Látsz rendesen? Mutatjuk, milyen izzóval lehet esélyed!
Kipróbáltunk néhány izzót. Meglepő, hogy a drága jó is?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legtöbb esetben nem minden a név, és a magas ár mögött nincs igazi tartalom. A fényszórók izzóinak terén is vannak szép ígéretek, egészen meglepő, hogy ebből van, ami igaz is.
Négyféle izzót teszteltünk házilag a Kauffer jóvoltából
A halogénizzók tekintetében is van lehetőség arra, hogy erősebb fényerőt, ezzel magasabb biztonságérzetet és biztosabb vezetést kapjunk.
Night Breaker, sima Osram, Hella, SCT - H1 izzók a teszten
A Hella, az SCT és az Osram izzói érkeztek meg hozzánk, utóbbi két modellt is szerepeltet a mérkőzésben.
Az Hella (bal) és az olcsóbb Osram (jobb) szinte pontosan ugyanolyan vetítési képet, színhőmérsékletet és kontúrt adott
Az SCT-nél (bal) a fényerő és a középső fényfolt is hiányzik, a Night Breaker (jobb) viszont erősebben világít mindegyiknél
Kezdjük az SCT-vel, melynek dobozáról már sejthető némi lódítás.
A "White Plasma" felirat érdekesen cseng, de a fölötte lévő két referencia fotón elmélázva, miszerint a „White Plasma” technológiás izzó lényegében távolsági fényszóró fénykévéjét adja, engem nem győzött meg. Kibontva még inkább, miután az üveget teljes egészében kék fóliaréteggel vonták be, mely már alapból levesz az 55 wattos izzó fényerejéből. Élesben próbálva a leggyengébb fényerőt produkálta, és a többi izzónál könnyen kivehető középső erősebb fényfolt is teljesen hiányzik. A vetített kép egységes fényelosztást mutat, bár a kontúr éles, a fényerő miatt számomra értékelhetetlen. Bár 296 forintos árával a legolcsóbb termék a négy közül, sajnos a leggyengébb is, vélhetően az egyszerű kék bevonata miatt, ami nélkül akár még jó is lehetne a termék.A foglalat és a gallér egész minőségi mindegyiknél, a Hella üvege furcsán ferdére sikerült
Az autóban próbálva szinte pontosan ugyanolyan fényerőt és vetítési képet adtak.
Színhőmérsékletben és fényerőben sem látni különbséget, esetleg a középső erősebb fényfoltban láthatunk minimális eltérést az Osram javára. Mivel a két izzó majdnem ugyanannyiba kerül, 490 Ft (Osram) és 499 Ft (Hella), lényegében csak a márkapreferencia lehet a döntő szempont.A H1-es izzó csak egy izzószálas, külön van a távolsági izzója is a BMW-nek, csak egyféleképpen helyezhető be a H1-es, ahogy a H4 és a H7 is
A Night Breaker a legdrágább, de a legmeggyőzőbb is, az SCT pedig a leggyengébben teljesített
Próbálva egyértelműen látszik a különbség, a nagyobb fényerő szemmel látható.
A vetítési kép kontúrja ennek a legélesebb mind közül és a középső fényfolt is igencsak erős, valamint a színe is közelebb áll a fehérhez, mint a sárgához. A megnövelt fényerő rövidebb élettartamot jelenthet, ami mellett az igencsak magas ár kérdőjeles lehet. Viszont érdemes más szemszögből is nézni a dolgot, miután a magasabb fény biztonságosabb vezetést és közlekedést nyújthat, vagyis jobban és többet láthatunk az előttünk elterülő útból. Jelentős az árkülönbség a próbált izzók és a Night Breaker között, miközben már az Osram és a Hella sem világít rosszul. Ezeket egybevéve érdemes megfontolni, hogy szeretnénk-e jobban látni pár ezer forint befektetésével, vagy pár száz forintos izzókkal majd csak elleszünk valahogy. Valóban kicsit erős a Night Breaker ára, de még egy olyan egyszerű fényszórónál, mint az E36-é is, jelentős különbséget mutat, érdemes rajta elgondolkozni!Komoly árat szabtak a Night Breakernek, de szemmel láthatóan szebben és erősebben világít bármelyiknél
Az Osram izzóit használom évek óta (Night Breaker Silver H7), igaz hogy másfél maximum két évet bírnak de a fényerejük meggyőző. Sajnos még mindig kompromisszumot kell kötni élettartam és fényerő tekintetében.
Beszéljünk érthetően: az Osram k.va drága. Ennyiért egyértelműen nem éri meg. Ráadásul az emelt fényerő miatt ugyanúgy tönkremegy hamarabb, mint a konkurens, olcsóbb termék.
Ami nekem bevált, az egy olasz (?) gyártó terméke, a Homasita boltokban lehet kapni, a gyártó a PILOT, típusa BLU-X (vagy BLU-XE). Ár/érték arányban még épp megfelelő. Lidérces jégkék színe van, valóban emelt a fénye, 1.5-2 évet ez is tud:
http://www.homasita.hu/product/3494
nekem olyan kérdésem lenne, hogy halogént kiváltó led izzók közül, mik ajánlhatóak? amik tartósak, ár-értékben nem elvetemültek, illetve milyen egyéb cucc kell, hogy a kocsi ne jelezzen hibát cseréléskor
Philips, Osram (sok a hamisított belőle), Tungsram. Általában külön ellenállás kell canbusnál.
Felajánlottam az autonavigátornak is egy féltucat minőségi ledizzót tesztre, de de nem éltek vele ők sem(és a piacon kapható retrofit fényforrások 95%-a alkalmatlan az autókba).
Sajnos az utakon úgy látom, hogy főként a 95%-ot veszik az emberek :(.
Amíg nem engedélyezett a használata addig teljesen mindegy, hogy jó-e vagy nem. A különböző kábítószerek is jótékonyan tudnak hatni egyes betegségekre, mégsem ajánlható az orvosok által mert illegális. Ebből adódóan értelmetlen is tesztelni.
Amíg nem lesz EU-s direktíva a retrofit izzókról megfelelő szabvánnyal addig nagyobb piaca sem lesz ezen ledeknek. Ha tippelni kellene akkor ez soha nem jön el. Az aftermarket izzópiac nincs elég nagy és az autógyártóknak sem érdeke lemondani a zsíros feláras világítási rendszerek jelentette bevételről.
Akármilyen meglepő de nekem a H4 és H7-es emelt fényerejű izzók között a LIDL-ben időszakosan kapható kifejezetten bevált, valóban fényesebb mint a normál izzók. Az ára kedvező. A H7-es nagyjából 1,5 évet bír a H4-est még csak 8 hónapja használom. Ár-érték arányban véleményem szerint verhetetlen.
Ez igaz, nem engedélyezettek a retrofit fényforrások. Viszont
1, rengetegen vesznek gagyixenont, gagyiledet, majd vakítanak vele, és időnként ők maguk sem látnak vele jól
2, mint ez a cikk is mutatta, egy csomó hulladék izzót (ettől sokkal rosszabakat is) viszont legálisan lehet kapni, ráadásul drágábban mint egy standard jó minőségű izzót. Wtf?
Az általad említett első esetben a vakoskodáson kívül a büntetést, esetleg a forgalmi elvételét kockáztatják – ergo egyszerűbb, olcsóbb és jobb megoldás ha szabálykövetően az előírásoknak megfelelő izzót használnak.
A második felvetéseddel nem értek egyet. A cikkben nem szerepel “hulladék” izzó. Mindegyik a hatályos törvényi előírásoknak megfelelő és az elvárt minimum szintet hozza. Olcsóbban pont ezt a minimumot kapod, drágábban kicsit jobb teljesítményt. Pont azért vannak a szabványok, hogy tudd mit veszel és mit várhatsz tőle.
Attól, hogy valóban árulnak semmilyen előírást nem teljesítő izzót még nincs legitimálva a led, hod, nem gyári xenon stb. használata. Tudom, hogy itt a Balkánon állandóan kifogásokat keresünk de lassan mindenki eljuthatna a szabályok követéséhez a kreatívkodás helyett.
Tehát bemész a nagyáruházba, veszel kínai csoda fehéres fényű izzópárt 3-4000ért, messz annyi fénye sincs mint a sima izzónak és a vetített képe sem jó, de ez nem probléma, értem. (Nyilván gáz, de senki nem ellenőrzi.) És igen, a Balkánon keresgélnek más fényforrást az emberek, ehhez vagy kapnak támpontot hogy milyet kéne keresni (amiből vannak olyanok amk kapna engedélyt, ha a politika engedné, pl a fentebbi 3 márka esetén), vagy nem; és gagyikkal járnak, plusz azt sem tudják hogy az utólagos xenon sem oda fog világítani ahova kell.
Én nagyon szeretném ha foglalkozna itthon bármilyen szervezet a világítással, de sajnos nem teszik!
Érvényes műszakival járnak a matt búrás/foncsoros, törött felfogatású, törött izzó foglaltú lámpás autók; meg a többség akik 1-2 csíkot világítanak meg évek óta, ledig lámpájuk jó lenne. (Persze az sem lenne háttány ha a műhelyekbe be tudnák jól állítani a lámpákat.)
Napi két órát vezetek, kicsivel több nem látó/vakító autóval találkozok mint kellene (kb 60%) akik ön és közveszélyesek, és legalább ezek egy részén segíthetne a retrofit körkép, ami valóban nem engedélyezett, dea fwnti okok miatt sajna …ják.