Látványos adok-kapok és óriási meglepetés a WTCC-ben
Norbi mintha vért ivott volna Argentínában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Először járt a WTCC Argentínában, s ha már ott volt, remek két versenyt rittyentett. Michelisz és a Honda is szépen ment, de a hétvége sztárja egy helyi menő volt a jó öreg BMW-vel.
Elhagyta Európát a túraautó-világbajnoki sorozat, a legutóbbi portugáliai versenyt követően Dél-Amerikában folytatódott a küzdelem. Nem Brazíliában, ahogy arról eredetileg szó volt, hanem első ízben Argentínában, a Termas de Río Hondo melletti egész új, 2008-ban átadott - 4,8 km hosszú, nagyon széles, nagyon poros, egyébként kiváló - pályán. Michelisz Norbi Portóban alaposan megrongálódott autóját sikerült tökéletesen megjavítani, amit az időmérőn egy parádés harmadik hellyel igazolt vissza. Az első versenyen a második helyen is volt, aztán a sokkal erősebb Chevyk lehagyták, s hetedik lett. Az igazsághoz tartozik, hogy Nash csúnyán kilökte, de mintha Norbi (is) vért ivott volna: keményen odatette magát, visszavágott Nashnek, támadott, védekezett, szuper volt. Yvan Muller kényelmesen győzött, mint nagyjából mindig.
A második meccsen ugye a fordított rajtsorrendnek hála az újonc, helyi menő López indult az élről, s élt is a lehetőséggel - futamot nyert rögtön a debütálásakor. Ilyen se volt még a WTCC történetében. Ráadásul egy koros, elavult technikának számító BMW-vel... Egyedül a tizedik kockából startoló Muller foghatta volna meg, ám harmadikként kiforgatta az előtte bóklászó Monteirót, s ezért bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, megérdemelten. Norbi nyolcadikként rajtolt, ötödik lett, megint csak keményen verekedett, sok értékes pontot gyűjtött. Folytatás az USA-ban, Sonomában, szeptember 8-án.
Az 1. futam végeredménye (12 kör, élcsoport)
A 2. futam végeredménye (11 kör, élcsoport)
- Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 22:56.896 p (150,3 km/ó)
- Oriola (spanyol, Chevrolet Cruze 1.6T) + 4.924 mp
- Chilton (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 7.813
- Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) + 7.989
- López (argentin, BMW 320 TC) + 8.846
- Nykjaer (dán, Chevrolet Cruze 1.6T) + 10.214
- Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 12.833
A 2. futam végeredménye (11 kör, élcsoport)
- López (argentin, BMW 320 TC) 20:28.525 p (154,37 km/ó)
- Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) + 3.619 mp
- Oriola (spanyol, Chevrolet Cruze 1.6T) + 3.989
- Nykjaer (dán, Chevrolet Cruze 1.6T) + 4.945
- Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 7.135
- Monteiro (portugál, Honda Civic WTCC) + 7.517
- Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 312 pont
- Nykjaer (dán, Chevrolet Cruze 1.6T) 180
- Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) 166
- Nash (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 146
- Huff (brit, SEAT Leon WTCC) 139
- Chilton (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 130
- Oriola (spanyol, Chevrolet Cruze 1.6T) 125
- Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) 111
További sportsikereket a legénynek.
Azért eddig nem olyan rossz az éve,. Monteiro egy nemzetközileg ismert F1et megjárt pilóta, és nem kérdés hogy Norbi ott vele egy szinten, sőt, mésfélszer annyi pont. tt már az a kérdés mit akar majd a Honda, felemel egy fiatalt a gyári csapatba vagy hoz egy másik régi rókát Tarquini mellé…
g
Vére nem csak körözött elkezdett harcolni már ideje volt .