Laposan látják a jövőt a GM-nél

Moduláris önjáró platformot tervezett a General Motors

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A harcjárművek közé is megérkezett az alternatív hajtás, és ahogy az autóknál, úgy a hadseregnél is az önvezetés a következő lépés. A GM platformja ennél még messzebbre merészkedik.


Az alternatív hajtáskombinációknak több előnye is van annál, mint azt elsőre gondolnánk. Az elektromos hajtás persze helyi emissziómentes, az üzemanyagcellás kocsik hatótávolsága pedig a belsőégésű modellekével vetekszik, de mi a helyzet ott, ahol ezek senkit nem érdekelnek? Még a hatótávolság csak-csak érdekes, de a károsanyag kibocsátás pont nem fontos a harcjárműveknél, annál viszont taktikailag sokkal fontosabb, amit az egyszerű villanyautóknál mi komfortként élünk meg, a hangmentes közlekedés. A General Motors új koncepcióját már teszteli az amerikai hadsereg, a Chevrolet Colorado alapú üzemanyagcellás terepjáró, a ZH2 szinte hangtalan működésének köszönhetően eddig az esetek többségében 90%-kal közelebb tudott férkőzni a célponthoz, mielőtt bemérték volna.
Hirdetés

A jövő technológiája tehát a katonák hatékonyságát és túlélését is segíti, de mi van akkor, ha már nem is kellenek emberek az autókhoz? A GM legújabb fejlesztése egy összkerékhajtású, összkerékkormányzású terepjáró, pontosabban csak egy padlólemez. A SURUS (vagyis Silent Utility Rover Universal Superstructure, ami nagyjából annyit takar, hogy variálható felépítményű csöndes terepjáró) valójában egy üres alváz üzemanyagcellás hajtással. Elöl-hátul villanymotor dolgozik, irányítását saját maga, vagy a távolból egy ember végezheti. Emellett viszont vezetőfülke is szerelhető rá, ha konvojt alakítanak ki több Surusból, akkor a többi követi a sofőrös autót. Bármit szerelhetnek rá, így emberi élet kockáztatása nélkül juttathatják el a szállítmányt a célpontba. Egyelőre nincs szó arról, hogy a Surus szolgálatba állna a közeljövőben, először a ZH2 tesztjeit kell befejezni, csak jóval azután kezdenek el foglalkozni az önvezető platformmal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?