Új cég jött létre Bugatti Rimac néven, ez 55%-ban a Rimac, 45%-ban a Porsche által birtokolt, mivel azonban a Porsche a Rimac tulajdonosa is, a többségi tulajdon náluk, a cégvezetői poszt pedig személyesen Mate Rimacnál van
A 2009-ben egy garázscégként alapított, trendi szóval tehát start-up Rimac immár hivatalosan is átvette a Bugattit a Volkswagentől. A 112 éves Bugatti ugyanúgy szuperautóiról, a Chirnról vagy a Veyronról volt ismert az elmúlt években, ahogyan a Rimac is erre a szegmensre lő négymotoros, 1914 lóerős, 100-ra 2 másodperc alatt gyorsuló Nevera modelljével. Sőt a Nevera 415 km/órás végsebességével a világ leggyorsabb sportautója címet is el kívánja bitorolni a Chirontól.
A cég alapítója, Mate Rimac által birtokolt és vezetett Rimac és a Bugatti egyesülésével létrejött a Bugatti Rimac nevű cég, melynek a Rimac 55%-os tulajdonosává vált, a maradék 45%-os részvénycsomag pedig a Porschénál marad. Mivel a Porsche némi Rimac tulajdonrésszel is rendelkezik, összességében az új cég 58%-os tulajdonosa, de annak vezetője is a 32 éves Mate Rimac lesz.
23 évvel ezelőtt még nagyon sok pénzt fizetett a Volkswagen-csoport azért, hogy az ő kezébe kerüljön az 1909-ben alapított Bugatti
A Volkswagen amúgy 1998 óta birtokolta és vezette a Bugattit, akkor 50 millió dollárt adtak érte, szó szerint, valós pénzügyi tranzakcióval. Most az új cégalapítással valójában nem történt pénzügyi tranzakció, a Bugatti a Rimac elektromos-tapasztalatából és eszközkészletéből merít majd, a Rimac számára pedig nyilván jobb lehetőséget ad az egyesülés. Az elmúlt években a Rimac már szállított villanyautó alkatrészeket, akkumulátor- és hajtáslánc-elemeket az Aston Martin, a Porsche, a Hyundai és a Bugatti számára is. A két márka jövőjét illetően Mate Rimac megerősítette, hogy mindkettő megmarad önálló márkaként, maradnak a jelenlegi gyártóhelyek és az értékesítési láncok is, a fejlesztés viszont egyesül.
“A Bugatti Rimac az a cég, amely mind a Bugatti, mind a Rimac jövőbeni modelljeit fejleszti - az erőforrások, a tapasztalatok és a kutatás-fejlesztés, valamint a gyártás és egyéb területek egyesítésével.”
1914 lóerős, 2360 Nm nyomatékú, négymotoros Nevera modelljével a Rimac jelenleg csúcstartó az elektromos modellek, illetve a szupersportautók körében is - lásd részletes adatait itt
“Ez egy nagyon izgalmas pillanata a Rimac rövid, de gyors terjeszkedésű történetének” - nyilatkozta Mate Rimac.
“Már eddig is elég sok mindenen minden mentünk át, elég kevés idő alatt, de az új cég mindenképp teljesen új szintre emeli a dolgokat.“ Mate Rimac azt is bejelentette, hogy még a 2020-as években érkezik egy teljesen elektromos Bugatti modell, de 2030-ig biztosan maradnak a hibridek is a márka kínálatában.