A Cybester után itt a zárt karosszériás testvér, az egyelőre csak koncepcióként létező Cyber GTS
Tavaly ősszel számos európai ország mellett
itthon is tiszteletét tette az MG különleges kabriója, a Cyberster. Az idei goodwoodi Festival of Speed rendezvényen
a márka 100. születésnapját ünnepelendő a kiemelt standon a szervezők éppen a roadster állították a rivaldafénybe.
Több méter magasan két Cyberster is megcsodálható volt az eseményen
De nem csak ezzel örvendeztette meg a "sebesség fesztiváljának" nagyközönségét a brit-kínai márka, ugyanis lelepleztek egy új koncepcióautót is. A hivatalosan Cyber GTS Concept névre keresztelt modell az MGC GTS Sebring előtt tiszteleg, amely 1968-ban a prototípusok kategóriájában a valaha elért legmagasabb gyári MG-eredményét produkálta a híres 12 órás versenyen. Az eredeti autóból csupán 6 darab készült, a legjobb eredménye pedig egy összesített hatodik, valamint egy kategória harmadik hely volt.
Nincsenek unalmas felületek a GTS Concepten
A másik Goodwoodban leleplezett tanulmányautóval az MG egészen az 1950-es évekig nyúlt vissza. Az EX181 a vele azonos nevű elődre emlékezik, amely bő 70 évvel ezelőtt 290 lóerős teljesítményt tudott produkálni 7300-as fordulaton. Ám ami ennél is különlegesebbé teszi, hogy 1957-ben a szárazföldi sebességrekordot (395,31 km/h) is megdöntötte az autó, a volánja mögött olyan versenyzőkkel mint Sir Stirling Moss, vagy a későbbi Formula-1-es világbajnok és Le Mans-i 24 órás győztes Phil Hill.
Az EX181 elnevezés nem csak az előd miatt állja meg a helyét. A számsor a tanulmány légellenállási együtthatójára utal, amely mindössze 0,181 cd