A világ legnagyobb darabszámban eladott középkategóriása elérte a 30 milliós példányszámot
A Volkswagen a Passat 1973-as megjelenésével új korszakot nyitott, a léghűtésről a középkategóriás modellel tértek át a vízhűtésre. A Volkswagen modelljei közül az értékesítési darabszámot tekintve az ezüstérmet tudhatja magáénak, a bronzérmes Bogár előtt és az aranyérmes Golf mögött áll, átlagosan 50 másodpercenként vesz valaki egy új Passatot.
A frissített Passat B8 hamarosan érkezik a szalonokba
A jubileumi példány az emdeni gyárból gördült ki, amely egyike annak a tíz üzemnek, ahonnan a világ 100 országát látják el Passatokkal. A harmincmilliomodik darab egy Passat GTE Variant plug-in-hybrid, mely egyelőre nem kerül értékesítésre, hanem tesztautóként fog szolgálni. A jelenlegi generáció (B8) 2014-ben került piacra, és idén a Genfi Autószalonon mutatkozott be a
ráncfelvarráson átesett változata.
Az Alltrack változat az előző generációnál bukkant fel először
Az első generáció formatervét a Golfhoz hasonlóan Giorgetto Giugiaro álmodta meg, a Passat alapjait pedig az Audi 80 szolgáltatta, ám annál jutányosabb áron lehetett hozzájutni. Kezdetben két- és ötajtós ferdehátú, egy évvel később már kombi karosszériával is készült, alapmotorja 1,3-as 55 lóerős blokk volt, a világon először a Passatba szereltek műanyag üzemanyagtankot. A típus rögtön kedvező fogadtatásra talált, az első évben 133 ezer darab talált gazdára.
Nem a downsizing miatt került bele az 1,3-as motor, akkor még más (Passat)szelek fújtak