Az akkumulátortöltést a benzinkutaknál töltött időre kívánja csökkenteni a Tesla
A hazai KRESZ is alapvető szabályként írja elő, hogy mindig a körülményekhez igazítsuk járművünk sebességét. Vagyis például hiába mehetünk 130-cal autópályán, hóviharban gyorshajtást követ el, aki ennyivel megy. A Teslák legutóbbi szoftverfrissítése óta erre is figyel a továbbfejlesztett vezetőasszisztens. Az Autopilot nem működik a megengedettnél nagyobb sebesség mellett, sőt, a körülményeket is figyelembe veszi, így akár az engedélyezett sebességénél is lassabban vezet, ha úgy látja megfelelőnek. Mindennek célja természetesen az, hogy az önvezető funkciók valóban a biztonságot fokozzák.
A hazai tapasztalatok alapján a táblafelismerő rendszerek még messze nem működnek tökéletesen, az M0 autóúton például a legritkább esetben jeleznek 110-es sebességkorlátozást. Vajon itthon hogyan működik a Tesla frissített rendszere?
A szabálytartó Autopilot-frissítésnek nem minden Tesla-tulajdonos örül, Elon Musk töltőhálózat-fejlesztési tervei viszont nyilván mindenki tetszését elnyerik. Ezek szerint ugyanis a jövőben nem csupán -
a mások megvalósításában is szereplő - 350 kW-os Tesla töltőhelyek várhatók, hanem ennél is nagyobb teljesítményűek. A cél egyértelműen az, hogy egy benzinkutas tankolással összevethető ideig tartson a villanyautók töltése is. Ezenkívül minden töltőállomását napelemes rendszerrel is ellátja a Tesla, de nem Magyarországon, hiszen itt még a 2017-es tervek között sem szerepel Supercharger telepítése. Viszont szintén a mostani szoftverfrissítés eredményeként a Model X tulajdonosai nem csak képernyőn élvezhetik a Tesla tavalyi karácsonyi köszöntőjét, hiszen immár saját autójuk is képes ezt előadni, ha megtalálják a módját.
„A hazai KRESZ is alapvető szabályként írja elő, hogy mindig a körülményekhez igazítsuk járművünk sebességét. Vagyis például hiába mehetünk 130-cal autópályán, [b]hóviharban[/b] gyorshajtást követ el, aki ennyivel megy.”
Kedves Tibor! Nem kell irreális esetet említeni, mert így mindenki azt fogja hinni, hogy csak hóviharban és ahhoz hasonló súlyosságú esetekben nem szabad 130 km/h-val menni, holott ha már „csak” nedves az aszfalt is sok a 130. Szintén sok, szürkületben, este, vagy ha az ember fáradt, ideges, másnapos, vagy csak szimplán esik az eső, ködben is tilos 130-cal menni, sőt ha jeges az út akár a 40 km/h is gyorshajtás lehet stb. . Kár, hogy az oktatáson ezt nem emelik ki megfelelően.
„Az Autopilot nem működik a megengedettnél nagyobb sebesség mellett, sőt, a körülményeket is figyelembe veszi, így akár az engedélyezett sebességénél is lassabban vezet, ha úgy látja megfelelőnek.”
Pont ez hozza majd el az elvárt, nagyságrendekkel nagyobb biztonságot. A passzív gyorshajtás megelőzése az amit az ember egyáltalán nem, vagy csak alig tud elérni.