Jó nagy utat tett meg a Hyundai a bérgyártású Fordoktól a 100 milliomodik autóig, ami történetesen elektromos
Az ezredforduló előtt, még csak egy viszonylag ismeretlen, kissé elavult autókat gyártó márkaként volt jellemezhető a Hyundai, az i30 és a Kia Ceed megjelenésével a tradicionális európai gyártók hivatalosan is erős konkurenciát kaptak Dél-Koreából.
Gyorsan nőtt a Hyundai népszerűsége, alig egy évtized kellett a második 50 millió autóhoz
A Hyundai előszeretettel emlegeti a Pony-t, mint az első autójukat, ám ez csak részben igaz. A hatvanas években még nem volt meg a kellő tudás egy saját modell fejlesztéséhez, ezért partneri megállapodásokat kötöttek Toyotával, a Datsunnal, a Mazdával, a Fiattal és a Forddal. Utóbbi márkával olyan jól sikerült a közös munka, hogy a Hyundai a saját üzemében Fordok gyártásába kezdett. Így az első két Hyunda valójában egy Cortina és egy Granada volt, a Pony csak 1975-ben érkezett.
A Hyundai nem tud hibázni, legyen az elektromos, SUV, kisautó vagy sportmodell, mindenhol telibe találja az igényeket
Az újabb mérföldkő 1985-ben érkezett, a Hyundai a Sonatával megérkezett az amerikai piacra, majd jött az Excel (azaz a későbbi Accent), amely igen sikeres típussá vált a tengerentúlon. Az ötmilliomodik jármű 1992-ben gördült le a szalagról, majd 1997-ben csődöt jelentett a Kia, a következő évben pedig már a Hyundai birtokolta a hazai konkurensét. A márka iránti lelkesedés exponenciálisan növekedett, az első 50 millió autót 46 év alatt gyártották le, a 100 millió eléréséhez mindössze 11 évre volt szükség.