Laza milliárdok a kalapács alatt – eladók a Seinfeld Porschék

16 Porschét és két értékesebb Volkswagent ad el Jerry Seinfeld

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autómániájáról is híres Jerry Seinfeld árverésen adja el Porsche kollekciója 16 darabját. Csak drága ritkaságok kerülnek kalapács alá.


A Gooding & Company[/url] március 11-i Amelia Island aukcióján a már megszokott autócsodákon felül a Porschék egy kicsit felül lesznek reprezentálva. Nem véletlenül, mert az amerikai színész, komikus Jerry Seinfeld, aki autó- és Porsche-mániájáról is híres, itt ad túl eddig féltve gyűjtögetett autóin. 16 Porsche a régitől az egészen újig és két ötven év feletti faros Volkswagen is kikerül az ő garázsából, és új gazdát keres. Az autók kisebb része pusztán koruk miatt érdekes, de akad itt jó pár ritka versenyautó és eleve gyűjtőknek szánt limitált kiadás is.
Hirdetés


Az így is igen gazdag Seinfeld gyűjtemény eladó felének két kakukktojása egy 1964-es Volkswagen Camper kisbusz a T1 szériából és egy szintén elég korai, 1960-as Volkswagen Bogár. Szép darabok, nem is olcsók, na de a Porschék között elvesznek. Mert Seinfeld elad egy olyan 550 Spydert is, mint amiben James Dean elhunyt - nem csoda, hogy a ritkaságért 6 millió dolláros, azaz 1,74 milliárd forintos licitet vár a Gooding. Az eladás oka nem a várt bevétel, hanem az, hogy Seinfeld ideje sem végetlen, így a már kész, tökéletes veteránokon, valamint a további törődést igénylő egyedi darabokon inkább túlad. Had örüljön nekik ezentúl az új tulajdonos. Seinfeld Porsche-gyűjteményének egyébként az egyik ékköve egy 959-es, az persze nem eladó

A legdrágább tétel után azért a többi sem kutya. Kiemelendő az 1974-es 911 Carrera 3.0 IROC RSR, vagy az 1990-es 962C pályagép. Egyedi a Carrera GT 2000-ben gyártott prototípusa is, de az 1958-as 597 Jagdwagen sem kutya, amiből a német hadseregnek beadott sikeretlen pályázat után csak 49 épült. Ez a példány a vázszám alapján az utolsó előtti. Megrögzött márkafanatikus puristáknak meg ott az 1966-os ős-911-es, alig kétliteres motorral és még az eredeti rövid tengelytávval. Íme, a 16-os lista, amin egészen biztos minden Porsche-rajongó talál a szívének kedveset.
  1. 1973-as Porsche 917/30 Can-Am Spyder
  2. 1955-ös Porsche 550 Spyder
  3. 1959-es Porsche 718 RSK
  4. 1958-as Porsche 356 A 1500 GS/GT Carrera Speedster
  5. 2000-es Porsche Carrera GT Prototype
  6. 1990-es Porsche 962C
  7. 1974-es Porsche 911 Carrera 3.0 IROC RSR
  8. 1998-as Porsche 993 3.8 Cup RSR
  9. 1963-as Porsche 356 B 2000 GS Carrera 2 Coupe
  10. 1994-es Porsche 964 Turbo 3.6 S Flachbau
  11. 1957-es Porsche 356 A Speedster
  12. 2012-es Porsche 997 GT3 4.0 Cup "Brumos Commemorative Edition"
  13. 1958-as Porsche 597 Jagdwagen
  14. 2011-es Porsche 997 Speedster
  15. 1989-es Porsche 911 Speedster
  16. 1966-os Porsche 911

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

27 thoughts on “Laza milliárdok a kalapács alatt – eladók a Seinfeld Porschék

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Volt erosebb 2.0 D4D is. Bar ha a 310Nm nem eleg a mindenapokra akkor az mar nem lehet normalis auto kategoriaba tenni. Szerintem. Ennyi mar eleg kell legyen a mindenapokra. Biztos vannak nala jobbak. De a normalis auto kategoriad egy premium autora kezd hasonlitani. Megkerdeznem mit hajtasz de inkabb ne mond el, azt mond milyen eros es telleg kell ez neked a mindennapokra ez a „normalis auto”?

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Nézem de ez a 2.0 d4d is fura. 126 LE és 310 nm alulról súrolja a többiek lebutított motorjait. De azokat nem véletlenül butítják le 136LE-re. A 310nm viszont kevés a mai modern dízelek meleltt. Az 1.4 meg kevés az Aurisba is.

    A BMW eredetű 1.6 D4D ami kellett volna már 2005ben.

    Miért lenne extra vám? Európai gyártásúak, nem? Nem extra, és nem több mint fordítva. De ha utánaolvasol, nem a vám a legnagyobb probléma általában.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Latom megint atugrod a valaszadast ebben a temaban is. Azt hiszem kifogytal a teoriaidbol vegre. Most meg azzal jossz hogy munkasor vagyok. Ezt telleg nem tudhatom milyen mert akkor meg nem eltem, ellenben veled aki biztos nagyon jol tudja milyen is ez. Megint politikai sikra probalod tenni a dolgot, voltam mar jobb-konteos osszeeskuves gyarto is szerinted, azert mert nem hiszek a szabad piac es verseny fogalmaban. Ez a ket veglet. Vagy bal vagy jobb. Esetleg egyik sem? De te terjeszted itt a Lexus koppintas sztoridat amin most elbuktal es most mar gonosz is vagyok emiatt hogy kiastam a buzlo sz@rt. Summa summaraum, azzal hogy rogton jobb konteozol arra aki nem akarja az orszagat kilora eladni pontosan definialtad magad. Elemzok szoktak azt mondani hogy a Zoldek a legnagyobb vorosok. Lezartnak tekintem a temat, nem tudtad onigazolni egyik teoriadat sem, de lagalabb kiderult honnan fuj a szel. Terelgesd az olcso loeros TDi-det ami telefustoli mindenki tudejet es sokkal tobb nox-et termel ami sokkal roszabb mint a Co2, de legalabb minosegi a bele es napersze olcso is. 🙂 Elnezest az AN-tol, messzire futottunk nem volt benne Porsche sem. Sajnos nem engedhetem meg magamnak.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Figyelj ha ennyire nem tudsz semmit akkor legalább ne osszad az észt. Nagyon türelmes vagyok veled pedig ennyire meredek trollkodással ritkán találkozom. Olvass utána. A TTIP nem létezik. Most tárgyalják. A tárgyalás egy alkudozás, amit nem szokás nyilvánosan csinálni. A tárgyalást felügyelik mint mindent egy demokráciában.

    A szabad kereskedelemnek is vannak szabályai olvass utána. Mit lehet mit nem. Mi az a dömping pl. Úgy viselkedsz mintha most érkeztél volna valami munkásőrtanfolyamról és először hallasz a közgazdaságtan alapjairól.

    Zárjuk le itt mert tényleg szétszpemmeljük a cikket. Olvass utána első körben a hivatalos forrásokból. Itthon nagy divat a műveltséget jól hangzó kocsmai dumával helyettesíteni. Először ismerd meg a tényeket, aztán olvass a tényekről véleményeket.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    A TTIP-rol lejebb azt irtad, hogy a szabad versenyrol szol vagy mi, most meg azt mondod hogy nem nyilvanos? Megint nem ertem amit mondasz. Ezt is tisztaba tehetned. A Lexus sztorira nem reagltal semmit, azt hiszem ezzel lezartnak vehetjuk es vegre jobb belatasra terulsz.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Igen a D4D nem egy jo darab ahogy a TSI sem. A Toyota nemrg kezdett el dizelt gyartani nem is sikerul t jol. Ezt tudom. Masoknak sem megy akik mar reg csinaljak. Van nekeik 2.0as dizeluk is. Ezt valahogy kifelejtette az ujsagiro kollegea. Nem lattad? Mert azt kifelejtetted? Vagy tul gyenge? Vagy nem tul biztonsagos? Nem ertelek. Ha meg nem teccik a bele az meg a te szemlyes velemnyed megint. A japo autokra ha jol tudom extra vam van eltben Europaba, ahogy a cikkben is olvashattad, es az USA-ba is. Az egyenlo szabad veresny szellemben, szerinted.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Ez egy folyamatban lévő gazdaság-diplomáciai tárgyalás. Miért kellene nyilvánosnak lennie? Gondolom a végén úgyis jóvá kell hagynia a parlamentnek nem?

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    A motorpaletta ahhoz kell hogy minden igényt kielégítsen. És mivel én egy viszonylagos vándormadár vagyok ezért nekem fontos hogy minden paraméterben jó legyen, pl minél magasabb euro-besorolás, korlátozott lóerő, de legyen nyomatékos, alacsony köbci mellett. Ez a gyakorlatban a dízelt jelenti (amivel ugyebár a Lexus eleve kiesik), de ez sem ennyire egyszerű. A toyota valami hülye megfontolásból egy batár 2.2-est fejlesztett ami túl nagy volt, a sok helyen fontos 2.0 köbcihatár felett ráadásul 177LE amit a nagy gyártók a helyi igényekhez szoktak szabni (pl 163 Le-re homologizált 320d, ami tudna 190LE-t is), a Toyota nem tette meg. Az másik motor meg alulról elégtelen 1.4-es. És ha olvasol fórumokat, finoman szólva nem is a megbízhatóságukról voltak híresek.

    A toyota pont mellé lőtt a 2 motorral, és ezt már azok megérkezésekor is lehetett tudni. De az egész probléma irreleváns, mert az avnesis III-nek annyira igénytelen volt a belseje hogy eleve nem játszott nálam.

    Hab a tortán, hogy aqz Avensist Volvo áran adták, de ez lehet hogy egy országspecifikus dolog. A japánok (ezt írhatnám bármelyik Mazdára és Toyotára, amit néztem), hogy rosszul lövik be a konkurenciát és nem vesznek tudomást az akciós árakról.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Azt hiszem te valami turbodizelt hianyolsz a Toyotatol. Pedig van nekik. Te motorpalttarol irtal ami egy autoba nem fer bele, de nem akarok kotozkodni csak nehez megerteni mit is akarsz mondani. Biztonsagosak a Toyotak is, megint nem ertem mi hianyzik neked? A maximalis csillag a torestesztrol? Azert az alatt is van elet, de akkor ird azt neked mindenbol a maximum kell, olcson, ja es legyen sporots is. Avensis turbodizel. Pl? De van ott egyteru is. Valahogy nem ertem mire celzol.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Ugyan ugy nez ki? Hat nemtudom. Elolvasva ezt a cikket amit talaltam kezd egyertelmu lenni. A BMW betojt hogy a konurencia olcsobb autot csinal mit ok, esetleg ossze is fogtak a MErcivel hogy lejarassak az eppen csak elindulo Leexus-t. CSak elmelet de benne van a cikkben hogy a BMW azzal vadolta a LExust hogy ar alatt adja az LS-t. A szabad piac mi? Ahol mindenki egyenlo, csak van aki egyenlobb! 🙂 Ez egy konkurencia harc volt a javaban a piacert. Csinaltak egy mubalhet es te meg mindeig ezen lovagolsz evtizedekkel kesobb. itt a Link: http://japanesenostalgiccar.com/2014/10/31/the-lexus-ls-400-is-officially-a-japanese-nostalgic-car/
    Megtalaltam a hasonlosagot! Ott a kep a cikkben. Mindegyiknek V-alaku domboritas van a motorhazteton! Akkor a BMW is koppintas? Rohej. Te meg mindig a BMW lejarato kampanyat folytatod Adamto Evatol inditva. Szanalmas vagy papa.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Azt hiszem megint pontosítanom kell: ezeket [b]EGY darab autótól[/b] várom el. Lexarom hogy vehetek Formula 1-es posztert, ugyanannyira nem érdekel, mint a „sportváltozat” vagy az „imázsépító” sportkupé (bér elismerem az FT86 egy igen jól sikerült autó lett). Nekem az számít, hogy a normál autó tudja, legyen olyan átlagos motorja ami nyomatékos és erős, de nem túl sok az fenntartási költségeknél irányadó lóerő.

    Sok autó tudja ezeket egyszerre, és nem véletlen hogy lassan több prémiumközepes SUV fogy Európában mint nagy családi autó.

    A TTIP-t illetően nem értem miért kellene egy autós fórumon pótolni az alapvető műveltségedet. Gondolom aki ezzel foglalkozik az biztos ír róla a saját oldalán, kezdd először a nyilvánvalóval.

    Nem hiányoznak a kommentek. Ha van építő jellegű komment azt általában megköszönöm. De ez megint egy gyenge menekülési útvonal tőled.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Szóval nem hasonlít a W126-ra csak ugyanúgy néz ki. aha :))))
    A szétszedést valszeg mindenki csinálja csak mások ügyeltek arra hogy ne legyen nyilvánvaló. Olyat az iparban nem csinálhatsz hogy egy az egyben lemásolsz valamit és az eredeti gyártójának engedélye nélkül árulod (Kinán / Japánon kívül). Az amikor a Teslában Mercedes karok vannak, vagy a Toyotában és BMW-ben Peugeot motor, akkor azért súlyos pénzeket perkálnak az ipari mintáért.

    Amivel te itt menteni akarod a helyzetet (kvázi „fénymásolat”), olyan eleve nem is létezhet.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Normális autó definícióját kérdeztem, nem egy márka szerinted fellelhető gyenge pontjait. Érzed a különbséget a kettő között? Ezért is uszító a fogalmazásod, mert a cikkek lényegét sem érted meg és még valótlant is állítasz. Pont mint a nagytesó. [b]Vezetési élmény:[/b] TS modellek. AE86
    Felsoroltál itt egy-pár autót de egyik sem volt egy igazán versenyképes árral megvehető autó a Toyotához képest.
    Az önreklám megint nem maradt le. Látom a cikkeid alatt nagy szó ha 10-nél több komment van. Ez lehet a ludas. Mesélj még a nagy szövetségesi sztorikról, izgalmassak, van itt bőven offtopic belefér, vagy menjünk a blogodra csevegni? De a TTIP előnyeiről még mindig nem mondtál semmit. Megvárom.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Az idézet amit bemásoltál az jelenti hogy: Amikor az Ls400 1989-ben bemutatkozott semmi képpen sem volt a legerdetibb a piacon. Tényként, nemcsak úgy nézett ki mint a W126, hanem hasonlóan volt is elnevezve. ENNYI. Ennyi a nagy másolás sztorid, hogy a japók szétszedték lemásolták és még csiszoltak is rajat így jobb is lett mint az eredeti. Ezt szajkózod, holott semmi ilyesmi nincs ebben a cikkben leírva! Ez a fantáziád szüleménye mert még mindig nincs róla semmi bizonyítékod! 🙂 És nem hasonlít a w126ra, még mindig. Írd le azokat a hasonlóságokat, vagy tegyél fel róla képeket, mert én semmi másolásgyanúsat nem látok rajta. Egy Focus ma sokkal inkább hasonlít egy Astrára mint ez a két modell, ez a nagy baj a sztoriddal. ÉS még mindig csak terjeszted ezt a lózungot…

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Bakker, ne a képet nézd, olvasd el a cikket. Te tényleg nem tudsz angolul…[i]„When the first Lexus, called LS400, was introduced in 1989, it certainly wasn’t the most original car on the market. In fact, it not only looked a lot like a W126 Mercedes S-class of the time, it was even named similarly [/i]”

    Normális autó: számomra az első és legfontosabb:nincs olyan súlyos hibája ami kigolyózná: pl paca a [b]biztonságban [/b](pl az E60-es 3 csillagos NCAP-je), hiányos [b]motorpaletta [/b]– pl nincs gerincdízele (vagy annak megfelelő hajtáslánca) a fontos modellekben, vagy fontosabb [b]extrák [/b]hiánya (pl amikor az S40est vettem sok autónál nem volt még 2 zónás klíma), ez mondjuk manapság egyre ritkább (de pl az X3-ashoz nem volt távtartó tempomat felárért sem 2 éve), és persze egy [b]versenyképes ár[/b].

    Másodsorban jönnek a szubjektív tényezők, egy igényes belső amiben jól érzem magam, élvezetes vezetési élmény, praktikum, ki mit keres egy autóban. De hogy offoljuk szét a cikket itt írtam bővebben pl a praktukumról: [url]http://autossagok.blog.hu/2014/08/14/a_kihivas_keressuk_az_idealis_csaladi_autot[/url]. De komolyan akarod hogy számítson, akkor csak holnap kattints rá, a mai 10.000 látogató mellett aligha fogod érdemben javítani a nézettséget (irony off)

    Mint korábban írtam, Japán tisztességtelen monetáris politikával támogatta meg az exportját akkoriban, ráadásul ilyesztően erős modelleket is hoztak ki. Ezzel rövid távon valóban kinyírhatta volna az amerikai autóipart. De nem állt mögötte igazi versenyképesség. Az ilyen gazdaságpoltika hosszú távon olyan leértékelési versenyhez vezethet ami többször is világválságokat szült, szóval inkább köszönjük meg az USÁ-nak hogy akkor ezt helyre tette. Persze ők sem jártak rosszul vele (de miért is kelett volna,ez valami kretén magyar mánia hogy csak nyerni és veszíteni lehet, a világ tele van kölcsönösen előnyös helyzetekkel). De már megint offolunk, pedig erről biztos nincs kedvem blogolni…

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Na meg egy onreklam. Definiald a normalis auto fogalmat, mert itt van valami amit megfogalmazhatnal. Vegre feltetted a lapod az asztalra! Te ezt a cikket szajkozod itt folyamatosan kisse megspekelve. Nezem a cikket de egy kep nincs ami bizonyitan akarmilyen egyezoseget is. Sot meg a cikk sem emliti ezt. Azt hiszem angol nyel tanfolyamra kellen menned vagy csak 1xuen abbahagyni a loditast. Es ami a legjobb az egeszben te jossz itt a szabad piac fogalmaval es a cikkben az is benne van hogy szetadoztattak ezt a tipust a tengerentulon a fair verseny szellemben! Nehogy mar konkurenciat csinaljon a helyi kategoriaknak. Gratulalok 2xesen megcafoltad magad minimum. Ez az egesz cikk egy szemelyes velemny amit te is atvettel es megspekelted. Kontar vagy a javabol!

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Milyen lejáratása? MI a fenéért legyen építő? Majd ha a Toyota kihoz egy normális autót akkor az leszek. Nem várom el a Supra vagy a Celica utódját, elég lenne egy akkorát gurítani mint az utolsó Corolla (pedig az sem volt kiemelkedő, csak egy korrekt darab). A Golf V is megkapta tőlem annak idején, a közelmúlt Mercedesei is.

    Ha egy márka alulteljesít akkor nem érdemli meg a kretén kincstári mantrázást hogy a törökök milyen jól összeszerelik azt a Corollát…

    A Lexust illetően meg ha nem éltál akkor és vaksi is vagy, akkor nem tudok rajtad segíteni. Ajánlom ezt az olvasnivalót: [url]http://www.thetruthaboutcars.com/2013/09/myths-and-legends-lexus-ls400/[/url] , ha esetleg olvasol angolul (sajnos nem tervezek posztot a blogomon a témában 😛 ).

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Amíg nem volt blog addig más forrásokat linkeltem. Ahogy most is szoktam csak nem olyan mértékben (pl spritmonitor vagy left lane blog).

    Megnézve a forgalmat, az elmúlt évi 200.000 látogatóból kb 1500 jöhetett az Autonavigátorról. Viszonyításul javaslom a figyelmedbe az alábbi poszt látogatószámát: [url]http://autossagok.blog.hu/2015/08/19/magyar_autok[/url]

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Mar meg ne haragudj de ezt kikerem magamnak. Nem en fuzogetek osszeeskuves elmeleteket hanem te. w126 koppintas. Ugye. Toyota lejaratas folyamatosan. Inkabb valami epito jellegu dologgal probalkozz azt lehet tobben fogjak ertekelni.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Szokás szerint megint összeesküvési elméleteket szövögetsz. 🙂 Az a helyzet hogy eléggé marginális tényező a látogatók számában az ilyen link. Ha érdekelne a látogatószám akkor biztos nem így növelném. Az ok nagyon is prózai: spórol nekem a fogalmazásban 🙂 Ha már úgyis linkelek nem egyszerűbb egy magyar nyelvű cikket betenni? Ráadásul nem kell bekezdéseket írnom elég csak utalni.

    Az NSX reklám pedig jobb mint Senfeld bármelyik munkája, beleértve a Porschés riportokat.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Zold, nem unod meg az onreklamozast? Nem is ertem hogy eddig miert nem rugtak ki errol az oldalrol, mert ez a folyamatos onreklamozas nem ide valo. Mi lesz a kovetkezo tamponokat fogsz arulni es azokat linkeled majd be mindenhova? Latom senki nem olvassa a blogodat, igy akarsz feltunest kelteni hogy tobb LIKE-ot gyujst?

Vélemény, hozzászólás?