A tetőből bukkan elő a kábelköteg, ezt kapcsolták rá a tesztelendő járműre
Kétségtelenül a legritkább Mercedesek közé tartozik a luxusautóból faragott Messwagen (mérőautó), ugyanis csak egyetlen példány létezik belőle. Az alapot adó típus 1951-ben mutatkozott be még W186 kód alatt, majd 1957-ben kezdődött a módosított változat gyártása már W189-es jelöléssel. A típus egyenes ági elődje az S-osztálynak, ám akkor még nem a most használt osztályozási rendszerben gondolkodtak a németek. A Mercedes sorhatos háromliteres motorja 160 lóerős verzióban is készült, ami igencsak a felső polcra helyezte a típust, a felszereltség között olyan tételt is találni, mint az elektronikus szintszabályozás. Az Adenauer néven is emlegetett típus Konrad Adenauer, az NSZK első kancellárja után kapta becenevét, aki számos ilyen autót használt.
Telezsúfolták technikával a háromajtós kombit, az adatgyűjtő mérnök a csomagtartóban foglalt helyet
A szóban forgó mérőautó is a W189-es sorozat szülötte, ám egyedileg készült, kizárólag belső használatra. A luxusautóból egy kétajtós kombit faragtak, ami a hatalmas, íves oldalablakoknak hála egy halottaskocsira hajaz. Elhunytak helyett műszerekkel pakolták tele az autó, aminek segítségével a tesztjárművek adatait gyűjtötték. A vezeték nélküli adattovábbítás még nem jöhetett szóba, így egy harminc méter hosszú kábel kötötte össze a két autót, az adatok mágnesszalagra kerültek. A mérőautó körülbelül 10 évig, nagyjából 1960 és 1970 között szolgált, egy ponton a technika fejlődése túlhaladta a kábeles megoldást, ami a kombi Adenauer pályafutásának végét jelentette.
A hatvanas években ez jelentette a csúcstechnikát, az adatok kábelen érkeztek