Hogy a két tonnás villany SUV-k mentik-e majd meg a bolygót, az legyen a jövő kérdése. A VW mindenesetre egészen jó elektromos autókat készít
Az egyre keresettebb villanyautó piacon szép helyet szerzett magának a Volkswagen, amiből nem kíván engedni, inkább bővíti a választékot. Ha valakit eddig az tántorított el, hogy nincs olyan lecsapott hátú villanyautó, ami még SUV is, annak már nem kell az Audi kereskedésbe átsétálni, immár a VW szalonban is rátalálhat a megoldásra.
A hosszúság 4,58 méter, a tengelytáv 276,5 centi, a forma egyértelműen sportosabb
Az ID.5 nagyrészt megegyezik az ID.4-gyel, a két modell úgy viszonyul egymáshoz mint az
Audi Q7 és a
Q8, ebben az esetben is a nagyobb szám lesz a sportosabb/drágább. A formai különbséget hátul kell keresni, a lecsapott hátsót összekötött lámpák és finom spoiler dobja fel, ilyen a
Renault Arkana is. Az ID.5 csak a 77 kWh-ás akkupakkot kapja, az ID.4 esetében ennél kisebb kapacitást is választhatnak a vásárlók. Teljesítményből három szint áll a rendelkezésre. A legpolgáribb verzió 174 lovas, itt a villanymotorok darabszáma egy, amit hátulra építenek. Hiába a szám szerint egészen sok lóerő, ebben a súlycsoportban ez már csak átlagos dinamikára elegendő, a 0-100-as gyorsulás 10,4 másodpercig tart.
A beltér már ismerős, az új farnak köszönhetően minimálisan nőtt a csomagtartó, hat literes bővüléssel 549 literes lett
A Pro névre hallgató alapszint felett a Pro Perfomance áll, ez 204 lovas, de itt is egy villanymotor hajt, a százas gyorsulás 8,4 szekundum. A legcombosabb kiadás GTX néven fut, itt két villanymotorral valósul meg az összkerékhajtás. A 299 lóerő 6,3 másodperces 0-100-at tesz lehetővé, a végsebesség 180 km/h, a két gyengébb esetén 160 a limit. A hatótáv tekintetében nincs nagy különbség, az ID.5 gyári ígérete 480-520 kilométer. A modell megjelenése jövőre várható, becslések szerint fél-egymillió forinttal lesz drágább az ID.4-nél.
Egyenárammal 135 kW-tal tölthető, váltóval csak 11 kW a maximum, DC töltőn akár 30 perc alatt 320 kilométer hatótávot is képes magába szippantani a VW