Lecseréli a „Das Auto” szlogent a Volkswagen
A Volkswagen dízelbotrányának legújabb áldozata a "Das Auto" szlogen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
2007-től használja reklámszövegét a Volkswagen. A Reuters híradása szerint a dízelbotrány miatt fokozatosan leállnak a használatával.
Az autó. Semmi több, épp csak ennyi. A Volkswagen puritánságban zseniális Das Auto szövege amekkora marketingcsoda volt, ugyanúgy fog a süllyesztőbe kerülni. Az idő múlása és a márka pozicionálásának változása helyett a VW esetében kényszerű okból kell változtatni. A dízelmotorok emissziós értékei körüli botránysorozat a márka szlogenjének sem tett jót, emiatt érett meg a cserére. A bevett, identitásképző reklámszöveg gyors lecserélését cáfolták a cég képviselői, de annyit elárultak, hogy még tovább fog egyszerűsödni a logó alatti felirat. Csak ennyi lesz: Volkswagen.
A Reuters szerint a VW ezzel a kérdéssel is foglalkozó vezetői arra a döntésre jutottak, hogy így a dízelbotrány után erős túlzás lenne önmagukat ennyire abszolutista módon jellemezni. Az alapértelmezett autógyártónak így most részint új bázisra kéne helyezni márkaértékeit. Ha minden igaz, akkor a közeljövőben új, színes-szagos VW reklámokra számíthatunk, a Das Auto nélkül.
Nem rossz, nem rossz, de túl hosszú. Nekem most ez jutott eszembe: Volkswagen – a füstbe ment terv:)
Az új jelszó:Das blőd 🙂
Ez teljesen érthető. Ilyen horderejű botrány után újra kell építeni a márkát. Nem csodálkoznék ha teljesen új vizuális megjelenéssel, esetleg megújult logóval is előjönnének.
Roreno Mester, hol vagy? Kéne egy új VW-szlogen, de izibe’:)
Mondjuk egy ilyen: Volkswagen – ma is a régi nevünkből élünk:)
Ez így lenne helyes: „Nur ein Auto”. Amúgy pedig:
Te felfigyelnél egy olyan autóra, amit úgy reklámoznának, hogy „csak egy autó”? Lehetne ez „nur ein Auto” vagy „just a car” – teljesen mindegy. Ez azt sugallná, hogy az autó csak egy a sok közül – nem tűnik ki semmivel a vetélytársak sorából (de legalábbis biztosan nem indítana el birtoklási vágyat az emberben). Márpedig egy autóreklámnak azt kell sugallnia, hogy az adott kocsi valamiben jobb, mint a többi – és ezekre a „pluszokra” próbálnak rávilágítani a reklámban, hogy felkeltsék vele a figyelmedet. A „Csak egy autó”-val biztos, hogy ezt a célt nem tudnák elérni.
Szerintem meg felesleges lépés… identitás zavar jellemzi az új marketingeseket. Hol vannak azok az idők, amikor a ferfiasság, mint erény, meghatározó volt egy döntésben…? Most mind1, hogy marketing, vagy magánélet…
Véleményem szerint az eddigi „Das Auto” helyett ezután ,sokkal jobban jellemezné a „Nur Auto”szlogen. Igy mindjár elfogadóbbak volnánk a Volkwágenekkel szembe,nem volnának túl nagy elvárásaink,hanem tényleg azt is kapnánk amit hirdetnek.
A VW szerint nem a dízelbotrány miatt kell a csere, hanem mert „a cég nem csupán az autót, mint terméket kínálja vásárlóinak, az a legfontosabb, amit az ügyfél a márkával kapcsolatosan megél. (Minden autógyártó az ún. ügyfélélményre helyezi a hangsúlyt, a lojalitás növelése érdekében.) Az ügyfélélmény része, hogy az autó megmutassa, hol vannak szabad parkolóhelyek, merre vannak a kívánt üzletek.” (Idézet egy cikkből.)
Utóbbi lehet a marketingmaszlag, mindenesetre a szlogen lecserélése szerintem inkább azzal van összhangban, hogy a VW nem akar már világelső lenni.
„…színes-szagos VW reklámokra számíthatunk”
Színes-szagos:))) Mondjuk ilyen?
[url]https://www.google.hu/search?q=volkswagen+tdi+smoke&client=opera&hs=R9w&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiv3_7m9_7JAhXJUBQKHR2VB-kQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]
Balázs, mitől volt ez csoda?
[url]https://www.google.hu/search?q=Opel+Das+Auto&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwikqP-E9P7JAhUJ_HIKHVDUDv8QsAQIJA&biw=1280&bih=887[/url]