Ledobja súlyfeleslegét az idén érkező Astra

Könnyebb és kisebb lesz az új Opel Astra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új részletek láttak napvilágot az ősszel debütáló új Opel Astráról. A német Autobild a prototípus tesztelésekor némi információt is begyűjtött az új modellről.


Gyári, de még álcázott fotókon is látható már az ősszel érkező Astra K, a német Auto Bild magazin pedig azt is kisajtolta a gyáriakból, hogy az új modell a D2XX elnevezésű platformra épül és nagyjából 120-200 kg-mal lesz könnyebb elődjénél. Nem csak a tömeg, a méret is csökkenni fog. A tengelytáv 23 mm-rel rövidül, a teljes hossz pedig 49 mm-rel. Ennek ellenére az Opel azt mondja, hogy az új Astra belső tere nagyobb lesz, 34 mm-rel toldott lábteret kínál majd.
Hirdetés

Ha már a belsőnél járunk, fontos megemlíteni, hogy háromküllős kormánykerék, továbbfejlesztett ülések és a műszerfalból kiemelkedő érintőképernyős infotainment rendszer várja a bent ülőket. A hírek szerint sokkal agilisebb lesz az autó. Az összkerékhajtás, a duplakuplungos váltó és az állítható lengéscsillapítók nem kerülnek beépítésre, lesz viszont távolságtartós tempomat.
A motorokról még nincsenek hivatalos információk, csupán sejteni lehet, hogy mi várható. Az Astra három- és négyhengeres turbómotorokat kaphat, benzines fronton a belépő az 1,0 literes, háromhengeres és 105 lóerős lehet. Az eggyel nagyobb hengerszámú blokk várhatóan 1,4 literes 145 lóerős lesz, míg az 1,6 literes, 200 lóerős turbós is biztosan jön. A dízeleket illetően 95, 140 és 170 lóerős, 1,6-2,0 literes variánsok lehetségesek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?