Akinek snassz a gyári X6 M, vigye a Hamannhoz, ahol ilyen szörnyet építenek belőle
Új fékrendszerre volt szükség
Furcsa autó a BMW X6. Igazi kupénak otromba, terepjárónak nevetséges, sportkocsinak pedig dögnehéz, kvázi nem jó semmire, de legalább jó drága és hivalkodóan polgárpukkasztó, ezért aztán veszik, mint a cukrot. A BMW-nél persze vigyorognak, lám, a kék-fehér emblémával bármit el lehet adni, ezért ügyesen húzogatják az X6-ról a bőrt: egyaránt kínálják dízel- és benzinmotorral, továbbá elkészült a gyári tuning, az X6 M is, amelynek orrában 4,4 literes, dupla turbós V8-as dolgozik 555 lóerővel. A Hamann Motorsport az egyik legismertebb német BMW tuner, így várható volt, hogy az X6 sem kerüli majd el a mester, azaz Richard Hamann figyelmét. A Tycoon EVO M a Mercedes-féle "a legjobbat vagy semmit" elv alapján született meg, ugyanis az M Motorsport által gyárilag megdolgozott X6 M változatra épül. A hajtáslánc figyelemreméltóan módosult, ugyanis minden tartalékot felszabadítottak a V8-asból. A teljesítmény 670, a forgatónyomaték pedig 950 Newtonméterre növekedett, és ezzel a két tonna feletti Tycoon meglepően dinamikusan mozog: 0-100-ra 4,2 másodperc alatt gyorsul, és mivel nincs 250 km/órás sebességlimit, a vége 298 km/óránál van - azért a német Autobahnon megnéznénk egy-két Porsche vezető arcát, amikor 270-nél rávillant egy ekkora kredenc, mert előzni akar.
Minden apróságot szénszálas műanyagból készítenek el - itt az anyaghasználaton van a hangsúly, nem pedig a súlycsökkentésen
270-nél villant, mert előzni akar
A 23 colos, matt fekete felnik mögött nagyon komoly fékrendszer bújik meg, hiszen gyorsan menni sem egyszerű, hát még megállni. A Hamann saját fejlesztésű futóműve rövidebb rugókkal látja a feladatát, és 40 milliméterrel engedi az úthoz közelebb a karosszériát - terepkupé, jó vicc, már az is eredmény, ha ez a kocsi egy járdára fel tud állni. A kerékjáratok durva szélesítései, és a kissé összetákoltnak tűnő első lökhárító (nem a minőségre értve) a Hamann szerint még harciasabbá varázsolja az X6-ost, és erre játszanak rá az apró részletek is. Ilyen a karbonszálas műanyagból készített, hatalmas domborulattal ékesített gépháztető, a tetősín, a tükörház, a két hátsó légterelő, valamint az új hátsó lámpaház, amely kerek világítóegységeivel gyökeres eltérést mutat a gyárival szemben. A nemesacélból készült kipufogórendszer karvastagságú csövei a szélekről középre kerültek, egy diffúzoros betétben elhelyezve.
Abszolút csúcsminőség mindenhol, amerre a szem ellát. A steppelt bőrös lábtérhez szinte külön cipőt illik húzni, az emblémás, puhán bélelt csomagtérben vétek bármit is szállítani, a non plus ultra pedig a lazacbőr, amely anyagból jutott a váltókarra is
Az utastérben megszokott anyag a bőr, illetve a puha Alcantara, és
láttunk már hasonlót, amikor a padlót, a lábteret, és a csomagtartót is ilyen, steppelt varrású nemes anyagok burkolták. A kígyóbőrhöz hasonlító lazacbőr viszont nem hétköznapi jelenség, ám a Tycoon EVO M ajtajait, műszerfalát, középkonzolját egyaránt lazacbőrrel bevont betétek díszítik, a maradékból pedig a kormányra és a váltókarra is jutott.
Kedves Csacsa! Mi nem gátoljuk meg abban, hogyan végezze el szükségleteit 🙂 Már megbocsásson, de Önnek akkor lenne igaza, ha olyat írnánk le, hogy akinek ez az autó tetszik, az ilyen vagy olyan – ez a szubjektivitás valóban sértő lenne az olvasókra nézve. Erről azonban szó sincs, mi [b]csak és kizárólag[/b] az autóról alkottunk véleményt, mert éppen hogy autós lap vagyunk – reméljük, érti a különbséget. Üdvözlettel: KZ
Nem kéne szubjektíven nyilatkozni, hovatovább cikket írni úgy autó(k)ról, hogy azzal mások ízlését vehetjük semmibe! Én ha csak meglátnék egy ilyet, akkor is összehugyoznám magam. Nem, nem vagyok BMW-fan, de az X6 kimondottan tetszik, még ma is megfordulok egy snassz verzió után is!