Közúti teszten a Toyota szilárdtest-akkumulátora
Éles helyzetben is próbára tették a szilárdtest-akkumulátoros Toyota prototípust
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatalmas előrelépést jelenthet a villanyautók hatótávolságában és töltési sebességében a japán gyártó legújabb innovációja. A szilárdtest akkumulátor sorozatgyártásba kerülése egyre közeledik.
Elsőként a Subaruval közösen fejlesztett kompakt SUV érkezik, ez elvileg a tavasszal bemutatott bZ4X tanulmányautóhoz fog hasonlítani.
Abban még lítium-ion akkumulátor lesz, de a cég jó úton halad az akkucsomagok következő, szilárdtest-technológiájú változatának tökéletesítése felé. Ez a technológia nem csak energiasűrűségben és töltési sebességben jelentene nagy előrelépést, hanem gyártási költségek tekintetében is. Nemrég Tokió utcáin egy elektromos hajtású Toyota prototípust filmeztek le mozgás közben, amiben jó eséllyel ilyen akkucsomag rejtőzik. Néhány hete jelentette be Maeda Masahiko technológiai főigazgató egy online sajtótájékoztatón, hogy több hónapja használnak tesztpályán egy ilyen akkucsomagos prototípust adatgyűjtésre. Tacsimoto Siró, a Toyota mobilitási kommunikációért felelős alelnöke a The Drive-nak elárulta: "ezen adatok alapján folytattuk a fejlesztéseket, végül idén augusztusban megszereztük az engedélyeket a szilárdtest akkumulátorokkal felszerelt járműveink közúti tesztelésére." A technológia lényege, hogy a jelenleg használt folyékony elektrolitokat szilárd anyagra cserélik az akkumulátorban, hogy a gyúlékonyság csökkentésével a jelenleginél szélesebb hőmérséklet-ablakban tudjanak működni. Ez pedig lehetővé teszi, hogy több energiát tudjanak leadni és sokkal gyorsabban töltődjenek a lítium-ion akkumulátoroknál.