Lebukott az új Volkswagen Golf GTI

Kiszivárgott kép enged bepillantást a nyolcadik generációs Volkswagen Golf GTI változatába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hátulját már láthatjuk, de egyelőre csak ennyit - viszont lehetséges, hogy a GTI TCR verziója áll előttünk.

Wilcoblok Instagram-fiókja sok fejfájást okozhat az autógyártóknak, nemrég itt jelent meg egy kiszivárgott fotó az új 4-es BMW-ről és hatalmas veséiről, most pedig a nyolcas Golf GTI variánsát tekinthetjük meg hamarabb, mint azt a Volkswagen valószínűleg szerette volna. De ha már úgyis közszemlére lett téve, ne érezzünk bűntudatot, ha mi is megnézzük az új GTI-t!
Hirdetés
Persze nem mintha hatalmas titkokra derült volna fény, az egyedüli eltérést az alapváltozathoz képest csak a lökhárító alján és a csomagtér-ajtó tetején találjuk. Sportos diffúzort kap az autó és két szép kerek kipufogót is (szerencsére igazinak tűnnek, a manapság elterjedőben lévő kipufogóra hasonlító dizájnelemekkel ellentétben). A felni stílusa talán megosztó lehet, valószínűleg próbálják divatossá tenni a nagyobb felületű felniket, mert az elektromos autók elterjedésével egyre nagyobb szükség van a légellenállás csökkentésére, amiben ez segít. Bár a modelljelölés még nem került fel erre a példányra, a hatalmas hátsó szárnyból arra is következtethetünk, hogy ez a GTI versenypályára szánt, puritánabb verziója, a TCR. A TCR az előző szériában egy limitált kiadású variáns volt, most azonban valószínűleg állandó részét képezi majd a kínálatnak, akár a GTI Performance-t is helyettesítheti. Egyes források szerint 230 lóerő körül alakul majd az alap GTI teljesítménye a kétliteres, lágyhibrid technológiával kiegészített turbós benzinesből, akár manuális és automata váltóval is elérhető lesz, a TCR pedig a 300 lóerő felé közelíthet majd. Továbbá még idén érkezik az összkerekes R, több mint 300 lóerővel, és érdekes módon a sportos dízel, a GTD is visszatér majd. Elsőre talán eszünkbe se jutna a már bemutatott konnektoros hibrid GTE, mint egy sportos Golf, pedig az is 240 lóerőt ad le, és bár a nagyobb tömeg miatt valószínűleg kevésbé izgalmas vezetni, mint testvéreit, érdemes ezt is számításba venni a gyors Golfok listáján. Az új GTI elejéről sajnos nem kaptunk fotót, pedig ott kíváncsian várjuk, hogyan oldják meg az előző generáció lámpába és lökhárítóba épített piros csíkját, ugyanis a nyolcasban az autó teljes szélességében futó vonal már fehér fénnyel világít - mutatós lenne, ha a GTI-n ez pirosan világítana, bár a közlekedési szabályok ezt valószínűleg nem fogják lehetővé tenni. A Golf variánsainak itthoni megjelenéséről nem tudunk biztosat, reméljük, nem járunk úgy, mint az amerikai piac (ahol csak a GTI és R változatok fognak megjelenni, az alapverziók egyáltalán nem!), illetve kérdéses még a kombi kivitel visszatérése is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?