Különleges Volkswagen-had járja az országot
Most aztán megmutatja a Volkswagen, hogy mit tud
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Innovatív extrákkal telezsúfolt nagyon fehér flottájával idén is körbeturnézza az országot a Volkswagen, megnéztük, milyen a felhozatal. Erős.
A VW idén már ötödször indította útjára a Volkswagen Innovaturnét, hogy országos roadshow keretében mutathassa be a márka innovatív technikai megoldásait. Nem kevesebb mint 16, kétszer nyolc olyan autó kipróbálására alkalmat nyújtva, amilyenekkel a szalonokban nem igen lehet találkozni. A programhoz idén a Volkswagen Haszonjárművek is csatlakozott, így az október végéig tartó sorozatban Beetle Cabriót, Golfot, Passat Altracket, Sciroccót, Tiguant, Touareget, Caddyt és Multivant is tesztelhetnek az érdeklődők.
A márkaimportőr persze az újságírókat is meghívta egy kis sajtótájékoztatással egybekötött vezetgetésre – nekem a sok-sok fehér autó közül egy nyitható vászontetős Bogarat, egy 2013-as Év Autója Golfot és egy Multivant sikerült elvinnem egy rövid körre. Mind 6/7 fokozatú, manuálisan is kapcsolható DSG-váltós és nyilván egyéb extrákkal is zsúfolt volt, hiszen Volkswagenék úgy tartják, hogy bár néhány megoldás a konkurenciánál is elérhető, ám egyben és ilyen mennyiségben csakis ők elégíthetik ki az innovációra fogékony vevőjelöltek igényeit.
Nos, a Beetle Cabriolet ezzel a retrófelnivel és az eleve retrós hangulatával engem mondjuk minden más különleges extra nélkül is levett a lábamról, mert nem CC, azaz nem keménytetős, és nem annyira öleli körbe az utasokat, hogy a huzat- és zajmentes kocsizást a zászlajára tűzve elvegye a kabriózás igazi (szabadság)élményét. A vászontető 50 km/órás tempóig 10 mp alatt tüntethető el vagy varázsolható vissza – gombnyomásra. Egyébként a 160 lóerős és 240 Nm-es 1.4 TSI benzinmotor szépen húz, nyugisan elvegetál 7,5 literből, a bőrülés egészen mélyre engedhető, van olajhőmérséklet- és turbónyomásmérő, kellemes Fender hifi is. A kasztni meglepően merev, az alapár nem meglepően borsos 6,2 millió forint azzal a 105 lovas 1.2 TSI-vel, ami a kupolás tesztautó orrában dolgozott. Hátra eszem ágában nem volt bekúszni, a csomagtartó 225 literes, kb. akkorka, mint egy Suzuki Swifté.
A Golfot nem ragoznám, mert ugyanilyet veséztünk ki a télen. Ebben a cikkben videóstul mindent megtalál, amire csak kíváncsi lehet az etalonnal kapcsolatban. A Budapest-Etyek útvonalon amúgy 5,5 l/100 km körüli volt az étvágya, ami nem rossz. A Multivan bezzeg ennek dupláját nyakalta be úgy is, hogy dízelmotorral szerelték. Egy 180 lóerős és 400 Nm nyomatékú BiTDI-vel. Mentségére 4Motion összkerékhajtású volt negyedik generációs, elektronikusan vezérelt Haldex-kuplunggal, és hát tejben-vajban fürösztős, úgy 24 millió forintos… Villanyos tolóajtókkal, tárgyalóasztallal, programozható állófűtéssel, zavarba ejtően rengeteg hellyel és akár vagány fekete felnikkel, mert ma már egy kisbusz is lehet és legyen vagány, naná. Főleg, ha a modell 25 éves jubileumát ünneplő a köntös.
A sajtótájékoztatón "természetesen" röpködtek az ilyen-olyan betűszavak és az innovációt kiabáló elnevezések az MQB-platformtól a hengerlekapcsoláson, az XDS elektronikus differenciálon, a Multi Collision féken, az ACC távolságtartós tempomaton át az Area View négykamerás parkolórendszerig, de említhetnénk még az adaptív lengéscsillapítás-szabályzást, a földgázüzemet is. A jövő pedig az elektromos autózásról szól a VW szerint, mert jövőre hozzánk is jön az e-Golf és az e-up!, míg az XL1 magyarországi bevezetése esélytelen. És érkezik (2014 végén) a Sportsvan meg az új Passat, nem lassít a nemrég a legfrissebb Golf GTI-t és a Golf Variantot is bemutató wolfsburgi óriás.
nekem volt szerencsém a Multivant kipróbálni, hát alig akartam a kulcsot visszaadni, szerelembe estem vele, de az árcédula látványa hervasztó volt, sajnos ennyim nem tudom mikor lenne erre a fullextrás gyönyörűségre….
Volt szerencsém kipróbálni a golfot. 140 LE, extra mint égen a csillag. Hazudnék ha azt mondanám: nem tetszett. De, maradok a Mazda hármasomnál. Már csak anyagi szempontból is. A próbált autó listaára 8-9 milka. Sok egy autóért…
Ugyanezt mondtad az i3-ra is:D
“jövőre hozzánk is jön az e-Golf és az e-up!”
Ti hisztek a mesékben ???
“a Golf, de mint autó, továbbra is az etalon, ennyi”
Miért is?
menőmanó írta: 10 órája – szinte ugyan ez jutott az eszembe! 🙂
“… semmiképp sem olcsó a Golf, de mint autó, továbbra is az etalon, ennyi”
Meg egy bambi. 🙂
Hát igen, az elfogult újságíróknál meg a tájékozatlan átlag autósoknál biztos az. 😀