Különleges luxus, ínyenceknek – Genesis G80

Dél-koreai luxusautó az USA-ból. Izgi mi?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Miután a GV70 képében egy igazán kedvelhető luxus-SUV gurult elénk, kíváncsian vártuk a Genesis limuzinját, vagy inkább kupé-limuzinját a G80-at. Mutatjuk, hogy csalódtunk-e vagy sem!

Csalódás kizárva: hát nézz rá! Már a formájával elrabolja sokak szívét a Genesis G80, persze ugyanez igaz volt a GV70-re is. Ám napjaink divatját látva a SUV-nak jóval könnyebb a dolga. Talán azért is döntöttek úgy a Genesisnél, hogy az aktuális G80-at formabontó, kupés sziluettel dobják piacra. Amolyan Audi A7, vagy Mercedes-Benz vetélytársként. Szeretem, amikor ennyire merész egy márka, de akkor végülis ki az ellenfele? Egyrészt nincs ellenfele, mert annyira különleges. Aki ki akar lépni a megszokott skatulyákból, mindenképp nézzen körül azokban a Hyundai kereskedésekben, ahol Genesiseket is forgalmaznak. Viszont mégiscsak el kell helyezni valahova térképen, ugye? Nos, pont az Audi A7 és a Mercedes CLS között helyezkedik el a méreteit tekintve. Ugyanis a G80 öt milliméter híján 5 méter hosszú, tehát nem egész két centivel hosszabb az A7-nél, de majdnem két centivel rövidebb a CLS-nél. Viszont mindkettőnél szélesebb, illetve magasabb is, de itt is csupán 1-2 centiméterekről van szó. Később elárulom azt is, hogy mit jelent ez belül.
Hirdetés
Ám előtte „ünnepeljük körbe” kicsit a dizájnt. A Hyundai önállóvá alakított luxusmárkájának talán ez az eddigi legmerészebb formaterve. Sőt, valójában a G80 tette igazán emészthetővé a hatalmas, egyedi alakú hűtőmaszkot. Ugyanis először a G90 kapott ilyet, de azon még túlságosan furcsán hatott. Valóban harmonikus a G80 második generációján lett. Persze így is rendkívül feltűnő, de maximálisan pozitív értelemben. Az osztott fényszórókkal együtt összetéveszthetetlen jelenség, és a járókelők leesett állal figyelik és találgatják miféle szerzet ez. Ugyanakkor elég sokan tudják már, hogy a szárnyas embléma mit jelent, honnan érkezett az autó, szóval ügyesen építette fel a luxusmárka ismertségét az anyamárka. Aztán a formaorgia folytatódik oldalnézetben is. Csak díszek a légbeömlők az első sárvédőkön, de hiányoznának, ha nem rajzolták volna oda őket. A kupésan lejtő tető pedig mindent visz. Főleg, ahogy aztán „kacsafarokban” végződik az ív a csomagtér fedelén. Viszont itt követték talán el az egyetlen nagyobb hibát a tervezők. Ha már ennyire lejtős a hátsó, igazán nyílhatna ablakkal együtt a csomagtér-ajtó. De nem nyílik, így a csomagtér pakolhatósága nem vetekedhet egy ötajtós kialakítással. De hát, ez végülis egy luxuslimuzin és az kötelez! Nem az alapból 370 literes csomagtartóért fognak beleszeretni az autóba a vásárlók. A nem kevésbé látványos hátsón olvasható az, ami még csábító lehet. Az első fényszórókra „rímelő” hátsó lámpák között ugyanis ott a 2,5T és az AWD felirat.
Hirdetés
Bizony, az autó motorizáltsága és az utastere is csábító a formája mellett. Ha kívülről nem lenne elég egyértelmű, akkor bent már biztossá válik, hogy nagyon amerikai. De szerencsére ez is pozitív értelemben. Az anyaghasználat kiváló, inkább a színek összeállítása árulkodik arról, hogy az amerikai ízlésvilág volt az elsődleges mozgatórugó a tervezésnél. Nem is kell ezen csodálkozni, nem titkolják, hogy az USA az elsődleges piac, Európában pedig csak „tapogatóznak”, felmérik a terepet. Szóval bent is gyönyörűek a formák, ahogy a katalógus mondja „elegánsan atletikus”. De szerintem kár erőltetni bele a sportosságot. Elegáns és kész, nem mellesleg az ergonómiával sincs baj. Könnyen elsajátítható mindennek a kezelése. A különálló klímakonzol szerencsére fizikai gombos, a multimédiás rendszer tekerőtárcsáját viszont szokni kell kicsit, de ötletes és látványos a megoldás. Az ülések elöl rendkívül kényelmesek, a hátsók pedig sofőrös limuzinként használva is megállják a helyüket. Főleg, hogy középen a kartámasz lényegében egy hatalmas „irányítóközpont”, amelyről a első ülések háttámlájára szerelt monitorok is kezelhetőek. Érdekes tapasztalás ez, hiszen nálunk ennél jóval hosszabbak az igazi sofőrös limuzinok, de a G80-ban majdnem elhiszed, hogy Rolls-Royce-ban ülsz.
Hirdetés
Főleg, hogy a négyhengeres, két és fél literes turbós benzinmotorja is selymesen jár, a 304 paci és a 422 Nm forgatónyomaték jól passzol az üresen 1,8 tonnás autóhoz. Nem lesz tőle vérmes sportautó, de szépen megindul, bár gyorsulást nem mértünk. A 8 fokozatú automatikus sebességváltó észrevétlenül pakolgatja a fokozatokat, és az összkerékhajtás is jól jöhet, többnyire attól függően, hol lakik a felhasználó, ám létezik sima hátsókerék-meghajtású változata is. Természetesen rendelkezésre áll üzemmódválasztó is, de szerintem nélkülözhető lenne. Ennek az autónak a kényelmes suhanás a lényege, és ebben nagyon jó, tehát nincs értelme benne másnak, mint a komfort módnak. Lágy hangolású futóműve a hazai utakon sem jött zavarba. Ugyanakkor kanyarodni is kellemes vele, igazán pontos a kormány, csupán egy kicsit több visszajelzés lenne még jó. Adott tehát egy különleges formájú, különleges hangulatú masina, amit bátran ajánlok például a német prémiumok helyett. Na, de mennyibe kerül? Nos, az AutoPalace-nál, az alig futott példányokat 24 990 000 forintért kínálják. Ez pedig majdnem ugyanannyi, mint a fentebb említett egyik konkurenciájának az ára, szóval egyáltalán nem lőttek mellé az árcédulával.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.07.14. at 13:03
    Permalink

    Ahhoz hogy európában sikeres lehessen kell a 2 literes dízel mondjuk akár 2 turbóval is nem 2,2-es.
    Hiába a korszak vége felé közeledik kell.
    Az AWD vagy 4WD felirat ötletes és jó a 2.5T biléta nem stílusos, a G80 felirat sem stílusos.
    A Genesis felirat hátul lehetne vastagabb és akár nagyobb hogy távolabbról a mögötte jövő vagy az utcán lévő ember is egyértelműen le tudja olvasni a stílusos nevet ami akár németverő is lehetne.
    Én elöl a rendszámmal eltakarnám a hűtődíszrács alsó csúcsát vagy megszűntetném mert úgy nagyot adna a stílusnak európában legelábbis szerintem.
    Még a kormány stílusát változtatnám meg mert ez valami régi amerikai autóéra emlékeztető.
    A szárnyas címerek az autón már majdnem jók, lehetnének színesebbek vagy több borda bennük, vagy szimplán “mívesebbek” igényesebbek, úgy lehetene igazi presztizs, de az autó ezeken kívül csak a belső aluminiumozás tekintetében ami mondjuk lehetne krómozott vagy kis vékony keretes zongoralakk köré.
    Ez az autó amúgy brutálisan tetszik egy Audi A7 helyett úgy simán kellene. Azokkal az apró átalakításokkal nem csak prémium márka lehetne hanem presztizs kinézetű autó is.

    • 2023.07.15. at 11:09
      Permalink

      Ilyen hülyeségekkel foglalkozol? mekkora betűk meg ki mit olvas az utvcán az autón? Jó ég, amiket összehordtál abból kb az jön le hogy egy retardált 8 éves vagy 🙂 Autókon a jó autókon ezek nulla értéket képviselnek és értelmes embert nem érdekel hogy mekkora betükkel írják rá.
      Már bocs.,..

  • 2023.07.15. at 13:02
    Permalink

    Kösz hogy retardált 8 évesnek hiszel 🙂
    “Autókon a jó autókon ezek nulla értéket képviselnek”
    De mekkorát tévedsz.
    Hiszen minden felnőtt amikor autókról áradozik az 8 éves szintet képvisel.
    Szerinted a presztizs meg a prémiummárkák hogy alakultak ki, az autós klubok meg a rajongás a több száz éve guruló szekerek…………A repülés világában még mindig a majom a köszörükövön szint az autózás, és ha nem lennél te retardált valószínű felnőtt ezt rég tudhatnád. 🙂

  • 2023.07.15. at 13:39
    Permalink

    Ezt jól összerakták a Hyundainál, mint ahogy a többi Genesist is. Ahhoz, hogy valami presztízs márkává váljon általában évtizedek kellenek. És nagyon nem könnyű pálya. Egy cikk elolvasása, vagy egy videó megtekintése után mindig jönnek a hozzászólások, hogy elfogadnám az Audi A7 vagy éppen a Mercedes CLS helyett. De ezek leginkább légből kapott mondatok. A presztízs autóval rendelkező ismerőseim között azonban azt látom, hogy nem így választanak autót. Akinek van egy Mercije és úgy dönt, hogy új autót szeretne, annak eszébe sem jut, hogy bemehetne egy Hyundai kereskedésbe. Miért is tenne? A Merci megbízhatóan szolgálta, így a Mercedes kereskedésbe fog bemenni és ott fogja megvenni a következő autóját is. De hasonlót tapasztaltam egy sok éve BMW-vel járó vállalkozó ismerősömnél is. Az nem kérdés, hogy BMW lesz-e a következő autó, csak esetleg az, hogy most az X5 helyett egy X6-os lesz.

Vélemény, hozzászólás?