1.4-es turbódízellel és robotizálttal egyaránt kapható, mindkét verzió lényegében 1,6 millió forintos autót jelent. Meglepő, de még a Hyundai Getz is nagyobb (kívülről), mint a Yaris, azonos évjárattal olcsóbb természetesen, váltója hagyományos bolygóműves automata. Nem úgy a még olcsóbb Ford Fiestáé, illetve az arra épülő Fusion kisegyterűé, amelyekbe robotizált került, ahogyan a smart forfour testvérének számító utolsó Mitsubishi Coltba is. Ebben a szegmensben ekkoriban ez volt a szokásos, a Chevrolet persze lemaradásban volt, így lehet az Aveo váltója négyfokozatú bolygóműves automata. A többiekénél finomabb üzemmel, de hozzájuk mérten elmaradó menetdinamikával és jelentősebb fogyasztással, viszont a legalacsonyabbnak számító 1,1 millió forintos alapárral. Drágábban Peugeot 207 is van hagyományos automatával, ráadásul szerény futással, ami az átlagosnál több eséllyel megcsíphető a sokszor idősebbek által használt kuplungpedál nélküli modelleknél.
Nyolc év és piaci átlagár alatti automataváltós modellek
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 16V Automata (150 LE) | 2008 | 204 000 | 1 690 000 |
BMW 123d Automata (204 LE) | 2009 | 200 000 | 1 720 000 |
Chevrolet Aveo 1.2 Automata (72 LE) | 2008 | 90 005 | 1 099 000 |
Chevrolet Lacetti 1.6 16V Automata (109 LE) | 2010 | 70 600 | 1 550 000 |
Chevrolet Epica 2.0 D Automata (150 LE) | 2008 | 242 000 | 999 999 |
Citroen C3 1.4 Hdi 2Tronic (68 LE) | 2008 | 97 404 | 1 450 000 |
Citroën C4 Picasso 1.6 HDi MCP6 (109 LE) | 2008- 2009 |
142 000- 270 178 |
1 000 000- 1 749 000 |
Citroën C4 Picasso 2.0 HDi Automata (136 LE) | 2010 | 300 000 | 1 499 000 |
Citroën C5 2.0 Automata (140) | 2008 | 201 805 | 1 490 000 |
Citroën C5 2.0 HDi Automata (136) | 2008 | 140 000 | 1 599 000 |
Fiat Bravo 1.4 T-Jet MTA (120 LE) | 2010 | 149 582 | 1 690 000 |
Fiat Grande Punto 1.3 JTD MTA (90 LE) | 2008- 2009 |
140 000- 149 582 |
1 500 000- 1 567 898 |
Ford C-MAX 2.0 TDCi Automata (110 LE) | 2008 | 204 000 | 1 750 000 |
Ford Fiesta 1.4 Durashift (80 LE) | 2008 | 98 000- 283 973 |
930 000- 1 290 000 |
Ford Focus 2.0 TDCi Automata (136 LE) | 2008 | 238 000 | 1 699 000 |
Ford Focus 2.0 TDCi Automata (110 LE) | 2010 | 128 000 | 1 699 000 |
Ford Fusion 1.4 TDCi Automata (68 LE) | 2009 | 225 326 | 1 320 000 |
Ford Fusion 1.4 TDCi Durashift (80 LE) | 2008- 2009 |
36 000- 71 000 |
1 690 000- 1 699 000 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Automata (140 LE) | 2008- 2009 |
215 000- 400 169 |
1 499 000- 1 700 000 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Automata (131 LE) | 2008 | 299 000 | 1 780 000 |
Honda Civic 1.3 Hybrid Automata (95 LE) | 2008 | 206 000- 228 000 |
1 499 000- 1 575 000 |
Hyundai Getz 1.4i Automata (97 LE) | 2008 | 97 408 | 1 470 000 |
Kia Carens 2.0 CRDi Automata (140 LE) | 2008 | 146 509 | 1 760 000 |
Mitsubishi Colt 1.3 Automata (95 LE) | 2009 | 124 000 | 1 470 000 |
Opel Corsa D 1.2 Easytronic (80 LE) | 2008 | 104 000- 156 000 |
1 399 000- 1 599 000 |
Opel Corsa D 1.4 Automata (90 LE) | 2009 | 84 000 | 1 649 000 |
Opel Astra H 1.3 CDTI Easytronic (90 LE) | 2008 | 219 118 | 1 290 000 |
Opel Astra Classic III (H) 1.6 Easytronic (115 LE) | 2010 | 250 000 | 1 699 000 |
Opel Astra 1.4 Easytronic (90 LE) | 2008 | 185 000 | 1 499 000 |
Opel Astra GTC 1.4 Easytronic (90 LE) | 2008 | 80 000 | 1 749 000 |
Opel Astra 1.9 CDTI Automata (120 LE) | 2008 | 245 000 | 1 499 999 |
Opel Astra Caravan 1.6 Easytronic (115 LE) | 2009 | 189 000- 251 475 |
1 260 000- 1 299 000 |
Opel Astra Caravan 1.8 Automata (140 LE) | 2008 | 288 000 | 1 600 000 |
Opel Astra Caravan 1.9 CDTI | 2008- 2009 |
174 749- 245 000 |
1 499 000- 1 550 000 |
Opel Vectra C 1.9 CDTI Automata (150 LE) | 2008 | 217 000- 257 000 |
1 350 000- 1 699 000 |
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI Automata (150 LE) | 2008 | 255 635- 282 000 |
1 397 000- 1 600 000 |
Peugeot 207 1.4 16V Automata (90 LE) | 2008 | 41 000 | 1 699 000 |
Peugeot 207 1.6 VTi Automata (120 LE) | 2008 | 84 999- 128 858 |
1 690 000- 1 730 000 |
Peugeot 407 SW 2.0 HDi (136 LE) | 2008 | 210 650- 279 397 |
1 490 000- 1 590 000 |
Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi Automata (130 LE) | 2008 | 150 935 | 1 390 000 |
Renault Scénic 1.9 dCi Automata (130 LE) | 2008 | 168 500 | 1 300 000 |
Renault Scénic 2.0 dCi Automata (150 LE) | 2008 | 198 642 | 1 780 000 |
Renault Grand Scénic 2.0 dCi (150 LE) | 2008 | 187 168 | 1 300 000 |
Renault Espace 2.0 dCi Automata (150 LE) | 2008 | 215 000 | 1 649 000 |
Saab 9-3 1.9 TTIDS Automata (180 LE) | 2008 | 215 000- 308 000 |
1 649 000- 1 760 000 |
Skoda Octavia 1.9 PD TDI Automata (105 LE) | 2008 | 238 451 | 1 570 000 |
Skoda Octavia 2.0 PD TDI Automata (140 LE) | 2008 | 249 000 | 1 700 000 |
Suzuki Swift 1.3 VVTi MTA (92) | 2008- 2009 |
105 723- 124 000 |
1 329 000- 1 599 000 |
Toyota Corolla 1.4 VVT-i M-MT (97 LE) | 2010 | 196 771 | 1 740 000 |
Toyota Yaris VVT-i 1.3 Automata (87 LE) | 2008 | 92 000 | 1 589 000 |
Volkswagen Passat Variant 2.0 PD TDI DSG (140 LE) | 2008 | 180 000- 298 000 |
1 250 000- 1 730 000 |
A robotváltó a kompakt, más néven alsó-közép, azaz a Golf-kategóriában sem ritka, a BMW 123d váltója persze valódi automata, de nem az lesz az olcsó automataváltóst keresők valódi alternatívája, talán inkább a ráadásul egyterű Citroën C4 Picasso, ami 1.6 HDi motorral robot-, a 2,0 literessel valódi automataváltós. És egyikkel sem a rövid távú autózásokhoz való. Ugyanúgy nem, ahogyan a dízelmotoros Opel Astrák sem, pedig van belőlük dögivel, kisebb (1.3 CDTI) motorral szintén robotizált, a nagyobbal (1.9 CDTI) valódi automatával. Ára és frissessége miatt talán jó lehet egy 2010-es, egész modern megjelenésű Fiat Bravo 1.4 T-Jet, ami hiába nem dízel, már turbós, azaz kényesebb, mint egy szívó benzines. Vele egyidősen kevesebb, mint fele futással megkapható a modernnek sosem, kiforrottnak annál inkább számító Chevrolet Lacetti. Ford Focus, Opel Astra csak drágábban és magasabb futással, Renault Mégane viszont csupán többet látottan, ám olcsóbban is megkapható. Látható, hogy a Toyota Corolla jól tartja az árát, bár van belőle hatéves robotváltós a kitűzött összegért, csak az átlagosnál többet futottan. Ugyanez elmondható a Skoda Octaviáról is, ami csak sokat futott, nyolcéves dízelként fért bele a merítésbe. A két PD TDI-ről közül a kisebb teljesítményű (105 lóerős) 1.9-es sokkal kevésbé nyűgös, mint a 140 lóerős 2,0 literes.
Kompakt egyterűből nem csak robotváltós Citroën C4 Picasso, hanem hagyományos automatával szerelt Kia Carens és Renault Scénic, Grand Scénic is akad. Utóbbiak kapcsán fontos tudni az 1.9 dCi-nél sokkalta jobb a szíjas helyett már láncos vezérlésű, nagyobb teljesítményű, már hatfokozatú automatával szerelt 2.0 dCi. Hogy ebből milyet adnak 1,3 millió forintért, azt nem tudjuk, mert az ilyenek jellemzően fél millió forinttal drágábbak.
Ahogyan a táblázatból is látható, középkategóriás modellek is beleférhetnek az 1,79 millió forintos átlagárig húzódó szórásba. Citroën C5, Ford Mondeo, Opel Vectra, Saab 9-3 vagy akár Volkswagen Passat. Mind nagyobb méretű, jellemzően dízel üzemű motorral, egyedül a Citroënből akadt most egy benzines. Igaz rájuk, hogy alig drágábbak, mint az egy kategóriával kisebbek, de jellemzően többet futottak, a nagyobb motor miatt jellemzően nagyobb adókkal sújtottak, többet fogyasztók, alkatrész- és javítási költségeik is magasabbak lehetnek. Ha másért nem, csupán amiatt mert finomabb, összetettebb autók. Így aztán, ha rendben vannak, utazási kényelemből is többet adnak, de el kell fogadni, hogy ezért cserébe - leginkább szervizeléskor és tankoláskor - többet is kérnek.
Alapszabály, hogy csak olyan autóval szabad elcsábulni, ami átvizsgáláson túlesett, ami igazolt előélettel rendelkezik. A rizikó pedig minden használt autóban ott lesz. Elmondható, hogy egy hagyományos automata jellemzően tartósabb, mint egy robotizált, ha viszont baj van, akkor annál drágábban javítható. Ha a kényelmes és egyben olcsó üzem a cél, egy hibriddel járhatunk a legjobban, amiből a kitűzött paramétereknek egyedül a Honda Civic Hybrid felelt meg. Tudni érdemes róla, hogy 1.3-as benzinmotorjához csak egy 20 lóerős rásegítő villanymotor társul. Ez az álló autót nem tudja megmozdítani, csak besegít, egyedül sík úton, 40-50 km/órás tempó között tudunk vele tisztán villanymotorosan menni. Pontosabban akkor is jár a motor, csak benzinégetés nélkül. Itt tehát nincs olyan mértékű előny, mint egy teljes érétkű hibridnek számító Toyota Priusnál, amiből 8 évesnél fiatalabbat 1,79 millió forint alatt azonban nem kapunk. Ahhoz vagy spórolni kell még, vagy abból idősebbel kell beérni. Szerintem érdemes, mert az összes felsorolt modellnél takarékosabban autózhatunk vele. Aki viszont szeretne fiatalabb, keveset futott automatát, az láthatja, lehet ilyeneket is találni.
Nem azt kell nézni ki írja, hanem mit! Kempelen vagy sem, igaz amit ír.
Sajnos az autónavigátor is kezd lecsúszni a index/totalcar bulvárujság szintjére 🙁
Pont az ilyen és ehhez hasonló kommentjeiddel igazolod legtöbbünk gyanúját, miszerint te vagy Kempelen. A szóhasználatod, a stílusod teljesen ugyanolyan. Az pedig felettébb vicces, hogy te vádolsz meg másokat feltűnési viszketegséggel. Ezt egy diszkrét hahával jutalmaznám:)))
Jól jönne már a honlapra egy Görénymentesítő-írtó:)
Az utcaképből mit látsz Mátyás azon kívül, hogy autók vannak az utcán? Látod rajtuk, hogy a vezetőnek éppen hány és milyen másik autója van? Mikor adták a vevők zömét magánszemélyek Mátyás? 2008 előtt. 2016 van. Komolyan ezeket következtetted ki?
Azt miért nem nézed meg, hogy nyugatról milyen autókat importálnak, azokat a cikkeket ki írja nálatok? Azok közt az autók közt, amiket kintről hoznak és valóban a magánszemélyek adják zömében a piacukat, hol vannak a kisautók?
Mátyás, lassan 4 millió jármű van forgalomban, 3x annyi, mint 30 éve, minden 2, magyar polgárra jut lassan egy autó, nehogy ebből arra következtess b+, hogy a kisautók adják a családi autók zömét, vagy gyorsan menj el lóherét termelni.
Az ilyen cikkekkel és úgy általában a csalfarómeó meg vidi500 meg menőmanó féle honlapkreténeknek adod a szájába azt a f.szságot, ami így is kilóg belőlük.
Írjatok már értelmes dolgokat ember!
Kösz!
Nem olvastam, hogy ilyen „kell”, hanem azt mondtam, hogy a legtöbbeknek erre van módjuk. Ezt látom. Részint az utcaképből, részint az eladási adatokból. Amíg a hazai piac vevőinek a zömét a magánszemélyek adták, addig a kisautók szegmense fogyott leginkább.
Te pedig még be is erősíted a saját tárgyi tévedésedet és ostoba olvasód csúsztatását. Basszús, hol olvastad, hogy ilyen „kell” bárkinek is? Azért mert te így gondolod? Kicsit figyelj Mátyás, mert a butaságokat vonsz le következtetésként. Egyáltalán nem törvényszerű, hogy kisautók családi autók legyenek, még inkább nem azért, mert másra nincs pénz.
Összeállítottál egy feltételrendszert és lubickolsz a csalfa féle szerencsétlenek kesergésében.
Ne legyél médiak..va, kérlek.
Ócska és buta következtetést sikerült ismét levonnod. Ráadásul retek módon csúsztatsz is. A listában ugyanis megtalálhatóak a komolyabb elvárásokat kielégítő autók is. De hát neked muszáj baromságot írnod, mert kényszeres feltűnési viszketegséged kielégíthetetlen, bármilyen baromságot leírsz csak hogy te is hozzászólhass! H vagy fiam, mint szódás a lovát!
Astra H-nál az 1,9CDTI automatája hatfokozatú, az 1,8 benzinesé négyfokozatú.
A többiben mind robotizált (EasyTronic) van.
Igen, sajnos ez a valóság. A cikkben kifejtettem, hogy sokak számára ez kell jelentse a családi autót.
Íme a szomorú magyar valóság. Cikk felvezetője:”…férjen bele a család…” A listában pedig C3, Getz, Colt, Swift, Yaris…:)