Külföldön is lyukra lehet futni egy-egy vonzó használt autóval
Ne bízz abban, amit a képen látsz, ne bízz abban, amit a telefonban mondanak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Olvasónktól "Hogyan NE vegyetek autót külföldön!" című írást kaptunk, mindenki okulására tesszük közzé.
„Már több hónapja tervezem, hogy jelenlegi benzines autóm helyett veszek egy kisebb, dízel autót, amivel takarékosabban tudok naponta közlekedni. Ezzel egy időben nézegetem az ismert német hirdetési oldalak használtautó kínálatának olcsóbbik felhozatalát. Bízva abban, hogy Németországban jól karban tartott, németesen precízen ápolt autót vehetek. Ez téves információ, mert (szerintem) 3-5 éves kora után általában elkerül az addig jól karbantartott autó valami más nemzetiségű, nem helyi népréteghez, akik aztán hajtják, csapják vágják, így egy kor utáni autóért, amit nem bontásra szánunk, szinte fölösleges kimenni, mert ugyanolyan rosszat kapunk mint, amilyet itthon is kaphatunk, persze van kivétel biztos, csak én nem találkoztam vele)! Vasárnap indultunk ki, Németországban élő ismerőssel, aki a nyelvet teljesen jól beszéli, s aki majd helyettem tárgyal a kereskedővel, tulajdonossal. Az 5, még előtte lévő nap kiválasztott autó közül másnap délelőttre már csak 4 lett, az egyik elkelt. Mindezek előtt azért el kellett menni a helyi "okmányirodába", ahol kicsit több mint 100 euróért adtak egy export rendszámot, mert csak így vehetem meg autót, mint külföldi állampolgár, ha nem itthonról viszek P-s rendszámot, ami magánszemélyként csak nehezen kivitelezhető.
A maradék négy autót felhívtuk, abból az egyik nem vette fel, csak kinyomott. Maradt három. Egy 2000-es évjáratú VW Golf, öt ajtó, full extrás, patika állapotban - legalábbis a kép ezt mutatta. Egy laza 80 km-es utazás után megérkeztünk az autóhoz, ami már messziről sem festett szépen. Legalább 3-4 hónapja állhatott egy helyben, mert a sok esőtől kicsit mohásodott, közben a jég megverte, szélvédője berepedt, rádióját kiszedték, kicsit ki is égették az ülést, és egy két helyen mélyen meg is karcolták, így az autóból való kiszállás lendületével vissza is ültünk, mentünk a következőhöz.
A második kiszemelt egy szintén 2000-es évjáratú Mercedes A 170 volt, alap felszereltséggel, de a Merci jel kárpótolt volna a fapados kivételéért. Az előző telefonáláskor megbeszéltük, hogy mielőtt odaérünk, hívjuk fel, így is tettünk, majd mondta, hogy most nem tudjuk megnézni, mert azt előzőleg elfelejtette mondani, hogy az autót még egy másik vevő lefoglalta, és majd csak egy hét múlva lenne jó neki, ha még megvan.
Már-már elkeseredve, de reménnyel telítve mentünk a képeken és a valóságban is jó állapotú Renault Cliót megnézni. Pöccre indult hideg motorral, nem volt olajos a motortere, tiszta volt, ezeket avatatlan szemeimmel is láttam, már az alkudozás is elkezdődött a tulajjal, amikor a papírokat is meg akartuk nézni, és ekkor derült ki az, amit addig elfelejtett mondani: azok valahogy elvesztek a majd 6 órával azelőtti telefonálás óta, amikor is még minden rendben volt szerinte.
A sikertelen próbálkozások után nagyon elkeseredve indultunk vissza, hiszen már hétfő este volt, és szerda reggel haza kellene indulni, de autó még nincsen, csak egy 100 eurós rendszámom. De sebaj, mentünk kereskedőről kereskedőre. Ott összehegesztett Audi A4-estől kezdve, rohadó Opel Corsán keresztül mindent rá akartak sózni az emberre.
Majd sajnos autó nélkül, két napos késéssel, egy kint élő magyar segítségével sikerült autó nélkül, de német ideiglenes rendszámmal a hónom alatt hazajönnöm. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet kint olcsón jó autót venni. Biztos lehet, csak nekem nem jött össze, és csak olyanokat találtam, amelyek majd szét akartak esni vagy valami gond volt a papírjaikkal...”
A történetből is jól látható az, hogy külföldön sem egyszerű jó autót venni, nem feltétlenül egyszerűbb, mint itthon. Autóvásárlás előtt ezért feltétlenül ajánljuk Használtautó-vásárlási kisokosunkat, de a fenti történet természetesen számunkra is gondolatébresztő volt, s már készül is a külföldi vásárlásban segítő, újabb kisokosunk.
mivel ott qrják át a magyarok egymást, ahol csak tudják…az élelmesebbje már nem vesz itthon…vagy jól megnézi. pont ezért is lehet az, hogy egy eu utolsó balkáni ország vagyunk, és minden kinevelt pártunk egytől egyig az adópénzre megy….máramit a „tisztességes” nép minimálisan bevall…jobb esetben.
Tömjétek csak a német pénztárcákat, had dagadjon a német gazdaság. Gyönyörű. A németeknek tiszta előny hogy a levetett kocsijukat nem országon belül kell kazelni (szervizelni, nem ott füstölnek és később nem nekik kell bezúzni)
AAz itt hozzászólok Java része meg szidja magyarországot hogy milyen szar a gazdaság, de németoból veszi a kocsiját, ebayról meg az eszközeit. Gratula
Egy haverom Ukrajnából hozott be 3 autót, de olyan patent, kifinomult állapotban, hogy csak na! Egy Daewoo Nabira 2002-es évjárat, VALÓS 176.000 KM-el, Ő vette 262.000 Ft-nak megfelelő hrivnyáért, a 2. egy Mazda 6-os sedan 2004-es évjárat, 194.000 km-el -igazolni nem tudta a megtett km valós mivoltát ám látszott, hogy egy motormosás s pedál+váltógomb cserékkel nem lehetett volna ilyen szép impozáns állapotba hozni az autót,- ezért 1.050000- Ft-ot hagyott ott. A 3. egy Ford Focus volt arra vonatkozóan már nincs infóm.
Az autókat persze a háború előtt úgy 1/2-ed évvel hozta be. Tekintélyes összeget kaszált az autók Magyarországon megejtett eladásaiból. Még, ha jól sasol az ember, odafigyel, az Ukránoktól is lehet igen rentábilisan, igen jó állapotú s nem túl a 370.000 km-en levő autót vételezni… Ennyi
Most ott tartok, hogy autóvételi szándék nyomán 4 budapesti, 1 debreceni s 2 utat még Győr városba is megejtettem, és foganatja nincs… A közeli falvakat nem említem a rézbőrű barátainkkal… A legdurvább sokk egy ilyen helyen ért, ahol tényleg jó volt az autó motorja, -mert udvariasságból már kipróbálom,/ hagyd magad előbb szabadulsz/-, s minden egyéb is csak szélvédője és a hátsó lengéscsillapító egyike sem volt ép. Ez egy 390.000 Ft-os Kia sephia esete. És a hirdetésben ezek nem voltak felfedve, jah és képek is voltak… Ezzel még a galád, hazug, becstelen történeteim tárháza az itthoni autókeresések során nem ért véget sorolhatnám. hm… Nem is a rögeszmés, csak egy-két márkát elismerő autógazdák táborát gyarapítom!
Ennyit, hogy én még egyszer akár csak a buszpályaudvar közelébe is menjek , hogy én autót venni utazzak Magyarországon belül. Katasztrófa. Az okos először külföldön választ, persze inkább annak ajánlom, aki úgy 1.800.000- 2.000.000 Ft,- alatt akar kocsit venni, a másik tábor akit ezidáig én is képviseltem meg jól a kaptárba nyúltunk, ahol néha még az anyakirálynő is benne volt. Na ebből, LEHET OKULNI!!!
Tehát összefoglalva. Vagy a kintről behozott szart veszed meg aminek már volt előtted magyar tulaja és eladná mielőtt költeni kell rá, vagy egy magyar céges flottából kikopott fél millió kilométerest de rendszeresen szervizelt példányt ami szintén vissza van tekerve mire hozzád kerül, vagy a harmadik autóként hirdető „magánszemélytől” aki általában nem dohányzó női sofőr két garázzsal, de sajnos elhagyták a szervizkönyvet:D
Kintről behozni autót? Halál! Itthonit magyart az az igazi. Nekem is ilyen van a legjobbak , hányok a behozott 300000-at futott német csodáktól, másról levetett szarok csak vegyétek jók azok:-)
Használt autó vásárláshoz kint is kell egy nagy adag szerencse… Sokadik autót hozzuk már be Németországból, Ausztriából, és igenis lehet jó autót venni töröktől is. Volt, hogy bosszantóan lyukra futottunk, mert az elmondottakhoz és a meghirdetett leíráshoz, képekhez köze sem volt a tényleges állapotnak, de az ellenkezője is előfordult, nagyon jó autót sikerült vennünk nagyon kedvező áron. Kint is vannak kereskedők, akik hazudnak, mint a vízfolyás, és ez ott, a megtekintéskor derül ki – ilyenkor nem lehet mit tenni, fel kell készülni előre, több potenciális autót kell előre kinézni, hogy ne kelljen adott esetben visszajönni üres kézzel. Viszont – sajnos – a magyar piachoz képest még mindig esélyesebb kint normális autót találni, legalábbis az én tapasztalatom ez. Piros vagy sárga rendszámot meg valóban már a megvásárolni kívánt autóra adják az okmányirodában, nem előre…
Én most hoztam be egy skodát magamnak,mert itthon 6 autót néztem meg!!! Az egyik km-órája vissza volt tekerve,amásiknak nemkaphattam meg az alvázszámát a 3.-nak a szervízkönyve nem volt lekövethető a 4. le volt már biztosítózva…..és még sorolhatnám! Így tehát maradt Németország.Ugyan a regadót be kellett fizetni de szervizkönyves,nincs rommá törve és az első hatósági vizsgán mindenféle javítgatásokat sem kellett csinálni és mindenzokkszó nélkül ÁTMENT!!! Évjérat 2008 Kint a 2000 évjáratú autóktól te ne várjál CSODÁKAT.Egyébként az ideiglenes rendszámot és biztosítást autóra kapod hacsak nem vittél itthonról magadnak A Német autók 1 év alatt 20-35 ezer km-rel számolhatsz.Szerintem még mindíg korrektebb a német autók többsége mint idehaza!!!
szerintem sem volt kinn. hazugság az egész. elég sok autot hoztam már, mind saját részre. az tény, hogy töröktöl, neppertöl nem szabad venni, vagy ha mégis, akkor nagyon meg kell nézni. érdemesebb nyugatabbra menni, értem alatta: Köln, Düsszeldorf, Bottrop, Essen, Dortmund tájékot.
eddig mindig korrekt autokat sikerült vennem, egyikkel sem volt gondom.
fél8
Azt a másik topikban keresd. :-)))
Kezdődik:)))
Nem csak egy német főnév van a hozzászólásban, amit nagy betűvel írnak a németek.
Kaufvertrag öreg. Írni sem tudsz.
Elképesztő olvasni, ahogy egyesek, örömüket lelve más kudarcán fröcsögnek, észt osztanak, aláznak. Mire jó ez?
Kamionos, ha már németezel, akkor tedd meg nekem, hogy a helyesírás szabályainak megfelelően a főneveket nagy kezdőbetűvel írod. Rossz nézni, amit művelsz.
Kösz.
De a Scenicet is piros rendszámmal hoztátok el, nem?
Sárga szélű rendszámot, csak helyben a lakókörzetedben igényelhetsz, ha van bejelentett lakcímed. Különben csak exportrendszám, viszont az utóbbinál figyelni kell, emrt kell érvényes műszaki, ha nincs akkor tréler. Ebbe is bele lehet szaladni. És még egy apróság a sárga 5 naposhoz: Mo-n és Olaszo-ban nem igazuából tolerálják, ismerősöket figyelmeztette a magyar rendőr, hogy nem szabad használni a srágát Mo-n. Olaszoknál meg jó kis 1000 eurós bünti megy rá.
A sztori idézett része olvasónktól származik, igazságtartalmát nem tudtuk vizsgálni.
Ez egyértelmű hogy max google maps-en tevedt németország felé. Amit írsz azt csak alátámasztani tudom AndrewT.
(De meg merem kockáztatni, hogy megint hatásvadász a cikk mint amit a cikk rótól megszokhattunk… Megmerem kockáztatni fiktív kitalált a story egy része.)
Sárgát is csak kauvertraggal számlával adnak úgy hogy a briefet érvénytelenítik ha még nem volt kivonva és még a jövőhetet is ellenőrzik mielőtt megkapod. Sőt ami a cikkbe van írva hogy csak úgy hónod alá csapod a rendszámot és flangálsz vele képtelenség mivel biztosítást is tartalmaz ahol a gépjármű típusát is rögzíteni kell. No mindegy megy a vakítás…
A kedves „áldozat” szerintem soha nem volt kint No.-ban. Piros szélű exportrendszámot csak és kizárólag az autóra kapod, amit a helyszínen be kell mutatni, és érvényes műszakijának kell lennie. Anyámék kocsijánál kijött az ügyintéző és megnézte az alvázszámot a karosszérián több helyen, még a kárpit alatt is. Szóval a storyban sántít az előre vett rendszám. Lehet jókat találni, de a csodát el kell felejteni, olcsón vagy szar van, van sokat futott, de az utóbbiból lehet kifogni azért jókat, csak ne a nepperéknél keresse az ember.
Aki hiszi hogy kint a Németországban a Szerb, Török, Albán kereskedőtől normális autót fog tudni venni, kb 5.000€ alatt és telefonbemondásra kimegy azőrült és meg is érdemli. Ezek a kereskedők telefonban megigérnek mindent.
A sok naiv laikus számítógép és fórum zseni, szájkaratés emberek aki k3 fórum elolvasása után már teljes motorgenerálra képes ki is megy, és utána hisztiznek meg sírnak össze vissza, hogy kint se jobb semmivel. Des okkal jobb, csak mielőtt elindulna GONDOLKOZZON!!!!
A rendszámot meg hogy előre kiváltja ahhoz meg csak nagy taps és röhögőgörcs mellett gratulálok. 😀 😀
Sziasztok!
Nyugi Angliaban sem jobb a helyzet,mondjuk en lassan 2eve hogy vettem a Focusomat
ami nem is tipp-topp nem is bontoszokeveny inkabb a tipp-topp fele halad lassan:)
De mielott talaltam majdnem 1,5honapig heti jopar autot megnezve majd szornyulkodve kellett
tudomasul vennem hogy nem lessz egyszeru,igaz en 1000font korulit kerestem.
Nemettol a Japan autokig sokmindent atneztem es a sok rossz kozul maradt ez,igaz
ar alatt volt mert a gumik kukak voltak meg koszos volt belul.Es angol kereskedotol
vettem neki vmi ismeroseje volt ez a sarkany.Hal istennek 2napos takaritas
majd cserebere ott ahol kell es azota hal istennek megy.
Viszont van 1adatbazis ingyenes amiben a vizsga eredmenyeket tudod lekovetni
es a merfold is szerepel rajtuk(ezt en is most talaltam)
Rendszam es a forgalmi sorszama kell hozza meg internet.Elhultem a kocsimtol mit kibirt csori…
A masik hogy haverom angol maganszemelytol vett egy C8ast dizelt szervizkonyvvel.
1het utan nem indult neki s mikor atneztek akkor mondtak neki hogy a motort javitottak
nem reg amit nem mondott a tulaj minthogy azt sem hogy volt torve elol-hatul
(persze ezek a javitasok nem marka szervizben tortentek igy papir sincs roluk)
azaz majd 2000ert vett 1db 4kereku kukat es most harcol a tulajjal.En nem voltam ott
mikor az uzlet megkottetett de lebeszeltem volna rola.
Szoval mindegy hogy hol veszel autot mindenhol rizikos es nagyon utanna kell jarni.
Okulásul: Németországban az olcsó autók piacán (2500 – 3000 Euróig) ugyanolyan filléres üzletelés folyik, mint nálunk. Sajnos nagyon sok a török, szerb, lengyel, orosz és egyéb nyelvű nepper, aki ezeket az autókat összegyűjti és kínálja. (Azt azért remélem mindenki tudja, hogy a már ezeken a piacokon sem értékesíthető autók nagy része Afrikában köt ki – azokat ezerszámra behajózzák és elszállítják.) Szerintem ezeket az autókat csak magánkézből szabad megvenni, és értelem szerűen úgy is kell keresni (ez a keresőoldalakon bejelölhető).
Ugyancsak tapasztalat az is, hogy a keresésre felhozott autók közül az első oldalon található autókat jobb kihagyni – onnan jobb egyből a második oldalra ugrani, ha megfelelő autót keresel, magáncélra.
Én az elmúlt időszakban 4 autót vásároltam Németországban – sajnos volt olyan is, amit ott kellett hagyni az előzetes egyeztetések ellenére. Az otthagyott autó után megfogadtam, hogy nem vásárolok olyan embertől autót, aki egy kicsit is töri a német nyelvet, vagy a legkisebb akcentusa is van. (A második generációs török embernek is kihallani a beszédéből, hogy nem német…)
Most is autót keresek – a keresés nagyon egyszerű, mert csak első tulajdonostól, csak sérülés és karambolmentes és végig vezetett szervizkönyves autókat nézek meg – ha mindezeket teljesíti az autó, akkor fog annyiba kerülni, mint a Magyarországon kereskedők által kínált kifogástalan autók zöme, amelyekről oly sok véleményt lehet olvasni a különböző vásárlói-használói írásokban.
Létezhetetlen, hogy az érvényben lévő költségek kifizetését követően, a kereskedelmi és a behozatali költségeket rátéve is kevesebbe kerüljön egy autó itthon, mint Nyugat-Európában – ez csak úgy teljesülhet, ha az autónak valamilyen problémája volt. Így íródnak a vélemények a korai korrózióról, a motorhibákról, és millió más olyan problémáról, ami a kornak és futásteljesítménynek megfelelő autóknál nem jellemzőek. Ebben az esetben csak akkor hiszek bármilyen véleménynek, ha azt az első tulajdonos és 0 km-s átvételű autóról írta. Egyébként – szinte minden esetben – a kereskedőt (főleg, ha az autó importjához köze volt) tartom a ludasnak egy ilyen problémás autó esetén.
Sajnos a magyar piac tragikus – iszonyatosan sok a lelakott autó, melyek eladásánál úgy hazudják az adatokat, mintha olvasnák azokat. Nagyon sok kollégám és barátom van Németországban, és én is nagyon gyakran járok oda – egyet elmondhatok: a német ember szereti az autót, szereti azt rendben tartani, szeret rá költeni, szereti, ha tiszta, ha rendezett.
Ha egy ilyen autót találsz, akkor az biztosan nem lesz olcsó, de az is biztos, hogy nem is lesz vele sok gondod.
Sok sikert a további kereséshez!