Kubica tényleg jó lesz
Monte Carlo Rallye: Ogier győzött, a Hyundai blamált
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 2014-es WRC-szezonnyitó Monte Carlo Rallye hozta a szokásos káoszt és drámákat. Nyert a VW, hamar kiesett a Hyundai. Kubica nagyot villantott, de persze árokban végezte.
A világbajnoki címvédő Ogier győzelmét hozta a WRC-szezonnyitó 82. Rallye Monte Carlo, a dobogó viszont szép színesre sikeredett, hiszen a Volkswagen árnyékában másodikként egy Ford, harmadikként egy Citroën végzett. Az elitben Bouffier és Meeke is első ízben pezsgőzhetett a pódiumon.
A mezőnyre 383,82 km várt 15 szelektíven át. Az utolsó előttit egy elakadás és torlódás miatt törölni kellett, és az időjárás persze szokás szerint alaposan kibabrált a résztvevőkkel - lényegében az okos (vagy szerencsés) gumiválasztás és a jégkémek munkája volt a döntő. Hol száraz volt az aszfalt, hol vizes, hol saras, latyakos, hol havas, hol „fekete jeges” ahogy kell. Nehéz, trükkös, ijesztő – a pályákat ezeket a jelzőkkel illették a versenyzők. A Col de Turini havasait meg - szöges abroncson - mókásnak. Volt köd, sötétben száguldás, dráma, minden.
Ogier az első nap után 47 mp-es hátránnyal csupán negyedikként szerénykedett, aztán a második napon belehúzott, s mindenkit lerázott. A visszatérő Hyundai mindkét i20-asa kiesett, ráadásul Neuville rögtön az első gyorson törte meg a technikát. Ciki – ezt kérték tőle, hogy ne siessen, de sietett, elsokallt, s ennyi. Sordo alatt valamivel később az elektronika adta meg magát. Addig meglepően gyorsnak bizonyult a – négy szakaszt követően harmadik helyezett - kocsi. Meglepően gyorsnak bizonyult a volt F1-pilóta Kubica is, aki Forddal két szakaszt is nyert, mígnem a 9. szelektíven – a negyedik helyről – árokba csúszott, s kiesett. (A Montén ugye nincs Superally, nem lehet másnap – időbüntetés fejében – visszaállni.) Hirvonen a hajrában – generátorhibával - szintén kiesett.
Ogier-n és a privát Bouffier-n kívül a raliban Loeb nélkül maradt Citroën is elégedett lehet a sok pontot érő harmadik és negyedik helyezésekkel. Latvala a záró és bónuszpontos Power Stage-en aratott sikerének örülhet. A végül 14 gyorsból egyébként Ogier hetet, Latvala hármat, Bouffier és Kubica egyformán kettőt nyert. Folytatás Svédországban február 5-8. között.
82. Rallye Monte Carlo, végeredménye (élcsoport)
[/keret]
- Ogier, Ingrassia (francia, Volkswagen Polo R WRC) 3:55:14.4 ó (91,9 km/ó)
- Bouffier, Panseri (francia, Ford Fiesta RS WRC) + 1:18.9 p
- Meeke, Nagle (brit, ír, Citroën DS3 WRC) + 1:54.3
- Östberg, Andersson (norvég, svéd, Citroën DS3 WRC) + 3:53.9
- Latvala, Anttila, finn, Volkswagen Polo R WRC) + 6:08.3
- Evans, Barritt (brit, Ford Fiesta RS WRC) + 9:37.4
- Mikkelsen, Markkula (norvég, finn, Volkswagen Polo R WRC) + 11:42.3
- J. Melichárek, E. Melichárek (szlovák, Ford Fiesta RS WRC) + 21:56.2
- Gamba, Arena (olasz, Peugeot 207 S2000) + 23:50.7
- Protaszov, Cserepin (ukrán, Ford Fiesta R5) + 25:42.8