Legenda születhet Tokióban: iker a Toyota és a Subaru által
Tokióban mutatják be a Toyota FT-86-ot és a Subaru BRZ-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Subaru verzió körülbelül száz lóerővel lesz erősebb a Toyotánál.
Régóta várunk a Subaru és a Toyota által közösen fejlesztett, hátskerék-hajtású sportkocsik végleges változatára, és végre véget ér az időhúzás.
A két cég a novemberi Tokiói Autószalonon prezentálja megoldásait a közös témára, azaz a Subaru BRZ-t és a Toyota FT-86-ot, és azt is bejelentették, hogy az újdonságok forgalmazása jövő nyáron indul. A két autóba a Subaru négyhengeres boxerét szerelik hatfokozatú kézi váltóval, az automata opcióként kerül az extrák listájára. Ugyanakkor lesz különbség a két hajtáslánc között, mert amíg az FT-86 200 lóerős teljesítménnyel várható, addig a BRZ-ben közel háromszáz lóerőt teljesít az erőforrás. A betyáros kanyarvételt lehetővé tevő, részlegesen önzáró differenciálművet és külső megjelenésüket tekintve közel azonos autók között a fő különbségek a hűtőrácsok és a felnik kialakításában lesznek. Az FT-86-ot a Toyota a nyolcvanas évek legendás kupéja, a Corolla AE86, azaz a Hachiroku szellemében építik, így alacsony, 1100 kg körüli önsúlyra számíthatunk. Várható árszintjükhöz képest a szokásosnál igényesebb futómű-alkatrészek kerülnek az autókba, vezethetőségüket pedig az európai preferenciákhoz igazítják, így a menetstabilizátor például engedélyez némi csúszkálást beavatkozás előtt.
A Subaru megerősítette, hogy sem turbós, sem négykerék-hajtású, sem kabrió változatot sem terveznek a BRZ-ből, és az a nagyobb teljesítmény miatt körülbelül 20 százalékkal lesz drágább az FT-86-nál. A Toyota a típus piacra kerülése után állítólag további sportmodelleket is szeretne csatasorba állítani, így a legújabb pletykák szerint leporolták a korábban beharangozott (2007, Detroiti Autószalon, Toyota FT-HS), végül mégis sufniba került új Supra terveit. Egyesek a kiváló MR2 roadster felélesztéséről is csicseregnek, de hivatalos forrásból még nem hallottunk hasonló tervekről.
A két cég a novemberi Tokiói Autószalonon prezentálja megoldásait a közös témára, azaz a Subaru BRZ-t és a Toyota FT-86-ot, és azt is bejelentették, hogy az újdonságok forgalmazása jövő nyáron indul. A két autóba a Subaru négyhengeres boxerét szerelik hatfokozatú kézi váltóval, az automata opcióként kerül az extrák listájára. Ugyanakkor lesz különbség a két hajtáslánc között, mert amíg az FT-86 200 lóerős teljesítménnyel várható, addig a BRZ-ben közel háromszáz lóerőt teljesít az erőforrás. A betyáros kanyarvételt lehetővé tevő, részlegesen önzáró differenciálművet és külső megjelenésüket tekintve közel azonos autók között a fő különbségek a hűtőrácsok és a felnik kialakításában lesznek. Az FT-86-ot a Toyota a nyolcvanas évek legendás kupéja, a Corolla AE86, azaz a Hachiroku szellemében építik, így alacsony, 1100 kg körüli önsúlyra számíthatunk. Várható árszintjükhöz képest a szokásosnál igényesebb futómű-alkatrészek kerülnek az autókba, vezethetőségüket pedig az európai preferenciákhoz igazítják, így a menetstabilizátor például engedélyez némi csúszkálást beavatkozás előtt.
A Subaru megerősítette, hogy sem turbós, sem négykerék-hajtású, sem kabrió változatot sem terveznek a BRZ-ből, és az a nagyobb teljesítmény miatt körülbelül 20 százalékkal lesz drágább az FT-86-nál. A Toyota a típus piacra kerülése után állítólag további sportmodelleket is szeretne csatasorba állítani, így a legújabb pletykák szerint leporolták a korábban beharangozott (2007, Detroiti Autószalon, Toyota FT-HS), végül mégis sufniba került új Supra terveit. Egyesek a kiváló MR2 roadster felélesztéséről is csicseregnek, de hivatalos forrásból még nem hallottunk hasonló tervekről.