Ledöglésig hajtottak hat villanyautót a brit autópályán

Az utolsó kilowattórát is kifacsarták hat villanyautóból, hogy megnézzék, melyik meddig megy el

Valós körülmények között tesztelték le, hat elektromos autó mekkora hatótávval rendelkezik ahhoz képest, mint amit ígér a gyártó.

Mint ahogy a belső égésű motorral szerelt autók fogyasztási adatairól is tudja mindenki, hogy szinte megvalósíthatatlan a hétköznapi használat során, úgy a villanyautók ígért hatótávját is fenntartásokkal kell kezelni. Senki sem szívesen próbálja ki, hogy meddig is bírja az elektromos autója töltéssel, mielőtt végleg megáll - de szerencsére a carwow csapata megtett több száz kilométert hat villanyautóval, amikből az utolsó kilowattórákat is kisajtolták.
Hirdetés
A bátor tesztnek egy Tesla Model 3-mal, egy BYD Seallel, egy Mercedes-Benz EQE-vel, egy Polestar 2-vel, egy BMW i5-tel és egy Porsche Taycannal vágtak neki. Ezekben 75-97 kWh-s akkumulátorok voltak (a legkisebb a Teslában, a legnagyobb a Porschéban), az ígért hatótávok 570 és 678 km között alakultak (a legkevesebbet a BYD, a legtöbbet a Porsche garantálta). Főként autópályán használták az autókat, azonos sebességet tartottak, de a beállításokhoz nem nyúltak: mindent úgy hagytak, ahogy azt egy hétköznapi vezetés során tennénk. Menet közben az autópálya mentén lévő töltőállomásoknál tartottak pihenőket, ami egyúttal megmutatta a brit töltőhálózat gyenge állapotát is, ami főleg London környékén volt igaz (Skócia felé már javult a helyzet).
Hirdetés
Az első helyezés papírforma szerint alakult: a legnagyobb akkumulátorral szerelt, legtöbb hatótávot ígérő modell, a Porsche Taycan jutott a legmesszebbre. Ettől jóval meglepőbb, hogy bár a BMW i5 40 drágább, mint a Taycan, ehhez képest kevesebb hatótávot ad meg a gyártó (és ettől még kevesebbet ment valójában), lassabban gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, egy hajszálnyival nagyobb a fogyasztása is, és persze nincs meg a Porsche márkanevéhez hasonló elismertsége sem. A leghatékonyabb modell a Tesla lett, a Mercedes-Benz aerodinamikus formája is jó fogyasztási értéket produkált, de érdekes módon a szögletes Polestar 2 megelőzte a német versenytársat e tekintetben. Érdekes volt látni azt is, hogy miután az autók 0%-os töltöttséget jeleztek, 5-20 km-t még tudtak menni, majd miután fokozatos lassulással megálltak, némelyik modellt egy újraindítást követően fel lehetett még éleszteni néhány méter megtételére.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?