Így kell replikát készíteni (forrás: Motor1.com)
A Porsche 550 Spyder az egyik legritkább és legértékesebb Porsche, mint azt a márka igazi rajongói tudják. A Ferry Porsche által tervezett 356/1 prototípus alapján készült, 1953-tól 1956-ig gyártották, és mindössze 90 darab készült belőle. Ezalatt számos motorsport-sikert ért el, a Nürburgringen és Le Mans-ban is versenyzett. A középmotoros, léghűtéses négyhengeres boxermotorral ellátott speedster felépítést 1957-től a 718-as modell vitte tovább, amire a mai modellek közül leginkább a 718 Boxster hasonlít. Felbecsülhetetlen eszmei értéke miatt persze bűn lett volna egy valódi 550 Spydert átépíteni, így egy replikát készített a kaliforniai
S Klub Slang500, ami azonban elég hű maradt az eredeti autóhoz.
A középmotoros, középső üléses felépítés egyedülálló vezetési élményt nyújthat (forrás: Motor1.com)
A négy henger megmaradt, de a Volkswagen Type 4 motorját használták az eredeti 550 másfél literese helyett, aminek hengerűrtartalmát 2.600 köbcentiméterre növelték. Ez 200 lóerőt ad le a mindössze 650 kilogrammos autóban. A Fuchs stílusú felnik hagyományosan porschésak (bár nem eredetiek), az első fényszórók pedig a 356-os modellről származnak. Az autó karosszériája üvegszálból készült, a barna szín pedig érdekes módon egy, a Lexus/Toyota jelenlegi kínálatában is megtalálható árnyalat. A legnagyobb átalakítás természetesen a középre helyezett ülés, amivel együtt a sebváltót, kéziféket, kormányt és a műszerfalat is át kellett helyezni. Bejutni az Aston Martin ajtóihoz hasonló "hattyúajtókon" keresztül lehet, melyek enyhén felfelé nyílnak, bár az autó annyira alacsony, hogy át is lehet lépni fölötte. Sőt, az egyszemélyes kialakítás meg is könnyíti ezt, bőven van hely a padlón, ahova lehet lépni.
Azért használtak mindenhol bőrt, mert más anyagból nem találtak ugyanilyen árnyalatot (forrás:Motor1.com)
A műszerek a Spyder betűtípusához hasonló stílusú "Selfish" (önző) feliratot viselik, az autó készítője ezzel emlékezteti magát arra, hogy egyetlen utast sem tud szállítani. Persze egy ilyen autó nem is erre a célra készül, a középre helyezett ülés páratlan vezetési élményt ad, ez a valódi lényege ennek az autónak. Még exkluzívabbá teszi a kocsit a tengernyi narancssárga bőrfelület, még a motorháztető belsejére is jutott belőle (eredetileg még a kerékjárati íveket is ezzel akarták bevonni, ez azonban használhatatlanná tette volna az autót), illetve a műszerek és számos alkatrész is aranybevonatot kapott.
Számos alkatrészt arannyal vontak be (forrás: Motor1.com)
Az autót a Hoonigan AutoFocus YouTube-csatornáján videón is megcsodálhatjuk, melynek legelején és legvégén mozgás közben is láthatjuk-hallhatjuk a gépezetet: