Pletykák szerint a következő generáció már elektromos lesz, ami nem lenne meglepő, az autógyártók többsége a villanyban látja a jövőt
Az elektromos és hibrid újdonságok között fehér hollónak számít egy sokhengeres benzines, ám az már biztos, hogy 2022 sem marad V12 nélkül. A jelenleg futó Vantage három éve készül, így borítékolható, hogy az új kivitel nem jelent generációváltást. A sportkocsi ezen nemzedéke már készült V12-es motorral, ám csak egy maroknyi kiválasztott élvezhette tizenkét henger dorombolását, a “hétköznapi” kivitelt egy 4 literes V8-as Mercedes-AMG blokkal szerelik. A V12 Speedster 88 példányban készült, a különleges autóért közel 300 millió forintot kértek a kereskedők.
Ritka kincs a V12 Speedster, ránézésre apró játéknak tűnik, de nem árt észben tartani, hogy 700 lóerős
A méregdrága Speedster nem a németektől kölcsönözte a motorját, hanem a brit 5,2 literes V12-est kapta, amit még egy Ford V6-osból fejlesztettek közel két évtizeddel ezelőtt. Nagy valószínűséggel ez a motor költözik a csúcsváltozat gépteteje alá, ami a Speedsterben 700 lóerős teljesítményre képes, így a Vantage esetén is 300 km/h-ás maximális tempóra és 3-4 másodperc közötti 0-100-ra lehet számítani.
Külföldi autós portálok már nyáron lencsevégre kapták a V12 prototípusát. Az új verzió sportosabb, több aerodinamikai elemet felvonultató lökhárítóval érkezhet, a korábbi Vantage-hoz hasonlóan plusz nyílások is megjelenhetnek a géptetőn. A kipufogóvégek a szélekről középre kerülhetnek, így nem lesz nehéz megmondani, hogy hány henger dolgozik a motortérben. Az Aston Martin nem titkolja, hogy egy lesz a Vantage búcsúja, a V12-t amolyan utolsó szériának szánják, mielőtt teljesen villamos hajtásra vált a típus.
Limited Edition helyett Final Edition, mennyiségi korlát nélkül készül majd a V12, ami méltó búcsúja lehet a benzines Vantage-nek