A régi és az új Puma közös pontja, hogy mindkét modell az aktuális Fiestára épül
Modellciklusának félidejéhez közelít a 2019-ben debütált Ford Puma, ami csak nevében azonos a kilencvenes évek kupéjával, a jelenleg futó típus már a B-szegmens crossoverei között indul. A Ford annak ellenére elkészítette a sportváltozatot, hogy ez a kategória nem a kanyarvadászatról szól, a végeredmény egy
élvezetes SUV lett.
A 170 lóerős egyliteres motorral 7,4 másodperc alatt gyorsul százra, az 1,5 literes értéke 6,7 szekundum
Az elmúlt években a Puma ST egyet jelentett a 1,5 literes Ecoboost motorral, a háromhengeresből 200 lóerőt facsartak ki. A kéziváltó kizárólagossága sejteti, hogy a vezetési élményt keresőkre vadászott a Puma, az új verzió viszont sokkal inkább a hétköznapibb felhasználóknak lehet érdekes. A motor lökettérfogata harmadával csökkent, az egyliteres - szintén háromdugattyús - EcoBoost eddigi legerősebb verzióját kapta a kis Ford. A 170 lóerős blokk teljesítménye közös munka eredménye, a gyengébb ST ugyanis lágy hibrid, így némi elektromos segítségre is számíthat a benzinmotor a nehéz pillanatokban, a fogyasztás a gyár szerint 6,3 liter. A kisebb motorhoz nem kérhető kéziváltó, kizárólag a hétfokozatú duplakuplungos Powershift.
Ha élvezetes crossovert szeretnél, de nincs pénzed Porsche Macanra, akkor a Puma lehet a jó választás
A lágyabb ST érkezésével 125, 155, 170 és 200 lóerős teljesítménnyel kérhető a Puma, az első három szint ezer köbcentis, a legerősebb pedig 1,5 literes, a két gyengébb kézi- és automatikus váltóval is elérhető. Jelenleg az egyetlen Puma ST idehaza 14 millió forintért kelleti magát, az új verzió kisebb teljesítménye árcsökkentő, automataváltója árnövelő tényező, így nem kizárt a mostanihoz hasonló vételár.
Következik a Ford Mustang? Nem szerencsés ez már ide sem.