Lassan kötelező lesz kupé SUV-t tartani a kínálatban, a Volvo sem akar lemaradni az aktuális divatról, elektromos (is) lehet a C40 (Forrás: Motor1.com, InsideEVs)
Életük második évtizedében járnak a
BMW X6 korai példányai, az akkor még sokkoló felépítés mára megszokottá vált, az autógyártók szinte kötelező jelleggel készítenek kupésított verziót az SUV modelljeikből. A Volvo immár három városi terepjáróval képviselteti magát, azonban a kupés SUV még hiányzik a kínálatból. Jövőre viszont pótolhatják a svédek a hiányosságukat, az
XC40-ből faragott kupé 2021-ben debütálhat C40 néven.
A közepes méretű XC60-ból is készülhet amper hajtotta változat, akár már jövőre megérkezhet a kipufogógáztól mentes változat
A hajtáslánc valószínűsíthetően elektromos lesz, vagy legalábbis elképzelhető egy villamos kivitel, ami a már létező
XC40 Recharge P8 egységeit kaphatja. Egy kupé SUV piacra dobása nem nevezhető rossz ötletnek, mivel így eggyel kevesebb olyan modellt tud felmutatni a konkurencia, ami a Volvónak nincs, a fejlesztési költség pedig viszonylag alacsonyan tartható, ha csak az XC40 hátát kell módosítani. Egy neve elhallgatását kérő amerikai Volvo kereskedő szerint a nagyobb SUV-k is kiveszik a részüket az elektronosításból, a következő évben érkezhet az elektromos
XC60, később pedig az
XC90 akkumulátoros kivitele csatlakozhat a flottához. A svédek elképzelése szerint 2025-re csak elektromos és hibrid modellek alkotják majd a kínálatot, melynek eléréséhez úgy tűnik jó úton halad a gyártó.
Elveszítheti a legnagyobb Volvo SUV címet az XC90, ha elkészül az XC100, amivel az Egyesült Államokban szeretne learatni néhány babért a Volvo
Nem kizárt, hogy hamarosan egy újabb SUV csatlakozhat a kínálathoz, amivel lekerül az XC90 fejéről a korona. Az amerikai piacra célzó, hatalmas Volvo a
BMW X7 és a
Mercedes-Benz GLS vásárlóit csábíthatja el, várakozások szerint XC100 néven kerülhet a szalonokba a Volvók csúcsa. Az új modell kapcsán elképzelhető, hogy lemondanak az elektromos hajtásról, mivel egy ekkora monstrum estén már nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás. A konkurencia modelljeiből kiindulva 2,3–2,5 tonna köré várható a legnagyobb Volvo súlya, ami egy elektromos kivitel esetén már a B-kategória határait súrolná, így valószínűleg a jövőbeli csúcsmodell a plug-in hibrid modellek táborát gyarapítja majd.