Le Mans: hibrid elsőként, az Audi tizenegyedszer nyert
Ismét az Audi nyert Le Mans-ban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 80. Le Mans-i 24 órás versenyt első ízben nyerte hibrid hajtásláncú versenyautó, az Audi R18 e-tron.
Az első helyen a tavaly is győzedelmeskedett, André Lotterer, Marcel Fässler, Benoit Treluyer vezette, 1-es rajtszámot viselő hibrid Audi végzett. Bár a Toyotánál pont kétszer annyi, négy autót indító négykarikásoknak attól nemigen kellett tartaniuk, hogy a Toyota mintájára autókiesés miatt véreznének el, azt már most láthatták, hogy jövőre még komolyabban kell venni új, japán kihívójukat, ha ugyanis ők is több autóval száltak volna versenybe, bizony másként is alakulhatott volna a végeredmény.
Le Mans 2012 - dobogós helyezések
LMP1
LMP2
GTE Pro
GTE Am
LMP1
- Audi R18 e-tron quattro, Audi Sport Joest, André Lotterer, Marcel Fässler, Benoit Treluyer
- Audi R18 e-tron quattro, Audi Sport Joest, Allan McNish, Rinaldo Capello, Tom Kristensen
- Audi R18 ultra, Audi Sport North America, Olivier Jarvis, Marco Bonanomi, Mike Rockenfeller
LMP2
- HPD ARX 03b - Honda, Starworks Motorsports, Enzo Potolicchio, Ryan Dalzier, Tom Kimber-Smith
- Oreca 03 – Nissan, Thriet by TDS Racing, Pierre Thriet, Mathias Beche, Christophe Tinseau
- Oreca 03 – Nissan, Pecom Racing, Luis Perez-Companc, Pierre Kaffer, Soheil Ayari
GTE Pro
- Ferrari 458 Italia, AF Corse, Giancarlo Fisichella, Gianmaria Bruni, Toni Vilander
- Ferrari 458 Italia, Luxury Racing, Frédéric Makowiecki, Jaime Melo, Dominik Fambacher
- Aston Martin Vantage V8, Aston Martin Racing, Stefan Mücke, Darren Turner, Adrian Fernandez
GTE Am
- Chevrolet Corvette, Larbre Competition, Partick Bonhauser, Julien Canal, Pedro Lamy
- Porsche 911 GT3 RSR, Imsa Performance Matmut, Anthony Pons, Raymond Narac, Nicolas Amindo
- Ferrari 458 Italia, Krohn Racing, Tracy Krohn, Nicolas Jonsson, Michele Rugolo