Lapra szerelhető villany-terepjárót?

A Bollinger terepjárója teljesen elektromos és kedvünk szerint alakíthatjuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Bollinger beelőzte a Teslát és a Fordot villany-terepjárójával, ám kétséges, hogy autónak mennyire valódi. Ügyes és megdöbbentő megoldásaival munkagépnek kiváló lehet.


Azt már a Tesla és a Ford is elárulta, hogy hamarosan elektromos hajtású terepjáróval, pickuppal rukkolnak elő, de egyelőre még egyikük sem mutatott semmit. Van ugyan egy vállalat, az egész egyszerűen csak Workehorse-nak hívott márka, akik elektromos hajtású pickupjukat alig pár hónapja mutatták be. A Bollinger viszont más, amolyan Land Rover Defender, Ford Bronco-féle kisebb 4x4-es terepjáró, rengeteg csavarral. Na nem azokról van szó, amik minden panelen látszanak, hanem a technikai megoldásokról.
Hirdetés

Először is ott a hajtás, egy-egy saját fejlesztésű villanymotort építettek a tengelyekhez, 360 lóerő az összteljesítményük, és 4,5 másodperc alatt gyorsítják 100-ra a terepjárót. A kisebb rugózatlan tömeg érdekében a féktárcsákat közvetlenül a motorok kihajtótengelyére építették, nem a kerékagyakra, valamint hirdopneumatikus rugózást kaptak a kerekek. Terepjáró képességére egyelőre nem mutattak rá, praktikusságára annál inkább. Átalakítható, lehet kabrió, szimpla fülkés, vagy négyszemélyes kombi is. Az akkumulátorok és a motorok mind a padló alatt vannak, így megtehették azt, hogy a két ülés között teljesen üres legyen és az orrába is csomagtartót építettek, ami összenyitható az utastérrel.
A Bollinger utastere és raktere hatalmas, ideális lehet többféle munkára is. 60, vagy 100 kWh-ás akkumulátorral szerelik, előbbivel 192, utóbbival 320 kilométeres hatótávolságot ígérnek. CHAdeMO-val (már a gyorsabb fajtával...) előbbi 45, utóbbi 75 perc alatt tölthető 100%-ra, otthoni hálózatról (ipari csatlakozóval) ez 7 és 12 órát vesz igénybe. A Bollinger ráadásul a lehető legideálisabb súlyelosztást, 50/50 százalékosat ígér, karosszériájáról viszont ordít, hogy a légellenállása borzalmas, így valóban terepen lehet majd a legideálisabb. Előrendelést már felvesznek, de 1000 dollár befizetése szükséges. 2019 februárjára tervezik az első példányok leszállítását, addig bármilyen lehetőségről szívesen tárgyalnának nagyobb megrendelőkkel, beszállítókkal, vagy gyártókkal is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 16:00
    Permalink

    Tényleg olyan, mint egy Defender + ős-Bronco vegyesfelvágott:)

    “Van ugyan egy vállalat, az egész egyszerűen csak Workehorse-nak hívott márka, akik elektromos hajtású pickupjukat alig pár hónapja mutatták be.”

    Van már másik is, a kanadai Havelaar nevű cég Bison nevű modellje:

    [url]https://www.google.hu/search?q=havelaar+bison&client=opera&hs=AZx&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTuu-D7rHVAhUGWxoKHfhTCXgQ_AUICigB&biw=931&bih=610[/url]

Vélemény, hozzászólás?