Ledöbbentett – Lexus RX 450h L
Megérte az a két plusz ülés? - Lexus RX 450h L Luxury teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ennyire kényelmes és pihentető SUV-val talán még nem is találkoztam, a hangulat nagyon zen, semmi nem érdekel a külvilágból odabent, és van két plusz ülés, állítólag.
Külsőre szinte egyáltalán nem változott, a 2015-ös modellhez képest csak a hátulja más
Négy generáción keresztül nem volt szüksége a japánoknak arra, hogy hétüléses SUV-t csináljanak a Lexus RX-ből. A második generáció hibrid hajtása óta van egy bizonyos vevőköre, akiknek a nagy test és a hozzá viszonyított kedvező fogyasztás a lényeg, és még akkor is bőven jó, ha három gyermek van a családban. Most, hogy a negyedik generáció már javában tapossa modellciklusának felét, bepróbálkoztak a harmadik üléssorral.
Megnyújtották az egész karosszériát, kereken öt méterre húzták a teljes hosszt.
Teljesen LED-es fényszórókat kap mindkét végére az RX 450h L is
Kerek 11 centit toldottak a hátuljába, amivel pont öt méteresre hízott az RX, a nyújtás jól áll neki
Az RX óriási, egy igazi bálna, ami ráadásul magas is, szép nagy hasznos teret foglal el a nagyvilágból és joggal gondolhatnánk azt, hogy akkor bent is legalább ennyire hatalmas. A helykínálat valóban kiváló, széles az utastér elöl-hátul, magasan ülünk, a plafon is messze van, de nem úgy ülünk benne, mint egy SUV-ban általában. Az egész olyan, mintha egy szedánt emeltek volna fel, a vezetői pozíció pont olyanra állítható, mivel a padló magas, a kormány pedig közel húzható.
Hatalmasak az ülések, puha tömésűek, pihentetően jól formázottak.
Rengeteg irányban elektromosan állíthatóak az elsők, na meg fűthetőek és szellőztethetőek is. Hátul sem rosszabb a helyzet, de a középső ülés inkább csak szükségülés, a két szélső viszont rendben van, lábtérből is van bőven. A fekete leves az új RX 450h L két újdonsága, amiért nagyobb a karosszéria, a két ülés a csomagtartóban.Kicsit sötét, de rendkívül pihentető az utastér, a vezető üléspozíciója kiváló, szedánosan beállítható, a formák is mind rendben vannak
Lézermetszett faberakásokat kaptunk fekete-barna összeállításban, persze a kiegészítők mind bronzosak, jellegzetes Lexus utastér ez
Mivel lényegesen nagyobb ablakot nem kapott, ezért alapból sötét a hely, előredöntve a középső sor ülését már látjuk, mi lesz a gond, alapesetben ugyanis nincs lábtér a harmadik sorban, de tényleg. A második sor előretolásával csinálhatunk valamennyit, de az is véges, 10-15 centit meg nekik is illik hagyni. A két plusz ülés szép nagy, látszatra kényelmes, tapintásra puha tömésű, még jó is lehetne, ám már a bejutás is szűkös, behuppanva pedig kellemetlen élmény fogad, ugyanis az ülőlap nincs valami magasan, így felnőttként a térdünk a nyakunkban, visszahajtva az ülést pedig búcsút mondhatunk a lábfejünknek. Használhatatlan, a legkisebb utat sem lehet itt kibírni felnőttként, gyermekként talán, de annyira piciket, akiknek ez itt jó lehet, nem száműznék hátra egy ilyen verembe. Bár nekik is jutna azért külön klímapanel, nem hinném, hogy kettő percnél tovább lefoglalná őket. Egyszóval, ez az egész feleslegesnek tűnhet, de hagyjunk esélyt annak, hogy ha nem is használjuk, legalább lesz csomagtartó.
Nagy a két leghátsó ülés, de lábnak térdtől lefelé nincs hely, sötét is van, a másik két sorban kiváló a helykínálat
Villanymotorok állítják föl és fektetik le az üléseket, amik rengeteg helyet foglalnak így az ötüléses raktér csak 52 literrel lett bővebb a hagyományos RX-énél
Az alap RX 450h raktere 539 liter, a nyújtott hétüléses L változaté 591, vagyis kaptunk 52 litert a plusz 11 centiméterrel.
Látva az autó méreteit, ennél azért többre számítanánk, az öt centivel rövidebb Volvo XC90-é például 721 liter ötülésesként, ami már-már arcpirító különbség. Na, de ott nem nyílik elektromosan a két hátsó ülés, az RX-ben viszont igen, és még a becsukáshoz is csak egy gombot kell nyomni. Nagy könnyebbség, lássuk be, de a fejtámlákat nem húzza be magától összehajtásnál, furcsa módon a Land Cruisernél ezt megoldotta a Toyota. Szóval kaptunk két jól kinéző, kényelmes ülést a körülmények tekintetében használhatatlan térrel, valamint egy bonyolult, sok helyet foglaló elektromos nyitó-záró szerkezetet, és persze mindezt fixen beépítve, vagyis a csomagtér mindenképp ennyi. Nem tűnik a legjobb üzletnek, viccnek pedig kicsit durva lenne, még ha kivehetnénk a hátsó üléseket, de sajnos nem.Jobb, mint az érintőpad, de a szoftver továbbra sem tűnik felhasználóbarátnak, persze minden tanulás ás idő kérdése
Hasmagassága is jelentős, összkerékhajtásával mégsem terepjáró, csak egy tág határok között használható szabadidő-autó
Valójában viszont az RX 450h még mindig az egyik legkényelmesebb SUV, amiben valaha ültem, mindazért, amit csak a Lexus képes előadni. Már a magas felépítés ad egy olyan biztonságérzetet, amitől egy ekkora hodály is könnyedén terelgethető, hisz remek a kilátás körben. Az ülés kiválóan beállítható, a kormány nagy és vaskos, mégsem nehézkes, sőt, egy ujjal pörgethető, így az sem baj, hogy csúszós faberakások vannak rajta, nem kell nagy erőt kifejteni a tekeréséhez. A bőrözött rész jó tapintású rajta, ahogy a nemes anyag mindenhol. Az összeállítás elég sötét, de szerencsére nem teljesen fekete, ugyanis a műszerfal teteje, a könyöklők és az ülések barnák. Nagyon jól mutatnak a lézermetszett fabetétek, szépek a gombok, kapcsolók, a multimédia meg ugyanaz, mint a többi nagy Lexusban, csak nagyobb a kijelző. Itt nem tapipaddal, hanem a lapos joystickkel kezelhető, ami kicsit egyszerűbb.
Négy kamerája segítségével szűk helyen is könnyedén manőverezhető, a felnik légellenállásán - és stílusán - fényezett műanyag betétek segítenek
V6-os szívó motorjának hangja szép, kevés szűrődik az utastérbe belőle, a hajtáslánc két villanymotorjával dinamikus a haladás, a 313 lóerő elég az RX-hez
A hajtás továbbra is kellemes jelenség, a 3,5 literes szívó V6-os benzinmotor hangja is egész jó, valamiért szebb, mint amit például az LS 500h-ban produkál. Az is igaz, hogy itt nincs bevezetve a kabinba, csak messziről halljuk, ami éppen elég belőle. Elöl-hátul egy-egy villanymotorral hajt, a rendszerteljesítmény 313 lóerő, amivel szépen meg tud indulni, de nem a dinamikus, sokkal inkább a kimért haladás lesz az élvezetes.
Nem csúfolás, ha azt mondjuk rá, olyan, mint egy hajó, ezt irányba kell állítani, és egykedvűen tör előre.
Vezetéstámogató rendszerei közül a sávtartót nem bírtam munkára fogni, a radaros tempomat viszont még szakadó esőben sem hibázott, ami szép teljesítmény. 360 fokos parkolókamera rendszere rendkívül jól jön, ám a kijelző felbontásával nem vagyok megelégedve. A fogyasztásmérővel viszont igen, hosszútávú fogyasztása 7,5 literre adódott, ami egy ekkora autótól, több száz kilométeres autópálya-szakasszal és legalább annyi várossal tisztességes. Azt viszont bátran kijelenthetjük, hogy ezt, és még ennél kevesebbet fogyasztani az ötüléses RX 450h is képes, kevesebb pénzért, az L kivitel két hátsó ülése pedig élhetetlen és fölösleges. Jelenlegi áraik között kerek egymillió forint a különbség minden felszereltségi szinten, és most 2,8 millió kedvezmény is van mindegyikre. Az L használhatósága miatt erősen rétegmodellnek tűnik olyan tekintetben, hogy ha családi felhasználásra kell, akkor a legkisebb gyerkőcök is hamar kinövik a plusz üléseket.Bár végig 9,5 litert írt, tankolás szerint beérte 7,5 literrel 100 kilométerenként, ami több mint szép teljesítmény