Kukába kerülhet a mostani KRESZ

Munkabizottság alakult az új KRESZ kidolgozására

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Túlszabályozottsága és közel 40 éves kora miatt új, EU normáknak megfelelő KRESZ válthatja a mostanit.

Az április 15-én életbe lépett új, fixtarifás szabálysértési bírságok kapcsán szólalt fel még április végén a fideszes Bíró Márk, ugyanis lakossági fórumokon olyan jelzéseket kapott, melyek szerint túlzottan szigorúak a közlekedés résztvevőit sújtó szankciók és egyes szabályok is.
Javaslatára a Fidesz frakciója azonnal napirendre vette a kérdést, s munkabizottság is alakult egy teljesen új szabályrendszer kidolgozására, ugyanis a frakció tagjai egyetértettek abban, hogy a jelenlegi szabályrendszer felülvizsgálatra szorul, sőt, még jobb lenne egy teljesen újat alkotni.
Minap Garamvölgyi László, az ORFK szóvivője nyilatkozott arról az MTI-nek, hogy várhatóan már a jövő héten elkezdi munkáját az új, uniós normáknak is megfelelő KRESZ-t kidolgozó munkabizottság. Szerinte az új jogszabály akár már az idén életbe léphet a jelenleg hatályos − 1975-ben miniszteri rendelettel életbe léptetett, azóta pedig az elmúlt 37 év alatt 40 alkalommal módosított − helyett. Garamvölgyi szerint "Az életszerűtlen közlekedési szabályokat már nem érdemes tovább toldozgatni-foltozgatni, így egy kodifikációs eljárás keretében újat kell alkotni, amely az uniós normáknak is megfelel" – gyakorlatilag egyetért mind a kezdeményező Bíró Márkkal, mind pedig az április 23-án megalapított munkabizottsággal, melyben állítólag szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok, a rendőrség szakemberei, továbbá társadalmi és civil szereplők, például KRESZ-oktatók, autós érdekképviseleti szervezetek, közlekedési szakújságírók is lehetőséget kapnak az új törvény minél jobb kidolgozására. A bizottság tagjait információnk szerint azonban egyelőre nem ismertették.
Hirdetés

Csütörtökön Garamvölgyi után nyilatkozott az MTI-nek Bíró Márk kezdeményező, s a frakcióban a közlekedési szabályok és szankciók átalakításáért felelős fideszes képviselő is, szerinte azonban csak a jelenlegi parlamenti ciklus vége környékén vagy a következő elején, azaz 2014 közepén lehet reális az új KRESZ hatálybalépése, vélekedése szerint ugyanis, ha minden szükséges társadalmi egyeztetést le akarnak folytatni a jogalkotók, akkor az másfél évig is eltarthat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Kukába kerülhet a mostani KRESZ

  • 2017.10.30. at 22:51
    Permalink

    Igen! Van !
    Itt van egy konkrétum. :
    http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100224.KOR&celpara=

    Itt meg az ok. :
    http://fn.hir24.hu/ceghirek/2011/02/16/simicska_plakathaboruja

    Amiről viszont nem írnak egy szót sem, hogy mindenkinek le kell szedni a saját ingatlanán a saját tábláját,reklámját,kiírását mindenét ami 50 méteren belül van az ut közepétől! Gumis,autójavító,kisbolt,kocsma,ép anyagos,pizzás,barkácsos,zöldséges, stb-stb – tehát mindenki érintett a kisvállalkozók között. A média pedig kussol! Hisz nem a segélyből élő szinesfém gyüjtőket érinti! 🙂

  • 2017.10.30. at 22:51
    Permalink

    Ezek a tetvesek már megint kiket akarnak lehúzni,hát az autósokat,mert ez is csak a pénzről szól!Ilyen módon újra kell vizsgázni a kőművesnek,az asztalosnak,az autó szerelőknek, stb,ja igen és a külföldről érkezőknek a határoknál kresz vizsgát kell tenni mi elött belépnének Orbán király világába,Eza fasza nem!!!!!!!!!!!!!!!!!!Van még valami amit el kell tűrni ezektől a szarháziaktól????

  • 2017.10.30. at 22:51
    Permalink

    Nem kéne ebből nagy ügyet csinálni,hacsak nem valamilyen feltalálónak,vagy rokonának szüksége
    van néhány miliárdra.és az idióta úgy gondolja majd ezek az agyon nyúzott jól szivatott autósok
    összedobják neki az induló tőzsde pénzt.A WINDOWS is régi de…..lehet frissíteni.Ez a 37 év alatt
    40 szer módosított szabály 37 évig jól bizonyított,de ami jól működik azt egy hozzá nem értő aszottfejű bun…. meg akarja reformálni,pénzért mindet jelszóval….de ez már a pénzszerzés
    uniós formája.Az unió nekunk mindent előír csak azt nem ellenőrzi hogy a 40-120 ezer ft bérből
    hogy és milyen minőségben él a dolgozó magyar nép 80%a.Azért kell megváltoztatni a magyar KRESZT
    hogy ez más legyen mint a többi uniós országé,tanulja meg az egész európa, vagy fizethet ha hozzánk látogat véletlenűl.A mostani rendelet alkotók nem ismerik az alapvető EMBERI JOGOKAT
    MINDEN EMBERI LÉNY SZABADNAK SZÜLETIK ÉS AZONOS MÉLTÓSÁGGAL ÉS EGYENLŐ JOGOKKAL RENDELKEZIK.Nálunk csak az egyre , naponta szaporodó törvényekből fakadó,költségek kiegyenlítéséhez van jogunk.

  • 2017.10.30. at 22:51
    Permalink

    Ha már a mobilozást büntetik, ha vezet az ember!
    Akkor én bevezetném a kocsiban aki a vezető és dohányzik akkor őt is büntessék meg, mert sajnos úgy jártam hogy aki előttem haladt, vezető kilőtte az ablakán a csikket és sajnos az én kocsimban landolt az égő csikk!!! Ez nem veszélyes???
    Vagy ha eszik a sofőr, és lecseppen a ketchup a nadrágjára az is nagyon el tudja venni a figyelmet a vezetésről!!!
    Ezeket is nagyon beletenném a kresz módosításába!

  • 2017.10.30. at 22:51
    Permalink

    Combi !!! Bakker osztod itt nekik az észt? :-))))

    Ezek képesek és valóban bevezetik az ujravizsgáztatást persze jó pénzért! 🙂

    Ebben az országban bármi megtörténhet ahogyan más sok értelmetlen jogszabályt alkottak az elmúlt 20 évben de mind csak arról szólt hogy jól lehúzzák a népet.

    De azért naivak ne legyünk! Ne gondoljuk hogy valami értelmeset is alkotnak amin nem kell változtatni majd egy vagy két éven belül. Vagy maradhat sokáig is mert addig is csak szedik be a pénzt. Erről szól ez az egész. Semmi másról.

  • 2017.10.30. at 22:51
    Permalink

    Azért csodát ne várjunk! ;)))

    Kellene venni egy angol, német vagy francia „kresz licencet” és bevezetni azt. „Talán” ami ott megfelel az jó lesz nekünk is, nem csak a svéd adórendszer… 😉

Vélemény, hozzászólás?