Sportos hátsó szárny, diffúzor és kipufogók (forrás: Wilcoblok)
Wilcoblok Instagram-fiókja sok fejfájást okozhat az autógyártóknak, nemrég itt jelent meg egy kiszivárgott fotó az új
4-es BMW-ről és hatalmas veséiről, most pedig a nyolcas Golf GTI variánsát tekinthetjük meg hamarabb, mint azt a Volkswagen valószínűleg szerette volna. De ha már úgyis közszemlére lett téve, ne érezzünk bűntudatot, ha mi is megnézzük az új GTI-t!
Persze nem mintha hatalmas titkokra derült volna fény, az egyedüli eltérést az alapváltozathoz képest csak a lökhárító alján és a csomagtér-ajtó tetején találjuk. Sportos diffúzort kap az autó és két szép kerek kipufogót is (szerencsére igazinak tűnnek, a manapság elterjedőben lévő kipufogóra hasonlító dizájnelemekkel ellentétben). A felni stílusa talán megosztó lehet, valószínűleg próbálják divatossá tenni a nagyobb felületű felniket, mert az elektromos autók elterjedésével egyre nagyobb szükség van a légellenállás csökkentésére, amiben ez segít. Bár a modelljelölés még nem került fel erre a példányra, a hatalmas hátsó szárnyból arra is következtethetünk, hogy ez a GTI versenypályára szánt, puritánabb verziója, a TCR. A TCR az előző szériában egy limitált kiadású variáns volt, most azonban valószínűleg állandó részét képezi majd a kínálatnak, akár a GTI Performance-t is helyettesítheti. Egyes források szerint 230 lóerő körül alakul majd az alap GTI teljesítménye a kétliteres, lágyhibrid technológiával kiegészített turbós benzinesből, akár manuális és automata váltóval is elérhető lesz, a TCR pedig a 300 lóerő felé közelíthet majd. Továbbá még idén érkezik az összkerekes R, több mint 300 lóerővel, és érdekes módon a sportos dízel, a GTD is visszatér majd. Elsőre talán eszünkbe se jutna a már bemutatott konnektoros hibrid GTE, mint egy sportos Golf, pedig az is 240 lóerőt ad le, és bár a nagyobb tömeg miatt valószínűleg kevésbé izgalmas vezetni, mint testvéreit, érdemes ezt is számításba venni a gyors Golfok listáján.
Az előző GTI és piros csíkja
Az új GTI elejéről sajnos nem kaptunk fotót, pedig ott kíváncsian várjuk, hogyan oldják meg az előző generáció lámpába és lökhárítóba épített piros csíkját, ugyanis a nyolcasban az autó teljes szélességében futó vonal már fehér fénnyel világít - mutatós lenne, ha a GTI-n ez pirosan világítana, bár a közlekedési szabályok ezt valószínűleg nem fogják lehetővé tenni. A Golf variánsainak itthoni megjelenéséről nem tudunk biztosat, reméljük, nem járunk úgy, mint az amerikai piac (ahol csak a GTI és R változatok fognak megjelenni, az alapverziók egyáltalán nem!), illetve kérdéses még a kombi kivitel visszatérése is.
Most lebukott, de minden bizonnyal arra sem kell sokat várnunk, hogy bebukjon 😀