Kutyának sem kell az SRT Viper
Harmadával csökkentették a 640 lóerős SRT Viper gyártását
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A SRT Viper szupersportkocsi gyártási darabszámát napi kilencről hatra csökkentik az apadó kereslet és a gyarapodó készletek miatt. Az intézkedés nem jár elbocsátásokkal, de nagy blama a Chryslernek.
A Chrysler idén (október 1-jéig) összesen 426 SRT Vipert értékesített az Egyesült Államokban, miközben 565 vérbő sportkocsi gazdátlanul hever a kereskedésekben. A cég számításai szerint 289 napos túltermelésben vannak, ezért kell lejjebb venni a detroiti termelést. Az eredeti tervek szerint a kézzel összeszerelt Viperből évi kétezret értékesítettek volna.
A cég képviselői a lanyha keresletet a modell bevezetésének késésével indokolták, míg már tavaly le kellett volna szállítaniuk az első modelleket, a széria első 67 példánya csak idén áprilisban került a kereskedésekbe. Sok ügyfél ezt nem várta meg és más márka izmos modelljét választotta. Egy másik probléma a kereskedések minőségével volt, a Chrysler új - az SRT prémiummárka létrehozásával összefüggő - elvárásainak nem tudott maradéktalanul megfelelni az értékesítésre kijelölt 443 kereskedés. 25 ezer dolláros befektetést (5,4 millió forint) és egy értékesítési tanfolyam elvégzését írták elő nekik. Amerikán kívül csak néhány közel-keleti országban hozták forgalomba a kocsit, de ott sem pezseg az eladás.
Az újratervezett Vipert először a New York-i autószalonon mutatták be 2012 áprilisában. A kétüléses sportkupé a gyártó legerősebb motorját kapta, szívó 8,4 literes V10-ese 640 lóerős és 813 Nm a legnagyobb forgatónyomatéka. Széria benne az ESP, de az elöl 295, hátul 355 milliméter széles Pirelli P Zero gumijai nem alkalmasak téli közlekedésre, így a gyártó további veszteségeket szenvedhet, míg nem virrad fel újra a tavasz, a tapasztalatok szerint ugyanis a Viperek legjobban akkor fogynak. A kocsi alapára Amerikában 104 480 dollár (22,7 millió forint), ebben benne van egy versenypályás vezetéstechnikai tréning is. Kell is az, egy lóerő mindössze 2,22 kilogrammot mozgat meg, vezetési tudás nélkül kész katasztrófa viperezni.
….pedig gyönyörű a gép!!……………
mondjuk hátulról borzalmas lett a corvette. a viper ott szép maradt. de elölről eltűnt az a kereszt rács vagy minek hívjam, meg kevésbé mérges a lámpája… de nyilván szépnek tartanám ha nem ismerném az elődjét. így viszont nincs az a harag benne amit nekem a viper jelentett. kicsit csalódtam a viperben, hogy így “letisztult” eddig amcsi izom kocsi volt, így már nem kelti azt a hatást, nekem. 😀
Érdekes, pedig Viper-s még a forma és minden vonalvezetése. Az új Corvette hátulja meg furcsa lett, eldobták a dupla kerek lámpát és egy futurisztikus izére cserélték ami hasonlít a Gumpert Apollo hátuljára. Ízlések és pofonok, nekem bejön ez a Viper, bár egyelőre nem veszek 🙂
Persze, mert a Mustang szalagon jön mint a kindertojás, vesztett is a presztizséből főleg itt Európában. Meg hát nem csak a lóerő számít, nem is sorolnám egy kategóriába őket műszakilag. De azt se akartam mondani, hogy megéri a Viper, csak szerintem a többi ilyen gép általában drágább és pont.
Egész olcsó??? Egy 660 lóerős Shelby GT 500 kevesebb, mint 60.000 dollár (13 millió Ft) kerül! Ez 100.000 dollár, és nem is olyan híres, illetve neves, mint a Mustang!!!
Pedig a kategóriában egész olcsó.
hát a régi viper sokkal ütősebben nézett ki, ez már inkább corvete elölről, én sem venném meg, még ha lenne több milliárdom akkor sem…