Különleges autó az utolsó útra
Válogatás a legkülönlegesebb pompakocsikból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legtöbb helyen fontos kelléke a temetésnek egy különleges halottaskocsi. Az utolsó útra mindenkinek a legfenségesebb jár. Összeszedtünk néhány érdekes és új pompakocsit a világból.
Aki teheti, szeretné megadni elhunyt családtagjának a legtöbbet az utolsó útra is. Megpróbálják megtalálni a legkülönlegesebb, vagy többször a legfényűzőbb járművet e célra. Rengeteg műhely foglalkozik normál autók halottaskocsivá alakításával, már a lovaskocsik korában is voltak, akik üvegezett, díszes és többnyire teljesen feketére festett szerkezeteket építettek, amit persze fekete lovak húztak.
A temetkezési kultúra masszív részét képezik ezek a sokszor arányait vesztett átalakított járművek. Legtöbbször luxusautók adják az alapot, így ezeknél már a pompakocsi szó használata is megfelelő. A briteknél a Daimler átalakított verziója talán a legjobb példa a klasszikus halottaskocsira. Amerikából viszont a Cadillacet ismerhetjük, hatalmas fekete, impozáns járgány. Náluk nagy üveg felületekkel borított koporsószállító rész helyett inkább a lefalazott és műbőrrel bevont far a jellemző. A nyújtott S-alakú díszről pedig egyértelmű, milyen célt szolgál. Ennek modern változatát is elkészítette a Cadillac az XTS alapjain. Igazán elegáns autó az utolsó útra.
A modern vonalnál maradva természetesen a legújabb autókból is készültek már átalakítások, például az első Porsche Panamerából, vagy az új Maserati Ghibliből. Érdekesség, hogy ezeket az új pompakocsikat már kevesebbszer fényezik feketére. Néhány éve pedig a Rolls-Royce jelent meg átalakított Phatomjával, megfelelő választás azoknak, akik a legtöményebb luxusban szeretnék eltávozott szerettüket utolsó útjára küldeni. A briteknél egy vállalkozástól Jaguar XJ pompakocsit lehet bérelni. Hogy az elhuny hozzátartozói is kényelemben tölthessék a kíséretet, hozzá tartozó XJ limuzin is rendelkezésre áll.
A klasszikus pompakocsik közé tartozik, bár nekünk kicsit extrém a japánok, szokás szerit amerikai modellen alapuló átalakítása. Komplett aranyozott templomot húznak fel általában az autó hátuljára. Mindenképp elegáns, de mégis inkább extrém a nemrég felbukkant Tesla Model S halottaskocsi. Egy holland cég állt elő a leggyorsabb halottaskocsi címre esélyes pompakocsival, az biztos, hogy motorhang nem fogja zavarni a gyászolókat. Ha már itt tartunk, többen Toyota Priusból sem szégyellnek halottaskocsit építeni, valahogy egy Jaguar E-Type azért mégiscsak stílusosabb.
Találhatunk viszont a világhálón bérelhető, csapatszállítóból átalakított, golyóálló üveggel felszerelt lánctalpas halottaskocsit is. Ahogy minden különleges és ritka autónak, a halottaskocsiknak is megvan a maga rajongó tábora. Sokan ugranak a leselejtezett darabokra, hogy akár napi használatú autóvá alakítsák őket. A fényűző koporsótér borításának kipakolásával tökéletes teherautó, vagy egy kicsit morbid módon akár lakóautó is készíthető. Persze vannak olyanok is – főleg az amerikaiak – akik már az ’50-es években is hot rodot, vagy gyorsulási autót építettek halottaskocsiból, vagy éppen egyből koporsóból.
A második “vicces” mondatodra utaltam!
Én egy szóval nem írtam, hogy dragster-ből építettek halottaskocsit, mindenki látja, hogy egy halottaskocsi lett felturbózva 🙂
Nem gyorsulásiból halottas kocsit, hanem halottasból gyorsulásit, nem mind egy wazze, de viccnek jó volt csak morbid.
A Caprice nagyon vad! Az a 2,26mp-es 100-as gyorsulás nem rossz egy halottaskocsitól 🙂
Talán kicsit morbid, de a koporsó kiemelésével sem kell bajlódni, elég kinyitni a hátulját és nyomni egy kövéret 😀
Ahhoz, hogy villany autó legyen kultúra is kellene, jelenleg nem sok van.Még, ha nem is füstöl, de hangos, ami nem kultúrált, illendő egy temetéskor meg máskor sem a temetőben.De hát láttam már papot bakancsban 25C melegben temetni.Itt tartunk!
a Tesla a legjobb ebben.
Nem is tudom, miért nem kötelező itt a villanyos.
Vidéken általában valami kiszolgált öreg Merdzsó látja el a faladatot, a halottas nép meg “szív” mögötte szó szerint.
Ha már villanyosra nem tellik, akkor legalább a tetőre kéne vezetni a kipufogót. Bár most eszembe jutott, ezt a régi buszoknál is kötelezővé tenném.. Na, mindegy.