Lájkolják az autómárkákat
A Facebookon megveri a BMW-t a Mercedes-Benz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A mai trendeknek nem csak a szalonokban kell megfelelni, hanem a Facebookon is. Ezt jól tudják a nagy német prémiumgyártók marketingesei is. Mind a Mercedes, mind a BMW sok milliónyi követőt érdekel a közösségi hálón.
Világszerte egymilliárdan nyomják meg a like gombot minden nap, ebből a zsizsegésből nem szabad kimaradnia egyetlen valamirevaló cégnek sem. Ezt tudják az autógyártók is, amelyek igen aktívak a Facebookon, ahol csak a Volkswagennek ötven különböző oldala van . De hogy mennyire hatékonyak, arról egy friss kutatás számolt be, amely a nagy német, brit, amerikai és francia cégeket, köztük az autóipar szereplőit is megvizsgálta. A német Netz-Trends portál három hónapon át figyelte a harminc legerősebb cég közösségi aktivitását, követői számának változását. A világ harminc (Facebookon) legerősebb márkájának rangsora mellett a (Facebookon) legbefolyásosabb személyiségek listáját is összeállították, köztük a tíz legnépszerűbb nő és férfi is kiemelésre került, valamint egy százas örökrangsort is felállítottak létező és már elhunyt személyek iránti rajongói közösségekről.
A cégek, márkák és személyiségek összesített toplistáját a Disney (a vállalat, a filmek és különböző aloldalak által együtt) vezeti 85 millió rajongóval, a második Rihanna 71,3 millióval, harmadik Eminem 70,8 millióval, és csak negyedik a Coca-Cola 66,61 millió rajongóval. Bár Michael Jackson már négy éve halott, mégis 59 millió rajongója van, kétszer annyi, mint Britney Spearsnak (26,8 millió). Jackson után következik a McDonalds összesen közel 50 millió rajongóval. Barack Obama amerikai elnök is népszerű a maga 35,8 millió lájkolójával, míg a világ amúgy legbefolyásosabbnak tartott asszonya, Angela Merkel csak 280 ezerrel, a brit miniszterelnök David Cameron csak 190 ezerrel büszkélkedhet.
A nagyvállalatok között az amerikai Wal-Mart vezet 30 millió rajongóval, majd a L'Oreal következik 15 millióval. A Mercedes-Benz 14,5 milliós tábora a leghangosabb az autógyártók között, de nagyon nem marad el Stuttgarttól München, sem, a BMW-nek 14 millió követője van. Jönnek az olaszok is: a Ferrarinak 11,63 milliónyi lájkja, a Lamborghininek 5,5 milliója van. A Volkswagennek be kell érnie 10 millióval, az Audinak 7, a Fordnak 5 millióval. Természetesen az Autónavigátor.hu, illetve a Használtautó.hu is megtalálható a Facebookon, cikkünk írásakor 9431 és 26 600 rajongóval