Lebukott a Toyota Prius IV
Toyota Prius IV - növelt elektromos hatótávval, a Mirai által ihletett formával jön
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több mint 50 kilométeres emissziómentes hatótávot ígér a Toyota Prius 4. generációja, amit szállítás közben fotóztak le.
A Frankfurti Autószalonon, nem egész két hét múlva debütál a Toyota Prius negyedik generációja, ám az erőteljesen az üzemanyagcellás Miraira emlékeztető formába öltött hibridről már most megjelentek az első - nem hivatalos - képek. Jól láthatóan - hajón - szállítása közben fotózták le a már több mint nyolcmillió példányban elkelt hibrid negyedik nemzedékét, ami a Toyota új - egységes és nemzetközi - platformjára (TNGA - Toyota New Global Architecture) épül.
Méretben növekedést, saját tömeg tekintetében azonban fogyókúrát ígér az új Prius, ehhez ráadásul még továbbfejlesztett, növelt teljesítményű hibrid hajtáslánc is várható. Az 1.8-as, Atkinson ciklusú benzines a HSD (Hybrid Synergy Drive) rendszerrel a pletykák szerint 150 lóerős kombinált csúcsteljesítményt ígér, melynek köszönhetően csaknem biztos, hogy 10 másodperc alatti 100 km/órára gyorsulási értékkel várható a továbbra is igencsak légellenállásbarát formájúnak ígérkező legújabb Prius. A legnagyobb újítás azonban nem ez, hanem az, hogy új akkumulátorrendszerével 35 mérföldes, azaz 56 kilométeres emissziómentes hatótávval kecsegtet, vélhetően azonban csupán Plug-in, azaz konnektorból tölthető verziójával. További részletek, gyári információk hamarosan, az viszont már most biztos, hogy több mint ígéretes a hibridpiacot vezető Prius legújabb kiadása.
Igazad van:
[url]http://www.vezess.hu/teszt/teszt_toyota_prius_2827/1811/[/url]
Az ős Priustól ez angyon szép teljesítmény:
„2827 kilométer hibridautóval: mit tud a Prius hosszabb távon?
A Priusban végig vidám volt az élet. Ez azért lehetett így, mert a kocsi kényelme nem várt dimenziókban mozgott, ami a hosszú úton a legfontosabb szempont volt számunkra a kedvező fogyasztás mellett. A motorzaj elenyésző mértékben jut be az utastérbe. Az 1,5 literes benzinmotor eleve nagyon finoman és kiegyensúlyozottan jár. A 0,29-es alaktényező kiváló érték a csupán 431,5 centiméteres autótól. A szélzaj ennek megfelelően csak gyenge susogás 130-140-es tempónál.”
Igen „jól láthatóan” ez egy repülőgép. Reméljük, hogy legalább a Toyotában nem tévedtek.
Az új verso ezekhez az új priusokhoz képest azért szebb, bár ízlések és pofonok.
Csak részben értek egyet. Az összes eddigi Prius-t vezettem mindenféle körülmények között így az első generációsat is és az is nagyon kellemes volt akár városban akár azon kívül. Sőt tulajdonképpen élményre az volt a legütősebb mivel az volt az első hibrid amit kipróbálhattam, és az akkori viszonyok között messze a legűrálomásosabb benyomást nyújtotta.
Sok évtizedes tapasztalat, hogy minél primitívebb valaki annál inkább a járművek kinézetével van elfoglalva hiszen a belbecsről a leghalványabb lövése sem lehet ahhoz ugyanis már gondolkodni is kellene.
A legalja az egyértelműen az, aki azzal indít egy hasonló hírnél, hogy „ez olyan mint a …”, meg „elölről/hátulról/oldalról kiköpött/hasonlít a …. -ra”.
Gondolom ezek a fehérjehalmazok egész nap csak kívülről nézegetik a kocsijukat és soha nem benne ülnek és vezetik.
A másik kedvencem a szép/csúnya halálosan értelmetlen vita. A szerencsétlenek nem fogják fel, hogy ezek teljesen szubjektív fogalmak, csak egy idióta kezd el azon vitatkozni hogy mi a szép meg a csúnya, mivel ilyen nincs. Olyan van csak, hogy nekem tetszik meg nem tetszik.
repülőgép; …bár totál mindegy…
Nem lehetséges, hogy ez a hajó repülőgép?
szerinted
Természetesen hülyeség, amit írtál.
Készít a Toyota Verso-hoz hasonló hybridet, úgy hívják: Prius +
Természetesen országúton és autópályán is kellemes, kényelmes és környezettudatos használni a Priusokat, legalábbis a 2003 utániakat.
Aligha alternatívája azoknak. Rögtön a kinézeténél elbukna.
Hát igen, nem is értem miért nem csinálnak a Verso-ból is hybridet, igazi városi anyuka-kocsi lehetne:) a Budai XC-60-as MILF-ek mellé 😀
Szerintem kimondottan jó városi autó a Prius. 2 éve volt nálunk egy hétvégét, városban kedveltem. országúton, autópályán szenvedés volt, szerintem egyáltalán nem való oda. De aki városi, elővárosi használatra keres takarékos autót és amúgy nem érdekli az autózás, az aligha talál jobbat.
Nem rossz autó a Prius, megkockáztatom, a hibridek között talán a legjobb. De ezen kívül csak a hype marad. Ár-érték aránya pedig egyenesen borzalmas.
Még szerencse, hogy egy Toyota nem romlik el, mert különben egyszerű magyar földi halandónak a gatyája is rámenne, ha talál valakit, aki hozzá mer nyúlni. 🙂
Legjobb? Mitől legjobb? A féktől biztos nem.
De akkor meg nem lenne a legjobb, tehát bezárult a kör :))
hát ha szép is lenne, akkor nem toyota lenne 😀
Mondjuk ki…khm…ööö…na…szép autó.:) Na jó, nem igazán, de a világ egyik legjobbja. Ezt tudja mindenki, teljesen mindegy, melyik részén él a Földnek. De mi lenne, ha még szép is lenne?