Kis BMW, nagy élmény - ezt ígéri az új 2-es
Szűk, ám annál izgalmasabb piaci szegmens a kis méretű, olcsó (10 és 20 millió közötti - sajnos ennél lejjebb ma már nincs), hátul hajtó sportkupéké. Aki igazán szűretlen, kvázi fapados élményt keres ebben a kategóriában, annak a Toyota GT86 - Subaru BRZ párost kell választania, de felárért ott van az analóg élménybe már valamelyest több technológiát, kényelmi funkciót és prémium minőséget vegyítő 2-es BMW is. Örüljünk, ameddig van még kis kupéja a BMW-nek, ki tudja, meddig lesz ez így - bár egy darabig még biztosan, mert érkezik az új generáció, azaz 5-6-7 évig még jó eséllyel velünk marad a kis méregzsák.
Összkerekes és igény szerint hátsókerekes is lehet
A kis méret nem azt jelenti, hogy kisstílű belépő járna a modellnek, a híres sebességfesztiválon lesz az új 2-es bemutatója Goodwoodban. A BMW egy komplett M Townt fog felépíteni a helyszínen, ott láthatja a közönség először élőben az új 2-es kupét július 8-án, még ha feltehetően nem is az M2-t - ilyenkor csak a "félig" M-es modellek mutatkoznak be, ami esetünkben az M240i-t jelentheti. Ez állítólag összkerékhajtással érkezik, ráadásul az okosabbik fajtával az M GmbH-tól, aminél gombnyomásra akár hátsókerekessé is alakítható a kocsi. Lesz továbbra is hathengeres motor, ami igazi öröm - ilyet sem a Toyota GT86, de még a Supra sem kínál. A BMW szerint az új 2-es a BMW 2002 szellemi örököse lesz kis méretével, precíz és szórakoztató irányíthatóságával és az elektronikai segédrendszerek túlzása nélkül. Olyan autó ez, ami ínyenceknek való, főleg kézi váltóval - reméljük, ez is opció lesz.
Kevés ellenfele van a 2-es BMW-nek, elég kicsi a szegmense
A rivaldafényen a valaha volt legerősebb, leggyorsabb BMW-vel, az M5 CS-sel fog osztozkodni az új 2-es. Mindkét modell megmássza majd a goodwoodi hegyi versenypályát, amihez az 5-ös BMW 4,4 literes V8-as motorjának 635 lóereje és a 3 másodperc alatti 100 km/h-s sprint bizonyára jól fog jönni. Sőt, a motorrajongókra is gondoltak a bajorok, látható lesz az első valódi kétkerekű M modell, a BMW Motorrad M 1000 RR. És hogy a nagyorrú 4-es se maradjon ki a buliból, az M4 x KITH különkiadás is ki lesz állítva. Miután ezekkel elégetnek egy kisebb település heti ingázásához elegendő benzint, megpróbálják kompenzálni a környezet elleni merényletet a legújabb elektromos BMW-k szerepeltetésével is, az Egyesült Királyságban itt debütál majd a
már hazánkban is kapható i4, és persze ott lesz az
ugyancsak rendelhető iX is. Bár ezek egyikét sem próbálhatják ki vezetés közben a rajongók a helyszínen, lesz azért versenyszimulátor is nekik.
A bivalyerős M5 CS is ott lesz Goodwoodban