Lebukott az új Toyota Auris
Sportosabb lesz a Toyota Auris
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jövőre már hat esztendős lesz a Toyota Auris második generációja, már közúti teszteken fut a harmadik nemzedék, de persze még álcázva.
Első generációjával 2006-ban érkezett a meredekhátú Corollákat váltó Auris, ami 2012-ben második generációjába lépett, majd Touring Sports néven kombiként is megjelent. Már az első generációból is létezett a Prius III hajtásláncát alkalmazó full hybrid változat, ami aztán finomításokkal a második generációba is (rögtön a megjelenéskor) bekerült, s ott már hajtáslánctól függetlenül azonos méretű csomagteret kaptunk, ráadásul először vontatási képességgel. Az Auris Touring Sports által 2013-ban az első hibrid kombit alkotta meg a Toyota, most pedig a jövőre már 6 esztendős - eddig 380 ezer példányban elkelt - második generációt váltó harmadik nemzedék prototípusai is a tesztköröket futják. Az Auris fő piaca Európa, 355 ezer példány itt talált belőle gazdára, túlnyomórészt hibrid hajtáslánccal.
A maszkolt tesztautókról készült fotók szerint az orr az Avensis, RAV4, C-HR modelleken már megjelent kifelé magasodó fényszórókat hozza, alighanem LED technikával. Vélhetően eltűnik a fényszórók közötti hűtőmaszk. Az alsó pedig a jelek szerint méhsejtmintás lesz, azt persze még nem tudni, hogy csak a sportosabb verziókon, vagy mindegyiken. Az elődmodellről ismert hátsó tetőoszlopba épített kisméretű ablak eltűnik, a hátsó ajtó viszont osztott üvegezést kap.
Mivel egyelőre semmilyen gyári információ sincs, a motorpaletta csak tippelhető. Vélhetően marad a mostani Aurisban is meglévő, s a C-HR-ben is elérhető 1,2 literes turbós négyhengeres, valamint biztosan ide is frissítéseivel kerül be a Toyota full hybrid hajtáslánca a világbajnok termikus hatásfokú 1,8 literes Atkinson ciklusú benzinessel, ami a C-HR kapcsán már megjelent információk szerint kétféle teljesítményszinttel érkezve egy sportverziót is hozhat. Hogy lesz-e dízel, az egyelőre kérdéses. Nem kizárt, hogy a Toyota a C-HR kompakt crossover után az alsó-középkategóriában is meglépi, hogy ne kínáljon gázolajos verziót. További információkat jövőre, akár már a Genfi Autószalonon várhatunk, bár az őszi, Párizsi debütálás sem zárható ki, hiszen 2006-ban az első generációs Auris is ott mutatkozott be.
Ami itt igazából a nagy kérdés, hogy lesz-e még valaha olyan főcím, hogy „lebukott az új Toyota Avensis”?
Ezek a szerencsétlenek ott a Toyotánál valóban csinálhatnának már egy erős Aurist, főleg, hogy a motor adott hozzá. Van 2 literes 240 lovas turbós vagy az 1,8-as kompresszoros 212 lóval. Ebből egyébként simán ki lehetne hozni sokkal többet is, de 225 elég lenne. Mindkettőt elfogadnám bele normális áron (max.8 millióig).
Jó lesz ez….
azt azok a 19-es kerekek minek egy ekkora de csak 100 lovas autóra? 😀 meg mi ez a sportos auris? nem láttam újak közt még olyat, a 115 lovas vagy mi? 😀 szóval nekem ez gyanus. Egyébként, ha chr orr meg valami sportosabb forma lesz én nem értem a tojókát miért nem rakja bele az 1.8as motort 200-220 lóval. A chr jó írány, jól is nézne ki meg erős is lenne.