Kukoricával hajtott, a gyárinál erősebb Ferrari FF
E85-tel fickósított Ferrari FF Norvégiából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Skandináviában jóval több bioetanolt égetnek, mint mifelénk, félmillió forintért több mint kétszáz lóerőt nyer, aki átalakíttatja FF-jét.
Az FF V12-esét E85 üzemanyag használatára tették alkalmassá, amitől a 6,2 literes motor 660 lóereje 887 LE-re hízott, hasonlóan a Koenigsegg Agera R-hez, mely E85-tel hajtva bő kétszáz lóerővel erősebb, mint 95-össel.
Ráadásul az FF 360 g/km-es károsanyag-kibocsátása állítólag 100 g/km alá csökken, és a 3,7 másodperces gyorsulás is a múlté, mert bioüzemanyaggal már 3 is elég a 100 km/órára éréshez. Szép számok, de azért jó lenne többet is látni a felmatricázott autónál. Főleg, ha azt is eláruljuk, hogy az egész konverzió mindössze 1500 euróba kerül. Tuningcégnél ennyi pénzért valószínűleg szóba sem állnak egy Ferrari FF tulajjal, akinek a kedvező áron kínált plusz lóerők mellett a megnövekedő fogyasztással, azaz a szerényebb hatótávval mindenképp számolnia kell. Hogy mennyit fognak lehúzni kártyájáról a tankolásnál? Érdekli a fenét, amikor legalább megújuló, a benzinnél olcsóbb üzemanyaggal megy a gép.
Igen !
Sajnos mifelénk a saját zseb megtömése jóval előrébb jár a környezetvédelmi érdekeknél.
Pedig ez egy egyszerű és hatékony módja lenne a benzin kiváltásának.
Izmos:D Kár, hogy nálunk agy és gerinc korlát van a parlament bejáratán.