Láttuk, tapintottuk, már az árát is tudjuk – íme az új Qashqai

Modernebb, biztonságosabb, takarékosabb, és nem is sokkal drágább az új Nissan Qashqai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Augusztusban már a szalonokban lesz az új Nissan Qashqai, az alapárát pedig már most, a hazai leleplezéskor megtudhattuk.

Kicsit bajban vagyok a Nissan Qashqai bemutatója után, hiszen nem sokkal többet tudtam meg róla, mint a februári online bemutató során - amiről itt írtam. Akkor "nagyon versenyképes" árat ígértek az újdonságnak, s azt kell mondjam, ezt tartják is. Az új Qashqai ugyanis - listaárak alapján - csak 354 ezer forintos felárat fog jelenteni a kifutóhoz mérten, alapára 7 999 000 forint lesz. Ez nyilván nem szerény összeg, de ahhoz képest, hogy az új, harmadik generációs minden dimenziójában nagyobb egy kicsivel elődjénél (31 mm-rel hosszabb, 20 mm-rel nagyobb a tengelytávja, szélessége 29, magassága 35 mm-rel nőtt) és beltéri anyagminősége is sokat javult, elég jó ajánlatnak tűnik. Igaz a leleplezésre kevéssé meglepő módon a Nappabőr kárpitos Tekna+ csúcsverziót hozták el, s ennek egyrészt nem tudjuk, mennyi lesz az ára, másrészt az alapverziót nem láttuk még.
Nissan Qashqai, 2021 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4425 1835 1625 2665 460



Hirdetés
Viszont az a jó hír, hogy már a Visia alapverzió is élhető ellátmányú lesz: sok más mellett középső légzsákos, klímás, tolatóradaros, LED fényszórós, elektromos ablakos és tükrös (utóbbihoz fűtés is jár). A telefontükrözés és az okoskulcs a második, Acenta ellátmánytól fog járni. A középkonzolra viszont csak az Acenta szinttől jár kijelző, 8 colos méretben, felette az N-Connecta már 9, még feljebb a Tekna 10 colosat ad. A felszereltségi szintek elég logikusan épülnek fel, például már az Acenta is ad tolatókamerát és 8 hangszórós hifit is, az N-Connecta az első, ami teljesen digitális, 12,3 colos műszerblokkot ad, hozzá már a felülnézeti kamerakép, a fűtőszálas szélvédő, az első ülések és a kormánykerék fűtése, a hangulatvilágítás és a nagy teljesítményű, 15 W-os vezetéknélküli telefontöltő is jár, s itt már az összes lámpa LED-es. A Tekna szinttől a fényszóró adaptív LED Mátrix, az alufelni 19 colos, de ami a legfontosabb: innentől jár a már a navigációval is összedolgozó, így például a szükséges autópályalehajtónál lassító ProPILOT önvezető rendszer és a navigációs parancsokat szintén mutató, 10,8 colos, szélvédőre vetített kijelző is. Az internetkapcsolat által az új Qashqai Google Home és Amazon Alexa kompatibilitást is ad, így a navigáció például már otthonról beállítható, de a lámpák és akár a kürt is lehet távvezérlésű. Nem csak a beltér és az infotainment-rendszerek sora, a teljes műszakiság is új. Bár a karosszéria nagyobb és fokozott merevségű, tömege csökkent, az ajtók, a gépháztető és az első sárvédők is alumíniumok, a csomagtérajtó kompozit műanyag, így a karosszériaváz tömege 63 kilogrammal szerényebb.

A hajtáslánc-kínálat különlegessége, hogy csakis hibrideket fog sorolni.

Az alapverzió a most kifutó második generációban debütált 1,33 literes turbós, lágy hibrid rendszerrel és 138 lóerővel, 6 fokozatú manuális váltóval és fronthajtással. Ugyanez a motor 156 lóerővel és úgy összkerékhajtással, valamint Xtronic CVT váltóval is elérhető lesz. Az eladások 50%-át várják a lágy hibridekből, míg 50%-át az e-Power hibridtől, ami egy 157 lóerős, 1,5 literes benzinmotort és egy - a kerekeket hajtó - 140 kW-os (190 LE) villanymotort tartalmaz. Itt a benzinmotor nagyjából állandó, ideális fordulaton, hatékonyan dolgozik, így

az e-Power vezetési élményét a villanyautókéhoz hasonlónak ígérik, a Leafből ismert egypedálos e-Pedal vezetési mód is elérhető lesz nála, míg költségszintje, ára egy hagyományos hidridet idéz majd.

Ez a verzió jövő év elején lép majd piacra. A pedálreakció és a visszatöltés mértéke a Standard, Sport és ECO Standard üzemmódokkal lesz hangolható. Miként az új Qashqai mindegyik verziója hibrid, mindegyik stop-startos, a fékezési energiát hasznosító, lítium-ion akkumulátoros.
Nissan Qashqai, 2021 - előzetes adatok
DIG-T 133 6MT DIG-T 156 X-Tronic 4WD e-Power
Teljesítmény [LE] 136 156 190
Nyomaték [Nm] 240 270 330
Végsebesség [km/h] 188 198 170
Gyorsulás 0-100 km/h 10,2 9,9 8,7
Vegyes fogyasztás [l/100 km] 6,3-6,5 6,7-7,2 5,4-5,6
Vontatási kapacitás[kg] 1650 1800 680
Hirdetés
A külső méretek mellett a belső tér is nőtt, az első válltér 28, a hátsó lábtér 20, a hátsó belmagasság 15 milliméterrel. Bővült a csomagtér is, a teljes padlórekesszel 500 liternél is nagyobb lenne, ám hozzánk minden verzió alapáras szükségpótkerékkel érkezik, így 461 literes az alapméret. Az új Qashqai - 11 alapszínnel és 5 kéttónusú fényezéssel - augusztusra ér a kereskedésekbe. Míg az első nemzedék 2007-ben kategóriát teremtett, az újdonság technikai arzenáljával ismét komoly versenyzőnek ígérkezik, persze alaposabban majd az első próba után tudunk róla nyilatkozni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?