Mind a hat modell akkumulátorát csutkára lemerítették
Mint ahogy a belső égésű motorral szerelt autók fogyasztási adatairól is tudja mindenki, hogy szinte megvalósíthatatlan a hétköznapi használat során, úgy a villanyautók ígért hatótávját is fenntartásokkal kell kezelni. Senki sem szívesen próbálja ki, hogy meddig is bírja az elektromos autója töltéssel, mielőtt végleg megáll - de szerencsére a carwow csapata megtett több száz kilométert hat villanyautóval, amikből az utolsó kilowattórákat is kisajtolták.
A bátor tesztnek egy Tesla Model 3-mal, egy BYD Seallel, egy Mercedes-Benz EQE-vel, egy Polestar 2-vel, egy BMW i5-tel és egy Porsche Taycannal vágtak neki. Ezekben 75-97 kWh-s akkumulátorok voltak (a legkisebb a Teslában, a legnagyobb a Porschéban), az ígért hatótávok 570 és 678 km között alakultak (a legkevesebbet a BYD, a legtöbbet a Porsche garantálta). Főként autópályán használták az autókat, azonos sebességet tartottak, de a beállításokhoz nem nyúltak: mindent úgy hagytak, ahogy azt egy hétköznapi vezetés során tennénk. Menet közben az autópálya mentén lévő töltőállomásoknál tartottak pihenőket, ami egyúttal megmutatta a brit töltőhálózat gyenge állapotát is, ami főleg London környékén volt igaz (Skócia felé már javult a helyzet).
Sok éles vonala van a Polestar 2-nek, nem is túl alacsony, mégis jó a fogyasztása
Az első helyezés papírforma szerint alakult: a legnagyobb akkumulátorral szerelt, legtöbb hatótávot ígérő modell, a Porsche Taycan jutott a legmesszebbre. Ettől jóval meglepőbb, hogy bár a BMW i5 40 drágább, mint a Taycan, ehhez képest kevesebb hatótávot ad meg a gyártó (és ettől még kevesebbet ment valójában), lassabban gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, egy hajszálnyival nagyobb a fogyasztása is, és persze nincs meg a Porsche márkanevéhez hasonló elismertsége sem. A leghatékonyabb modell a Tesla lett, a Mercedes-Benz aerodinamikus formája is jó fogyasztási értéket produkált, de érdekes módon a szögletes Polestar 2 megelőzte a német versenytársat e tekintetben. Érdekes volt látni azt is, hogy miután az autók 0%-os töltöttséget jeleztek, 5-20 km-t még tudtak menni, majd miután fokozatos lassulással megálltak, némelyik modellt egy újraindítást követően fel lehetett még éleszteni néhány méter megtételére.