Egy kimerevített képkocka a tesztről készült videóból. Jól látható, hogy a RAV4 bal első felnije teljesen maga alá gyűrte a gumi oldalfalát, miközben az autó oldalirányba sodródik
A teszt során bójákkal kijelölt, viszonylag keskeny sávok közt kell egy hirtelen kikerülő manővert megoldaniuk az autóknak. Egy ilyen teszt során a futómű és a különböző aktív biztonsági rendszerek a főszereplők. A RAV4 esetében az utóbbival lehetett a probléma, ugyanis a további tesztek során a sebesség folyamatos csökkentésével nem fokozatosan, hanem 63 km/h sebességnél és alatta nyom nélkül szűnt meg a probléma.
A Teknikens Värld szakembere, azaz a tesztet végző sofőr is a biztonsági elektronika hibájára gyanakodott az autó reakciói alapján. Az eredmények tisztasága érdekében több különböző sofőr is megpróbálta elvégezni a tesztet, amely minden alkalommal hasonlóképp zárult. 2019-ben is hasonló probléma volt a RAV4 Hybrid változatával, akkor a Toyota módosított az autó szoftverén, aminek köszönhetően már képessé vált a teszt teljesítésére. A próbálkozásokról az összefoglaló videót itt tekinthetitek meg:
Első kérdésem, melyik Xc90 hasalt el a rénszarvasteszten?
Gugliztam egy kört és nem leltem rá semmilyen ilyen cikkre.
Már csak azért mert a szokásos Toyota mosdatással indítottatok, ezért is érdekelne.
Mivel a svédeknél ez eléggé hazai pályás műsorszám, kicsit meglepett hogy ezt írjátok, annak megemlítése nélkül hogy a Rav 4 már tavaly is elbukott ezen a teszten (bő egy éve), és azóta kapott egy alapos szoftverfrissítést.
Szóval ahelyett hogy másra kennétek a trutyit, inkább érdemes utána nézni a modelltörténetnek.
„Első kérdésem, melyik Xc90 hasalt el a rénszarvasteszten?”
Hát az összes. Az 1999-es Citroen Xantia Activa 85 km/h-val tudta a tesztet, az XC90 pedig 69-70 km/h-val :-)))
teknikensvarld.se/algtest/
A RAV4 68-72 km/h-val szerepel a listán.
Kérdésedre válaszolva, a szerző vélhetően az XC40 T4 Recharge-ról olvasott, csak ennyi maradt meg benne. A RAV4 sima hibrid esetében a gyártó módosított az ESP programozásán, amivel már tetszetősen viselkedett a jávorok között, és most is ezt tervezik, bár azt nem vágom, hogy miért utólag reszelnek, ha amúgy reszelhető a szoftver.
A Passat GTE meg a Superb iV is elhasalt a tesztjein.
A hátsó tengely feletti nehéz akksi tehet inkább róla, ami azért érdekes, mert ez elvileg közel 50%-os súlyelosztást adhatna hátra. A tömegközéppont feljebb van viszont.
A Rav4 2019-es tesztje benne van a cikkben.
Most is tévesen írja: „2019-ben is hasonló probléma volt a RAV4 Hybrid változatával, ”
A sima Rav4 bukott, nem a hibrid.
Egyébként nem csak a felmálházott plugineket dobták el a TW nél, volt egy tesztjük pár éve amiben csúcsváltozatokat néztek fullra konfigurálva (pl Mondeo), és ott is voltak gondok.
De speciel a 2019-es Rav4 esetében ez nem lehetett probléma, mert az egy sztenderd darab.
Hogy újra olvasom, igazad van, a sima Rav4 is hibrid 🙂 Valamiért ez elkerülte a figyelmem az első olvasásnál.
„Valamiért ez elkerülte a figyelmem az első olvasásnál.”
Elfelejtetted, hogy RAV4-ből gyakorlatilag mindenki hibridet vesz.