Lebutítva is erősödnek a Polestar Volvók
Hat henger helyett már csak négy fog dolgozni a csúcs Volvókban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jó hír az S60 és V60 Polestar rajongóknak, hogy a cég úgy döntött, kibővíti a piacot. A korábbi 13-ról 47-re emeli azon országok számát, ahol elérhetővé válnak a csúcsváltozatok.
Amellett, hogy jelentősen kibővíti a Volvo a Polestar modellek piacát, a gyártói kapacitást is duplájára, évi 750-ről 1500 darabra emeli. Ami a technikát illeti, a Polestar mérnökei haladnak a downsizing trenddel, melynek megfelelően a korábbi 3,0 literes hathengeres motort 2,0 literes turbós + kompresszoros négyhengeresre cserélik. A lóerőhuszároknak azonban nincs min keseregni, a korábbi 350 helyett az új Drive-E blokkból 367 paci áll rendelkezésre. A forgatónyomaték ugyanakkor megsínylette a lökettérfogat és hengerszám csökkenést, 500 helyett "csak" 470 Nm szabadul majd az aszfaltra.
Az erőátvitelről egy új nyolcfokozatú Geartronic automataváltó gondoskodik, melyet a Polestar optimalizált. A meghajtás BorgWarner összkerékhajtáson keresztül jut el az aszfaltra. Ahogy azt korábban megszokhattuk, a végsebesség 250 km/órában lesz elektronikusan korlátozva, a 0-ról 100 km/órára való sprintidő 0,2 másodperccel javult, ezzel csupán 4,7 másodperc szükségeltetik hozzá. Nem véletlen ez, ugyanis az erősebb motor és a nyolcgangos váltó áldásos hatása mellett még némi tömeget is sikerült lefaragni. A gyáriak szerint a kombinált fogyasztás 7,8 l/100 km-re adódik.