Sajnos állítólag csak az Ypsilon marad meg a Lancia kínálatában, s azt is csupán Olaszországban forgalmazza majd a kvázi kihalásra ítélt márka. Az ajándéknak, női autónak ideális Y mondjuk akár ilyen dögös is lehetne, ahogy azt Móricka, pontosabban Khalil Bouguerra elképzeli (képek: Virtuel-Car)
Az ihletet a legendás Delta HF Integrale adta, a végeredmény voltaképp nem is rossz, bár kissé megmosolyogtató. Motorról, miegyébről, megvalósításról persze szó nincs, pedig az Y generáció - a tehetős szülők jóvoltából - biztos szívesen hajtaná a kis LED-meentfényes, fehér felnis, dupla kipufogós, diffúzoros Lancia HF luxusminit
Ennek semmi köze a technikához, egyszerűen más kép élt a márkáról a vásárlók és a gyáriak fejében. Az Alfa vagy a Mercik is voltak olyan labilis megbízhatóságúak, mint a Lancia (vagy néha még annál is jobban), mégis sikerrel értékesítették őket. A Lancia eladása nem a mérnökökön meg a designereken múlt – az nagyon rendben volt, egyszerűen nem tudták, kinek adják el az autót, és ezért 0 reklámot kaptak a modelljeik. Utolsó próbálkozás volt, mikor egy német milliomos megépítette magának az új Stratost, a Fiat-csoport meg hallani sem akart több példányról (pedig egy darabig úgy volt, hogy a versenypályára is visszatérnek). Ha az Alfánál működik a kissorozat (SZ, 8C) érthetetlen, hogy a Lanciánál miért nem próbálkoztak vele, a Fulvia koncepcióautó is szép elismeréseket kapott. De ugyanúgy beszállhattak volna a hothatch piacra is, mert kismillió ember egyedül a rallyhoz tudta kapcsolni a márkát, másképp fogalma sem volt róla.
Akkor én még teszek valamit a végén, mert épp most veszünk egy fullos Lancia Deltát. Újonnan, 5.8 milláért piszok komoly felszereltséggel. Sajnos idáig sűlyedt a márka.
Nagyon nagy kár veszni hagyni a Lancia-t. Egy márka ami több ízben is bizonyított mind a rally versenyeken, mind pedig a különleges formavilággal megáldott autóival. Szégyen hogy ide jutottunk!!!
A természetes “szelekció”…………
Inkább a fiatot kellene kib…..ni és a Lancia-t megtartani.Sokkal szebb autókat csinálnak.Mondom ezt úgy,hogy volt két Stilom és most egy Pandát tekerek.Nem a technikával van bajom,mert abban határozottan javultak,de a design az egy kalap fos.(új panda,freemont,doblo(???)multipla,és ráadásul pont a Grande Puntot szüntetik meg…BARMOK)