Lada is tud összkerék-kormányozni, csak 4 kormány kell hozzá

Könnyű az összkerékkormányzás egy drága limuzinban - ebben a Ladában négy pilóta kell hozzá

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokat elvesz az utastérből, de legalább annyit ad szórakozás terén, ha minden kerékre jut egy saját kormánykerék.

A kormánykerék elég egyszerű találmánynak tűnik, legtöbbünkben ezért fel sem merül, hogyan lehetne ezt radikálisan megváltoztatni. A Garage 54 YouTube-csatorna alkotóinak azonban más rugóra jár az agyuk, bennük ugyanis megszületett az a hiánypótlónak nem nagyon nevezhető ötlet, hogy mi lenne, ha két kormánykerékkel szerelnének fel egy Ladát. Persze nem tandemben, abban nem sok izgalom lenne, ha a két kerék ugyanazt csinálná: ők arra voltak kíváncsiak, hogy viselkedik majd az autó, ha az egyik kormány az első, a másik pedig a hátsó tengelyt irányítja. Ezt egy korábbi videóban már be is mutatták, de a produkció alatti kommentszekció az, ahol igazán teret nyert az abszurditás. A nézők ugyanis emelték a tétet: miért kéne megállni két kormánykeréknél?
Hirdetés
Az autószerelőknek nem is kellett több, egyből nekiláttak a bizarr projekt kivitelezésének. A korábban két kormánykerékkel már alapos kínzásnak alávetett Lada szenvedései így nem értek véget, sőt, mondhatni rosszabbra fordultak. A második kormánypárost hátulra építették be, így négy utas esetében mindenkinek jut egy (ötödik személy meg már nem igazán fér be, de a hátsó utasok lábtere is alaposan beszűkült). A kormányművek technikai kivitelezésének részleteibe nem mentek, de a végeredmény egyértelmű: mind a négy kerék a hozzá legközelebbi kereket fordítja. A műszaki szörnyszülöttet egy tesztpályán próbálták ki, a látottak magukért beszélnek. Igazából az első és a hátsó tengely független kormányzása korábban még értelmezhető irányváltásokat eredményezett, hiszen vagy hirtelen fordult az autó, vagy oldalazva váltott irányt. Az azonos (hajtott) tengelyen lévő kerekek ellentétes irányváltása azonban egész egyszerűen lefullasztja az autót. A sofőrök ezért próbáltak tengelyenként általában ugyanarra kormányozni, bár ez sem ment mindig: egy manőver után valahogy a bal hátsó kormánymű működése megfordult, balra fordításnál jobbra ment a kerék. Érdekes volt az is, amikor gázadásra az első kerekek automatikusan irányba álltak, erre a készítők sem számítottak. A fentiek alapján kíváncsian várjuk, milyen projekteket csinál majd a Garage 54 legközelebb.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?