Közösen építi a jövő hajtását a GM és a Honda

Hidrogénautón dolgozik a GM és a Honda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A General Motors és a Honda hosszú távú együttműködésbe kezdett a következő generációs tüzelőanyag-cellás és hidrogénes járművek fejlesztése érdekében. A 2020-ig tartó projektben a két vállalat megosztja erőforrásait, stratégiáit és tapasztalatait.

Az együttműködés keretében a töltőhálózatok, az infrastruktúra fejlesztésére is kellő hangsúlyt fordítanak, hisz jelenleg fogyasztási oldalon ez a legnagyobb akadálya a hidrogénes autózásnak.
A General Motors és a Honda élen járnak az üzemanyagcellás járművek fejlesztésében, 2002 és 2012 között a két cég összesen ezerkétszáz szabadalmat jelentett be a technológiával kapcsolatban.
Hirdetés
A GM 2007 óta valós körülmények között tesztel 119 hidrogénes autót, amelyek összesen mintegy 3 millió mérföldet tettek meg. A Honda Amerikában és Japánban 85 FCX és FCX Clarity modellt közlekedtet 2002 óta. A kocsi szériagyártású utódja 2015-ben kerül piacra előbb az USA-ban, majd Európában.
Az üzemanyagcellás technológia olyan mai problémákra kínál megoldást, mint a nyersanyag-függőség, a károsanyag-kibocsátás, a fogyasztás, a hatótáv és a töltési idő. Ezek az autók megújuló forrásból származó hidrogénnel üzemelnek, amelyeket szélenergiával, illetve biomasszából állítanak elő. 6-700 kilométeres hatótávval rendelkeznek, feltöltésük 3 percet vesz igénybe, a hajtás alkalmazható kicsi, nagy, vagy közepes járműveken is. Az egyetlen, ami ezeknek az autóknak a kipufogóján távozik, az a vízgőz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?