Különleges autóval tesztelte modelljeit a Mercedes 50 éve

A két autó között feszülő 30 méteres kábel és a kombivá alakított luxus Mercedes is megér egy misét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Guruló laboratóriummá alakították át azt az “Adenauer” Mercedest, amivel 10 éven át gyűjtötték a prototípusok adatait.

Kétségtelenül a legritkább Mercedesek közé tartozik a luxusautóból faragott Messwagen (mérőautó), ugyanis csak egyetlen példány létezik belőle. Az alapot adó típus 1951-ben mutatkozott be még W186 kód alatt, majd 1957-ben kezdődött a módosított változat gyártása már W189-es jelöléssel. A típus egyenes ági elődje az S-osztálynak, ám akkor még nem a most használt osztályozási rendszerben gondolkodtak a németek. A Mercedes sorhatos háromliteres motorja 160 lóerős verzióban is készült, ami igencsak a felső polcra helyezte a típust, a felszereltség között olyan tételt is találni, mint az elektronikus szintszabályozás. Az Adenauer néven is emlegetett típus Konrad Adenauer, az NSZK első kancellárja után kapta becenevét, aki számos ilyen autót használt.
[BANNER type="1"] A szóban forgó mérőautó is a W189-es sorozat szülötte, ám egyedileg készült, kizárólag belső használatra. A luxusautóból egy kétajtós kombit faragtak, ami a hatalmas, íves oldalablakoknak hála egy halottaskocsira hajaz. Elhunytak helyett műszerekkel pakolták tele az autó, aminek segítségével a tesztjárművek adatait gyűjtötték. A vezeték nélküli adattovábbítás még nem jöhetett szóba, így egy harminc méter hosszú kábel kötötte össze a két autót, az adatok mágnesszalagra kerültek. A mérőautó körülbelül 10 évig, nagyjából 1960 és 1970 között szolgált, egy ponton a technika fejlődése túlhaladta a kábeles megoldást, ami a kombi Adenauer pályafutásának végét jelentette.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?