Íme a ZUBR legújabb agymenése, a Lada Niva Monster (Fotó: zubr-concept.de)
Bár az EU-ból már kivonult az idén 45 éves Lada Niva, az oroszok még mindig árulják, ráadásul tavaly kapta meg eddigi leginkább terepkompatibilis különkiadását Niva Bronto néven. Már ez a változat is rengeteg off-road különlegességet kapott, a németországi székhelyű ZUBR viszont még tovább tolta a témát. A cég egyébként kimondottan Lada Nivák átalakítására specializálódott, többek közt pickupot is készítettek már az orosz négykerekűből. Most viszont minden eddigit felülmúltak az új Lada Niva Monsterrel, amelynek első legyártott példányát 44 000 euróért, azaz körülbelül 15,6 millió forintért hirdetik.
Elöl LED-fényszórók, hátul pedig hatalmas kipufogóvégek modernizálják a régi formát (Fotók: zubr-concept.de)
23,5 centis hasmagasságával és hatalmas, Hankook Dynapro MT gumijaival várja a legdurvább akadályokat, a tetőre kivezetett szívócsőnek köszönhetően padig akár mélyebb vizeken is át tud vágni. A védőréteggel ellátott matt zöld fényezésen túl rengeteg egyéb módosítást találni a külsején, ilyenek az egyedi lökhárítók és a szélesített kerékívek is, de természetesen a teljes méretű pótkereket tartó csomagtérajtó-kiegészítés sem gyári.
Sajnos a beltérben és a motortérben is gyárinak tűnő állapotok uralkodnak (Fotók: zubr-concept.de)
A gyáriasnak ható, kerek LED-fényszórók mögött viszont a csalódás bújik meg: érintetlen a 82 lóerős, 1,7 literes, őskövület-számba menő szívómotor. Ugyanúgy megmaradt az ötsebességes, manuális váltó és az állandó összkerékhajtás is, 129 newtonméteres csúcsnyomatéka tehát az egyetlen, ami gátat szabhat a Niva Monster terepképességeinek. Ha szívesen vennél egyet otthonra, akkor szerencsére nem kell a most meghirdetett példányért versenyezned, a ZUBR ugyanis akár egyedi megrendelésre is elkészíti neked álmaid Niváját, a várakozási idő körülbelül három hónap.
Egy hétköznapi Niva mellett látszik igazán a különbség, az átalakított verzió sokkalta vadabb az eredetinél (Fotók: zubr-concept.de)
Az a 23,5cm az kb. a gyári hasmagasság, ha jól emlékszem 220mm, ez annál jóval többnek néz ki.
Viszont a lényeg szerintem kimaradt a cikkből, ha jól látom az autó hátul portálhidat kapott, ami kicsit indokoltabbá teszi az árat.