A 3-as sorozathoz hasonlóan az X3 esetében is könnyű hibrid hajtással egészül ki a kétliteres dízel, könnyű hibrid hajtás nélkül nem is lesz kapható a 20d motor
Az
520d-hez hasonlóan a kistestvérnek számító hármas sorozat is megkapja a márka könnyű hibrid hajtását, legyen szó akár limuzin vagy kombi karosszériáról, két- vagy négykerékhajtásról. A
320d mellett az
X3-nak és a
X4-nek is jut a „takarékos csomagból”, az ilyen összeállítású modelleket X3/X4 xDrive20d néven kell majd keresni, a 3-ashoz, az X3-ashoz és az X4-eshez is alapáron jár a könnyű hibrid hajtás. A 48 voltos feszültséggel működő 11 lóerős generátor/indítómotor egység az ígéretek szerint egyenletesebb gyorsulást és finomabb motorindítást tesz lehetővé, a mozgási energiát pedig elraktározza, amint a fékre lépünk. További fogyasztáscsökkentési trükköket is tartogatnak a lágy hibrid modellek,
a lassuló autó motorja 15 km/h alatt leáll, nagyobb sebességnél pedig motorfék helyett vitorlázással segítik a takarékoskodást a hibridek.
A fogyasztási adatokat még nem árulta el a BMW, de a 120d-ben akár
5 literes fogyasztás is elérhető a négyhengeres gázolajossal.
A 20d motor alapvetően takarékos, de a hibrid kivitel fogyasztási adataival még adós a BMW
A hibridek mellett más újdonsággal is szolgál a BMW, méghozzá egy új belépőmotorral bővül a 3-as BMW portfóliója. A F30-as kódjelű, 2019-ben leváltott modellben másfél literes háromhengeres benzines blokk töltötte be az alapmotor szerepét, ami néhányak szemében biztosan szentségtörés volt, de az új 3-as egyelőre megmenekül a háromhengeresek elől. A friss alapmodell a 318i nevet kapja, az orrában pedig kétliteres négyhengeres benzines kerül 156 lóerővel. A benzinesek leggyengébbike 8,4 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség pedig 223 km/h, így bőven vállalhatónak tűnik az alapmotor, ami a négyajtós mellett kombi karosszériával is kérhető lesz.
Lassúnak az alapmotorral sem mondható a 3-as BMW, a kombi 8,7, a négyajtós 8,4 másodperc alatt éri el a százat, az alapár valahol 11 millió forint körül lehet