Imádni fogják a benzinvérűek
Reszkessetek kicsi hot hatchek, megérkezett a Hyundai i20 N! Habár, kihez is szólok, hiszen csúnyán megritkult a kategória. A közvetlen vetélytársként szinte csak a
Fiesta ST jut eszembe, amelyhez nagyon hasonló teljesítményű az i20 N. Külsőségekben hozza az elvártat: egyedi hűtőmaszk, légterelők szerte a kasztnin, hátul látványos diffúzorral és kipufogóvéggel, valamint szemkápráztató 18 colos könnyűfém felnik teszik teljessé az élményt.
Jól láthatóan tudják a Hyundai szakijai, hogy fontos a körítés
Az autó orrában 1,6 literes, turbós benzinmotor duruzsol 201 lóerővel és 275 Nm forgatónyomatékkal, amelynek csupán 1190 kilogrammot kell mozgatnia, legalábbis üresen számolva. Ez pont ugyanakkora tömeg, mint amennyit a szintén újszülött i20 N WRC nyom a mérlegen. Az erejét hatfokozatú manuális váltó juttatja az első kerekek felé, gyorsulása pedig 6,7 másodperc álló helyzetből 100 km/h tempóra. Igény esetén egy mechanikus elven működő, részlegesen önzáró differenciálművel is felvértezhető, viszont a rajtautomatika alapfelszerelés. Természetesen a futóművet is a sportos igénybevételhez igazították. Új rugókat, lengéscsillapítókat és lengőkart kapott az autó, illetve a fékek is megnőttek.
Ahogy az i30 N-ben megszoktuk, úgy az i20 N is csak óvatosan sportos belül
Összesen hat különböző fényezéssel érhető el az i20 N, köztük az N-modellek védjegyévé vált világoskékkel. Mindegyik színhez választható fekete tető, de a vörös csíkozás is mindegyiknél marad. Európában már jövő tavasszal találkozhatunk vele az utakon, de az árát még nem árulták el.
Látványosak az egyedi felnik