Lassan technológiai iparrá alakul az autógyártás
A Toyota szerint egyre nagyobb szerepet kapnak az elektronikai beszállítók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Aki lemarad, kimarad: azok az autógyártók, akik nem követik a változó piaci igényeket, ki fognak esni a hamarosan több milliárd dolláros járműelektronikai piacról.
Az autonóm jármű az autóipar jövőjének egyik alappillére - megmaradnak az élményautók?
Az újgenerációs autók teljesen más alkatrészekből épülnek fel
Az autóipar jövőjét négy tulajdonság határozza meg: csatlakoztatott, autonóm, megosztott és elektromos.
Aki szeretne hosszú távon is autókat gyártani, annak mind a négy tulajdonságot be kell majd építenie termékeibe, ezek közül viszont egyik sem tartozik az autómárkák hagyományos tevékenységi körébe. Az olyan vállalatok, mint a Tesla, képesek házon belül kifejleszteni az ezekhez szükséges technológiákat, a nagy autós cégeknek viszont beszállítóikra kell hagyatkozniuk. Autók helyett guruló számítógépeket kell gyártaniuk, melyekhez teljesen más alkatrészekre van szükség. A Teikoku Databank szerint a Toyota-csoport beszállítói között 40-80 százalékkal növekedett a szoftverfejlesztők és elektronikai cégek száma 2014 és 2018 között. A Nikkei Asian Review szerint ma már egy autó fejlesztési és gyártási költségének több mint felét teszik ki azok az alkatrészek, amelyek ezektől a beszállítóktól érkeznek. Egyedül az autonóm járművek fejlesztésének piaca 6 milliárd dolláros volt 2016-ban, 2026-ra pedig 26 milliárdos is lehet a Statista.com szerint.