Különleges bánásmódot kaphatnak a Kínából érkező „európai” autók

Működik a német lobbi? A BMW és a Volkswagen járművei olcsóbban érkezhetnek az EU-ba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Kínából érkező villanyautókra vonatkozó védővám akarva-akaratlanul európai gyártókat is hátrányosan érinthet. A németek viszont az eredetihez képest jóval kedvezőbb feltételekkel importálhatják az autóikat. De mit jelent ez a gyakorlatban?

Már hivatalos értesítést is küldött az Európai Bizottság (EB) a BMW és a Volkswagen részére, amelyben arról tájékoztatták a német gyártókat, hogy megfontolják a Kínából érkező villanyautókra kiszabott védővámok mértékét - tudta meg a Reuters. Az EB "együttműködő" partnerként fogja regisztrálni mindkét vállalatot, így a 37,6 százalékos védővám helyett csak 20,8 százalékos extra sarcot kell befizetniük minden behozott elektromos jármű után - természetesen a már meglévő 10 százalékon felül.
Hirdetés
A védővámok kihirdetésekor a Volkswagen csoport által gyártott Cupra Tavascan nem szerepelt a kivételek között (ezt a kínai Anhuj tartományban gyártják) így automatikusan a legmagasabb vámmal sújtott kategóriába esett. A BMW hasonlóan pórul járt az elektromos Minivel.
Amennyiben a tervezetet valóban elfogadják, úgy ez lehet az első könnyítés, amit az európai gyártók kapnak. Persze az sem véletlen, hogy éppen a németekkel kivételezhetnek először, hiszen a leghangosabb ellenzői voltak az extra vámnak, mivel erősen tartanak a kínai megtorlástól. Az ázsiai ország piaca különösen fontos a német autóiparnak, ugyanis a tavalyi bevételük egyharmadát adta.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?