LED fényszóró már a Mazdától is
Vakításmentes távfény, növelt fényerő - ezeket ígéri LED fényszórójával a Mazda is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Japán vezető számítógépes és elektronikai szakkiállításán, a CEATEC JAPAN 2014-en mutatkozott be a Mazda új adaptív LED fényszórója.
Az új Mazda2 és a nagyon várt negyedik generációs MX-5 már a Párizsi Autószalon előtt bemutatkozott, technikai újdonságát, a már számos egyéb autógyártó által már alkalmazott LED fényszóróját pedig a helyi CEATEC 2014 elektronikai szakkiállításon leplezte le a Mazda.
Az új fényszóró csatlakozik azon biztonsági rendszerek sorához, melyet összefoglalóan a márka csak i-ACTIVSENSE-nek hív. Az adaptív LED-es (ALH - Adaptive LED Headlight) fényszóró-rendszer technológiája négy, egymástól függetlenül irányítható részre bontja a lámpában lévő LED-ek csoportját. Ugyanúgy, mint a mostani Mazdákban már elérhető automatikus távolsági fényszóró, az ALH is kamerán keresztül figyeli az autó előtt és mögött haladó forgalmat. De ahelyett, hogy a távolsági fényszórót teljesen lekapcsolná, hogy elkerülje a másik vezető elvakítását, az ALH csak a szemből vagy oldaról érkezőket zavaróan világító LED-eket kapcsolja le, így a távolsági fény mindig világít, ezzel elősegítve a biztonságot és a látást a sötétben, amikor a legtöbb végzetes baleset történik. Az ALH széles tartományban világító tompított fényszórót is kínál. Ehhez LED-eket alkalmaznak a lámpák oldalán, melyek oldalirányban is képesek világítani szemben a hagyományos lámpákkal. Autópályán egy másik ALH funkció is rendelkezésre áll: nagyobb sebességnél automatikusan emeli a fénycsóva magasságát, hogy bevilágítsa a táblákat, vagy az akadályok előbb észlelhetőek legyenek.
Az ALH mellett a Mazda a CEATEC JAPAN 2014-en egy speciális Mazda3-at is bemutat, amelyet automatikus vezetőrendszerrel szereltek fel. Az automatika folyamatosan precíziós GPS támogatással figyeli a jármű helyzetét, és mozgás-ellenőrző technológiát használ, hogy meggyőződjön a vezető pillanatnyi állapotáról. A rendszert arra tervezték, hogy segítse a vezetőt, és általa elkerülhetőek legyenek a vezetési hibák, illetve csökkentse a balesetek kockázatát. A Mazda is gőzerővel dolgozik tehát az autonóm, önvezető autók fejlesztésén.